mitä talteen?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
zoukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 13:01
Paikkakunta: turku

mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja zoukkis »

tämmönen aloitteleva "virittäjä" tarvis vähän tietoa et mitä ottaa talteen... eli ostin tuollaisen 1,6l kadetin varaosiks jossa irmelin ruisku... a mallin corsaa olis tarkoitus alkaa ahtamaan ja tämä irmelin ruisku vissiin soveltuu ahtamiseen. eli ruisku ja ruiskuboksi talteen mitä muuta?? kansikin taitaa mennä suoraan 1,4 alakertaan kiinni
zoukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 13:01
Paikkakunta: turku

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja zoukkis »

yks vaihtoehto tietenkin on laittaa tuo 1,6l tekniikka ruiskuineen tuonne corsan nokille ja alkaa sitä turbottaa. :roll:
mietityttää vaan et miten 1,6l tekniikka menee paikalle? moottorin kiinnikkeet? joudunko vaihtaa myös laatikon kadetista? entäs vetareiden sopivuus...taitaa mennä 1,4:sen corsan navat vaihtoon?

niin tämä kadetti on alunperin 1,6l kaasarikoneella johon on jälkiasennettu irmelin ruisku...mahtaako olla millanen puristussuhde...meinasin vaan ahtamisen kannalta.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Onko 1.6ssa öljynsuod pakosarjan alla? Jos, niin kiinnikkeet täsmää.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
zoukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 13:01
Paikkakunta: turku

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja zoukkis »

-WW- kirjoitti:Onko 1.6ssa öljynsuod pakosarjan alla? Jos, niin kiinnikkeet täsmää.

suunnitelmat muuttuivat sen verran et aihioksi tuli corsa 1,2 tekniikalla, nyt olis tarkoitus repästä yks kakkonen laatikoineen pois ja laittaa 1,6:nen paikalle...sitä sitten myöhemmin ahtamaan. :wink:
ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...koneeseen tehdään remontti laakerit uusitaan jne..mistä männät? onko jotain"edullisia" takomäntiä/tai vastaavia jolla sais puristus-suhdetta laskettua? tai siis mistä näitä vois kysellä?
semmonenkin tuli mieleen et miten 1,6:sen männät mahtais kestää jos niistä ottais pienen siivun pois?vai mahtaako niissä olla edes varaa mitä ottais edes pois. onko jollain kokemuksia? tarkoitus ei oo ottaa mitään kauheita tehoja ulos vaan suht pienillä paineilla olis tarkotus mennä ettei tarvis joka viikko tehä remppaa. tai niin ainakin toivoisin :) :worship:
Azentaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Joulu 2006, 16:34

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Azentaja »

ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...

KANNATTAA UNOHTAA KOKO AHTAMIS HOMMA TUOLLA BUDJETILLA!!!!

tai voihan niitä rikkinäisiä paskoja tuohon hintaan kötöstellä!

pelkkä ehjä ja hyvä turbo maksaa tuon verran.... ja milläs bensan saantia lisää?? tankkaamallako? :hammer:

Heitä se irmelin boxi hevon vittuun!! se on säädetty vapaasti hengittävään koneeseen.

tässä on kai neuvoo ihan tarpeeks?
zoukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 13:01
Paikkakunta: turku

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja zoukkis »

Azentaja kirjoitti:ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...

KANNATTAA UNOHTAA KOKO AHTAMIS HOMMA TUOLLA BUDJETILLA!!!!

tai voihan niitä rikkinäisiä paskoja tuohon hintaan kötöstellä!

pelkkä ehjä ja hyvä turbo maksaa tuon verran.... ja milläs bensan saantia lisää?? tankkaamallako? :hammer:

Heitä se irmelin boxi hevon vittuun!! se on säädetty vapaasti hengittävään koneeseen.

tässä on kai neuvoo ihan tarpeeks?

jaa ...olen kuullut et toi irmelin ruutta toimis pienillä ahdoilla :roll: tarkoitus ei oo rakentaa mitään "kiihdytysautoa" vaan jos nyt vaikka 130-150hv sais irti näin aluksi. niin ja onhan tuo pieni tuo budjekti mut eiköhän jonkun näkösen vempeleen kasaan saa kun on sopivan kokonen carretin ahdin ja välijäähdytin "nurkissa pyörimässä" ennestään. ja mitä bensan saannista niin isommat suuttimet,bensapumppu vaihtoon jne..
kestävyydestä en menekkään takuisiin ja varmasti saa olla laittamassa koko ajan jotain...mut se kuuluu harrastukseen :lol:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Älä lannistu. Vakioruiskut toimii ihan hyvin esim 0,5bar paineilla. Muistat vain ostaa FSE tms kolmikalvoisen bensanpaineensäätimen, niin ei tule paineiden kanssa ongelmaa.

JA tuo 800€ riittää hyvin. Kaikkihan ei osta uusia HX40 tai hybriditurboja. Purkaamoilta ja puskaradioista saa jopa satasella ehjiä föönejä...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Azentaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Joulu 2006, 16:34

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Azentaja »

kuka se on puhunu kiihdytys autoista???

mihin vakio ruiskuun on huomioitu äkillinen paineen nousu?? ei taida paineen säädinkään hoitaa sitä hommaa!!
mutta eihän sille mitään voi jos ei halua/pysty tekemään kerralla oikein!!

holsetit kuuluu traktoreihin ja kuorma autoihin! ainakin meillä päin!!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Azentaja kirjoitti:kuka se on puhunu kiihdytys autoista???

mihin vakio ruiskuun on huomioitu äkillinen paineen nousu?? ei taida paineen säädinkään hoitaa sitä hommaa!!
mutta eihän sille mitään voi jos ei halua/pysty tekemään kerralla oikein!!

holsetit kuuluu traktoreihin ja kuorma autoihin! ainakin meillä päin!!

Eppä sääkään mitään tiiä niin oo hilijaa. :peukku:



No tuo oli ihan leikillään sitten. :yes:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Azentaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Joulu 2006, 16:34

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Azentaja »

NIIN EN TIIÄ!!!

ihan sama mitä teette!

tuokin 800€ on ihan sama heittää myötätuuleen, tulee yhtä hyvä mieli! :lol:

mutta toimivaa tuolla ei saa.
zoukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 13:01
Paikkakunta: turku

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja zoukkis »

joo ei jaksa enää kommentoida....piste
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

zoukkis kirjoitti:joo ei jaksa enää kommentoida....piste

Eipä ihme.

Anna mennä vain, hyvä siitä tulee. Ja sitte kun hajoo niin tee uus vähän ei lailla ja paremilla osilla. Ei aina tartte heti tehä niitä10k€ moottoreita.

Ota sorvilla männistä 1,5mm pois ja painetta pyttyyn. Ja vähän isommat suuttimet, esim 170-200ml.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Azentaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Joulu 2006, 16:34

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Azentaja »

LAIHA KUN MALLI!!!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Azentaja kirjoitti:LAIHA KUN MALLI!!!


Mikä sua vaivaa? :no:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: mitä talteen?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Saiha Spikeyki pelittämään ahtimella varustetun c20ne kiulun vissiinkin ihan kivasti orggisboksilla. Eli mikseipä ton 1.6 padanki kai sais toimimaan. Ja mitä tulee Holsetin kytkemisestä vain hyötyajoneuvoihin, niin toihan on vain kapeakatseista jännittämistä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Vastaa Viestiin