mitä talteen?
mitä talteen?
tämmönen aloitteleva "virittäjä" tarvis vähän tietoa et mitä ottaa talteen... eli ostin tuollaisen 1,6l kadetin varaosiks jossa irmelin ruisku... a mallin corsaa olis tarkoitus alkaa ahtamaan ja tämä irmelin ruisku vissiin soveltuu ahtamiseen. eli ruisku ja ruiskuboksi talteen mitä muuta?? kansikin taitaa mennä suoraan 1,4 alakertaan kiinni
Re: mitä talteen?
yks vaihtoehto tietenkin on laittaa tuo 1,6l tekniikka ruiskuineen tuonne corsan nokille ja alkaa sitä turbottaa.
mietityttää vaan et miten 1,6l tekniikka menee paikalle? moottorin kiinnikkeet? joudunko vaihtaa myös laatikon kadetista? entäs vetareiden sopivuus...taitaa mennä 1,4:sen corsan navat vaihtoon?
niin tämä kadetti on alunperin 1,6l kaasarikoneella johon on jälkiasennettu irmelin ruisku...mahtaako olla millanen puristussuhde...meinasin vaan ahtamisen kannalta.
mietityttää vaan et miten 1,6l tekniikka menee paikalle? moottorin kiinnikkeet? joudunko vaihtaa myös laatikon kadetista? entäs vetareiden sopivuus...taitaa mennä 1,4:sen corsan navat vaihtoon?
niin tämä kadetti on alunperin 1,6l kaasarikoneella johon on jälkiasennettu irmelin ruisku...mahtaako olla millanen puristussuhde...meinasin vaan ahtamisen kannalta.
Re: mitä talteen?
Onko 1.6ssa öljynsuod pakosarjan alla? Jos, niin kiinnikkeet täsmää.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Re: mitä talteen?
-WW- kirjoitti:Onko 1.6ssa öljynsuod pakosarjan alla? Jos, niin kiinnikkeet täsmää.
suunnitelmat muuttuivat sen verran et aihioksi tuli corsa 1,2 tekniikalla, nyt olis tarkoitus repästä yks kakkonen laatikoineen pois ja laittaa 1,6:nen paikalle...sitä sitten myöhemmin ahtamaan.
ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...koneeseen tehdään remontti laakerit uusitaan jne..mistä männät? onko jotain"edullisia" takomäntiä/tai vastaavia jolla sais puristus-suhdetta laskettua? tai siis mistä näitä vois kysellä?
semmonenkin tuli mieleen et miten 1,6:sen männät mahtais kestää jos niistä ottais pienen siivun pois?vai mahtaako niissä olla edes varaa mitä ottais edes pois. onko jollain kokemuksia? tarkoitus ei oo ottaa mitään kauheita tehoja ulos vaan suht pienillä paineilla olis tarkotus mennä ettei tarvis joka viikko tehä remppaa. tai niin ainakin toivoisin
Re: mitä talteen?
ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...
KANNATTAA UNOHTAA KOKO AHTAMIS HOMMA TUOLLA BUDJETILLA!!!!
tai voihan niitä rikkinäisiä paskoja tuohon hintaan kötöstellä!
pelkkä ehjä ja hyvä turbo maksaa tuon verran.... ja milläs bensan saantia lisää?? tankkaamallako?
Heitä se irmelin boxi hevon vittuun!! se on säädetty vapaasti hengittävään koneeseen.
tässä on kai neuvoo ihan tarpeeks?
KANNATTAA UNOHTAA KOKO AHTAMIS HOMMA TUOLLA BUDJETILLA!!!!
tai voihan niitä rikkinäisiä paskoja tuohon hintaan kötöstellä!
pelkkä ehjä ja hyvä turbo maksaa tuon verran.... ja milläs bensan saantia lisää?? tankkaamallako?
Heitä se irmelin boxi hevon vittuun!! se on säädetty vapaasti hengittävään koneeseen.
tässä on kai neuvoo ihan tarpeeks?
Re: mitä talteen?
Azentaja kirjoitti:ahtamisen budjekti on rajattu n.800 euroon...
KANNATTAA UNOHTAA KOKO AHTAMIS HOMMA TUOLLA BUDJETILLA!!!!
tai voihan niitä rikkinäisiä paskoja tuohon hintaan kötöstellä!
pelkkä ehjä ja hyvä turbo maksaa tuon verran.... ja milläs bensan saantia lisää?? tankkaamallako?
Heitä se irmelin boxi hevon vittuun!! se on säädetty vapaasti hengittävään koneeseen.
tässä on kai neuvoo ihan tarpeeks?
jaa ...olen kuullut et toi irmelin ruutta toimis pienillä ahdoilla tarkoitus ei oo rakentaa mitään "kiihdytysautoa" vaan jos nyt vaikka 130-150hv sais irti näin aluksi. niin ja onhan tuo pieni tuo budjekti mut eiköhän jonkun näkösen vempeleen kasaan saa kun on sopivan kokonen carretin ahdin ja välijäähdytin "nurkissa pyörimässä" ennestään. ja mitä bensan saannista niin isommat suuttimet,bensapumppu vaihtoon jne..
kestävyydestä en menekkään takuisiin ja varmasti saa olla laittamassa koko ajan jotain...mut se kuuluu harrastukseen
Re: mitä talteen?
Älä lannistu. Vakioruiskut toimii ihan hyvin esim 0,5bar paineilla. Muistat vain ostaa FSE tms kolmikalvoisen bensanpaineensäätimen, niin ei tule paineiden kanssa ongelmaa.
JA tuo 800€ riittää hyvin. Kaikkihan ei osta uusia HX40 tai hybriditurboja. Purkaamoilta ja puskaradioista saa jopa satasella ehjiä föönejä...
JA tuo 800€ riittää hyvin. Kaikkihan ei osta uusia HX40 tai hybriditurboja. Purkaamoilta ja puskaradioista saa jopa satasella ehjiä föönejä...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: mitä talteen?
kuka se on puhunu kiihdytys autoista???
mihin vakio ruiskuun on huomioitu äkillinen paineen nousu?? ei taida paineen säädinkään hoitaa sitä hommaa!!
mutta eihän sille mitään voi jos ei halua/pysty tekemään kerralla oikein!!
holsetit kuuluu traktoreihin ja kuorma autoihin! ainakin meillä päin!!
mihin vakio ruiskuun on huomioitu äkillinen paineen nousu?? ei taida paineen säädinkään hoitaa sitä hommaa!!
mutta eihän sille mitään voi jos ei halua/pysty tekemään kerralla oikein!!
holsetit kuuluu traktoreihin ja kuorma autoihin! ainakin meillä päin!!
Re: mitä talteen?
Azentaja kirjoitti:kuka se on puhunu kiihdytys autoista???
mihin vakio ruiskuun on huomioitu äkillinen paineen nousu?? ei taida paineen säädinkään hoitaa sitä hommaa!!
mutta eihän sille mitään voi jos ei halua/pysty tekemään kerralla oikein!!
holsetit kuuluu traktoreihin ja kuorma autoihin! ainakin meillä päin!!
Eppä sääkään mitään tiiä niin oo hilijaa.
No tuo oli ihan leikillään sitten.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: mitä talteen?
NIIN EN TIIÄ!!!
ihan sama mitä teette!
tuokin 800€ on ihan sama heittää myötätuuleen, tulee yhtä hyvä mieli!
mutta toimivaa tuolla ei saa.
ihan sama mitä teette!
tuokin 800€ on ihan sama heittää myötätuuleen, tulee yhtä hyvä mieli!
mutta toimivaa tuolla ei saa.
Re: mitä talteen?
joo ei jaksa enää kommentoida....piste
Re: mitä talteen?
zoukkis kirjoitti:joo ei jaksa enää kommentoida....piste
Eipä ihme.
Anna mennä vain, hyvä siitä tulee. Ja sitte kun hajoo niin tee uus vähän ei lailla ja paremilla osilla. Ei aina tartte heti tehä niitä10k€ moottoreita.
Ota sorvilla männistä 1,5mm pois ja painetta pyttyyn. Ja vähän isommat suuttimet, esim 170-200ml.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: mitä talteen?
LAIHA KUN MALLI!!!
Re: mitä talteen?
Azentaja kirjoitti:LAIHA KUN MALLI!!!
Mikä sua vaivaa?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: mitä talteen?
Saiha Spikeyki pelittämään ahtimella varustetun c20ne kiulun vissiinkin ihan kivasti orggisboksilla. Eli mikseipä ton 1.6 padanki kai sais toimimaan. Ja mitä tulee Holsetin kytkemisestä vain hyötyajoneuvoihin, niin toihan on vain kapeakatseista jännittämistä.
JEEEEEEEEEEEEE!