Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Onkos nuo kaikki opelin ohc/dohc-lohkot yhtä korkeita vai löytyykö jotain konetta jossa lohko olisi esim. ~20mm korkeampi kuin xe/ne yms. peruslohkot? Entä veivit...onko missään opelin koneessa(mukaanlukien v6 ja cih) veivejä joiden pituus on ~160mm tai yhtään sellaista opelin konetta jossa voisi käyttää tuon mittaisia tai jopa ~180mm mittaisia veivejä?
Pituus on ylä-ja alalenkin keskikohtien välinen mitta.
Pituus on ylä-ja alalenkin keskikohtien välinen mitta.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Ei ole varmaa tietoa mutta tuo 2.4l ohc saattaisi olla korkeammalla lohkolla koska sen isku on 100 mm...
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Hihnavetoisen 2.2 litraisen lohko on korkeampi. Olisko ollut c22SE 8V esim Frontera-A:ssa ja X22XE 16V Omega-B:ssä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Vertailukuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Kiitokset Jarnolle...paljonko tuo lohko on tarkalleen korkeampi? Onkos tuon koneen akselissa muita eroja kuin iskun pituus eli käykö c20xe:n akseli tuohon lohkoon ilman ihmeempiä kikkailuja vai onko tuollaisessa kuinka vahva akseli jo vakiona? Isku lienee se 94mm vai kuis? Entä kansi, käykö noihin suoraan/järkevillä muutoksilla 2-litraisten kannet(xe,xev)? Paljonkohan noissa koneissa mahtaa olla veivien pituus? Kiertokangen kaulojen halkaisija, veivien alalenkin leveys, männäntapin paksuus sekä männän halkaisija kiinnostaa myös.
Jos nuo mitat sattuu suunnitelmiin edes vähän sinnepäin niin ehjää lohkoa runkopukkeineen tai vaikka "halpaa" koko konettakin saa tarjota.
E: poraus näyttikin olevan sama 86mm ja iskua 94,6mm.
Jos nuo mitat sattuu suunnitelmiin edes vähän sinnepäin niin ehjää lohkoa runkopukkeineen tai vaikka "halpaa" koko konettakin saa tarjota.
E: poraus näyttikin olevan sama 86mm ja iskua 94,6mm.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Käy XE:n akseli ja kansi n X20XEV:ssä sama kuin X22XE:ssä. Ja onhan noihin XE:n kansiakin naitettu.
Mitoista en sen enempää tähän hätään tiedä, kuvat ei ole itseni ottamia.
Mitoista en sen enempää tähän hätään tiedä, kuvat ei ole itseni ottamia.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Kiitos tiedosta...pitänee laittaa ostoilmoitus. Tuo lohkon korkeusero olis tosiaan hyvä vielä tietää, joten infoa tänne jos jollain sitä löytyy.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Vai o Mikkelissä taas vedetty mietintämyssyä syvemmälle päähän ja alettu kehittelemään.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Mikä lie salama iskeny vai hellekkö tehny auringon pistoksen kun iski taas uudet visiot moottoristaKeme kirjoitti:Vai o Mikkelissä taas vedetty mietintämyssyä syvemmälle päähän ja alettu kehittelemään.
Mahtaakohan noissa 2,2-litraisissa olla kampuran kaulat pikkuisen yli 52mm?
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
49mm niinku muissaki. Ainakin Mahlen mukaan.omega16T kirjoitti: Mahtaakohan noissa 2,2-litraisissa olla kampuran kaulat pikkuisen yli 52mm?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Netin syövereistä löytyi sellaista tietoa että kangen pituus 148mm ja lohko 10mm korkeampi.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Jos tuo on vain sentin korkeampi niin sit sekään lohko ei taida passata mulle. Näyttää kuvissa tuo ero suuremmalta mutta täytyy kai tehdä kierros autoliikkeissä josko jossain olis tuollaisella koneella oleva opel myynnissä...pääsis varmistamaan tuon korkeuseron mittaamalla.
Tossa olis vaan yhdet tai oikeastaan kahdetkin carrillon veivit oikeaan hintaan joten mietin mihin niitä vois hyödyntää. Muiden mittojen puolesta ne on sovitettavissa mutta tuo ~160mm pituus vaatisi korkeamman lohkon. Nuo toiset veivit on vielä n. 20mm pitemmät joten niitä ei liene sovita mihinkään opelin koneeseen.
Tossa olis vaan yhdet tai oikeastaan kahdetkin carrillon veivit oikeaan hintaan joten mietin mihin niitä vois hyödyntää. Muiden mittojen puolesta ne on sovitettavissa mutta tuo ~160mm pituus vaatisi korkeamman lohkon. Nuo toiset veivit on vielä n. 20mm pitemmät joten niitä ei liene sovita mihinkään opelin koneeseen.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Olikos se vihreä kiihdytys coupe c kadetti muuten tehty 2.2lohkoon ja xe kannella. Jostakin jäänyt semmonen muisti kuva
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Tuo 2,2:n lohko taitaa olla tosiaan vain sentin verran korkeampi, ainakin kaveri oli mitannut eron olevan tuota luokkaa. Täytyy sit ilmeisesti katella sopivampia veivejä.
Ei taida liikaa liikkua noitakaan lohkoja markkinoilla, ainakaan yhtään tarjousta ei oo tullu.
Ei taida liikaa liikkua noitakaan lohkoja markkinoilla, ainakaan yhtään tarjousta ei oo tullu.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Ohc/dohc-lohkoista ja veiveistä
Korean Chevroleteista löytyy samaa 2.2 litraista mottia moottorikoodilla T22SED.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara