1600m/300kmh ooppelilla?
Re: 1600m/300km/h ooppelilla?
paljonko oltava tehoa tollasiin lukemiin?
Opel Omega 4.0 24V 14,10 238
Opel Senator 4.0 Kompressor 14,19 238
Opel Omega 4.0 24V 14,10 238
Opel Senator 4.0 Kompressor 14,19 238
Omega A
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Noin 300hvhote kirjoitti:paljonko oltava tehoa tollasiin lukemiin?
Opel Omega 4.0 24V 14,10 238
Opel Senator 4.0 Kompressor 14,19 238
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Tuo ylempi B-Omega taisi olla ainoa noista joka toimi kunnolla tuolloin. Senatorissa oli joku kumma häikkä ja Lotarissakin pamahti ahtoletku irti tai jotain. Nuo siis ulkomuistista kun paikalla tuli oltua, kuten moni muukin kerholainen.
Tehoa omegassa oli juuri tuo mainittu noin 300hv. Senatorissa remmin kanssa pitäisi löytyä voimaa hieman enemmän.
Vakiokuntoisena meni B-Omega 4.0 muistaakseni 223km/h ja Astra GTC 2.0 turbo 218km/h. Nuo siis ihan vaan vertailun vuoksi.
Tehoa omegassa oli juuri tuo mainittu noin 300hv. Senatorissa remmin kanssa pitäisi löytyä voimaa hieman enemmän.
Vakiokuntoisena meni B-Omega 4.0 muistaakseni 223km/h ja Astra GTC 2.0 turbo 218km/h. Nuo siis ihan vaan vertailun vuoksi.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=795
ei oopeli mut nelivetoinen..
saattas riittää...
ei oopeli mut nelivetoinen..
saattas riittää...
Dear Iceland, we said "send cash" not "ash."
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Ei näkynyt opeleita Joensuussa viime viikonloppuna. Itse tuli käytyä tahkoomassa kun oli tarjolla tuo tasan mailin matka. Kova tasosta kalustoa oli paikalla, mut ei vissiin yhtään opelia?.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Niin kyllä näitä "menee rajoittajalle kirkkaasti" miehiä on paljon mutta kun tarvis muuttaa sanat teoiksi niin kenttä ammottaa tyhjyyttään
Monelle kyllä tulee yllätyksenä että paljonko sitä tehoa on oltava koviin lukemiin, niinkuin itellenikin. Ajattelin että kyllä se 250kmh on nyt ylitettävä mutta toisin kävi.
Ensi vuonna olis tosiaan tarkoitus tulla koittamaan parannusta vanhoihin lukemiin.
Monelle kyllä tulee yllätyksenä että paljonko sitä tehoa on oltava koviin lukemiin, niinkuin itellenikin. Ajattelin että kyllä se 250kmh on nyt ylitettävä mutta toisin kävi.
Ensi vuonna olis tosiaan tarkoitus tulla koittamaan parannusta vanhoihin lukemiin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Minkälainen tekniikka sulla (VectraTBO) on tarkoitus rakentaa uusiin vetoihin? Tuleeko paljonkin päivitystä vanhaan?
Kun sua nämä huippunopeudet kiinnostaa ja korin täytyy pysyä samana, niin ite lähtisin siitä, että aerodynamiikka mahdollisimman hyväksi seuraaviin vetoihin (nuo etu- ja takaspoikat helmalevikkeiden kanssa tekevät hyvinkin -10km/h). Lisäksi kannattaa optimoida tuo uuden moottorin vetoalue mahdollisimman hyvin käytettävän laatikon/perävälityksen/renkaiden mukaan. Rengasleveydessäkin kun pysyy siellä maltillisessa noin 205 kumissa niin pysyy vierintävastuskin kohtuullisena. Sitten tietysti uudet pyöränlaakerit joka nurkkaan sekä jarrut sellaiseen kuntoon, ettei varmasti laahaa missään pyörässä.
Tässä näitä helppoja asioita mitä itelle tuli mieleen, joita tsekkaisin seuraaviin yrityksiin. Koitahan saada 250 seuraavaks rikki!
Kun sua nämä huippunopeudet kiinnostaa ja korin täytyy pysyä samana, niin ite lähtisin siitä, että aerodynamiikka mahdollisimman hyväksi seuraaviin vetoihin (nuo etu- ja takaspoikat helmalevikkeiden kanssa tekevät hyvinkin -10km/h). Lisäksi kannattaa optimoida tuo uuden moottorin vetoalue mahdollisimman hyvin käytettävän laatikon/perävälityksen/renkaiden mukaan. Rengasleveydessäkin kun pysyy siellä maltillisessa noin 205 kumissa niin pysyy vierintävastuskin kohtuullisena. Sitten tietysti uudet pyöränlaakerit joka nurkkaan sekä jarrut sellaiseen kuntoon, ettei varmasti laahaa missään pyörässä.
Tässä näitä helppoja asioita mitä itelle tuli mieleen, joita tsekkaisin seuraaviin yrityksiin. Koitahan saada 250 seuraavaks rikki!
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Luulen että säädöillä päästään jo jonkun verran parempiin lukemiin, toki 300kmh jää vielä pitkälle. Mutta muutakin parannettavaa toki autossa on kuin moottori.
Tuo paras veto 248kmh oli siis ajettu 5 vaihteella 100kg kaveri kyydissä(kok.paino n.1540kg). Tämän vedon auto kesti. Toiseen vetoon lähdin ilman kaveria ja päätin koittaa vaihtaa kutosta vielä lopussa, kutosella oli perstuntumalla kovastikin vetoja vauhtiin nähden. Tosin vain sekunnin-pari kunnes auto hyytyi ja löin kytkimen pohjaan. Tulos 247kmh ja jokunen satametriä lopusta rullaamalla. Ja siis nelonen suli.
Härpäkkeet pois ja muutenkin painoa pois, kapeammat/kevyemmät ja paremmin välityksiin sopivat pyörät alle(noissa kahdessa vedossa oli rengastus 215/35-19 ja 225/35-19). Ahtaa vois pidemmällä, nyt ahtoja tiputetaan siinä 5700rpm jälkeen. Jarruja ja laakereita huonosta tuloksesta ei voi syyttää, siellä kaikki on uutta.
Noilla eväillä tulos voi vähän parantua, mutta ei noilla vielä ihmeitä tee
Tuo paras veto 248kmh oli siis ajettu 5 vaihteella 100kg kaveri kyydissä(kok.paino n.1540kg). Tämän vedon auto kesti. Toiseen vetoon lähdin ilman kaveria ja päätin koittaa vaihtaa kutosta vielä lopussa, kutosella oli perstuntumalla kovastikin vetoja vauhtiin nähden. Tosin vain sekunnin-pari kunnes auto hyytyi ja löin kytkimen pohjaan. Tulos 247kmh ja jokunen satametriä lopusta rullaamalla. Ja siis nelonen suli.
Härpäkkeet pois ja muutenkin painoa pois, kapeammat/kevyemmät ja paremmin välityksiin sopivat pyörät alle(noissa kahdessa vedossa oli rengastus 215/35-19 ja 225/35-19). Ahtaa vois pidemmällä, nyt ahtoja tiputetaan siinä 5700rpm jälkeen. Jarruja ja laakereita huonosta tuloksesta ei voi syyttää, siellä kaikki on uutta.
Noilla eväillä tulos voi vähän parantua, mutta ei noilla vielä ihmeitä tee
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1977
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Tuosta kakkosella lähtemisestä tuli vaan sellainen mieleen että eiköhän noissa "kovissa" vehkeissä, ainakin tossa mitsussa on ihan kisa aski. Näissä yleensä pitkä ykkönen.
Oliko lappeenrannassa vielä yksi tapahtuma tänä vuonna? Kaverin pitäisi tulla kokeilemaan toyotalla tuota maagista 300 rajaa. Ainakin moottorin resurssit pitäisi riittää siihen.
Itse ajoin 2005 vuonna omegalla 266hv moottorilla lappeenrannassa 224km/h. Nyt ois tasan 100hv lisää, pitäis varmaan kokeilla paljonko se vaikuttaa.
Oliko lappeenrannassa vielä yksi tapahtuma tänä vuonna? Kaverin pitäisi tulla kokeilemaan toyotalla tuota maagista 300 rajaa. Ainakin moottorin resurssit pitäisi riittää siihen.
Itse ajoin 2005 vuonna omegalla 266hv moottorilla lappeenrannassa 224km/h. Nyt ois tasan 100hv lisää, pitäis varmaan kokeilla paljonko se vaikuttaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Kannatan...Juzzi kirjoitti: Nyt ois tasan 100hv lisää, pitäis varmaan kokeilla paljonko se vaikuttaa.
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Ei paikoiltaan lähtiessä ja huippunopeutta haeittaessa ole mitään järkeä lähteä muulla kuin ykkösellä. Kytkimen saa rikki muutenkin ja linkin lancerikin käytti minun laskujen mukaan kaikki VIISI vaihdettansa.Juzzi kirjoitti:Tuosta kakkosella lähtemisestä tuli vaan sellainen mieleen että eiköhän noissa "kovissa" vehkeissä, ainakin tossa mitsussa on ihan kisa aski. Näissä yleensä pitkä ykkönen.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Ei näkynyt taaskaan liikaa opeleita Lappeenrannassa eilinen 5.9.2009 ilmailupäivillä ajamassa. Mikä siinä on niin vaikeeta vai eikö vain kiinnosta?. Tiedän kyllä että niitä ripeitä opeleitakin löytyy jolla kyseisen 1700m matkan uskaltaa ajaa kaasupohjassa.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
omalta/meidän osalta ainaki välimatka eli 500km suuntaansa!siks ei viitti siellä käydä.Tarmo_L kirjoitti:Ei näkynyt taaskaan liikaa opeleita Lappeenrannassa eilinen 5.9.2009 ilmailupäivillä ajamassa. Mikä siinä on niin vaikeeta vai eikö vain kiinnosta?. Tiedän kyllä että niitä ripeitä opeleitakin löytyy jolla kyseisen 1700m matkan uskaltaa ajaa kaasupohjassa.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Tarmo nykäs ihan kunnioitettavat lukemat "pappa"saappaalla 312km/h
Re: 1600m/300kmh ooppelilla?
Minusta näyttäisi että aika monet opel rakentajista on tuolta länsirannikon puolelta, joten matkaa näihin idän nopeustapahtumiin voi olla liikaa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1