Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Elikkäs otsikon mukaisen auton omistan ja haluaisin nyt saada siitä vähäsen "timmimmän" .
autossa nyt toi vakio 150hv, mut oisin tyytyväinen siihen 200-240hv. kertokaahan mitä pitäs tehä ja mitkä lisää tehoja?
Itselläni tiedossa ainaki lastun hankinta, vapari ja putkisto. lastun ja vaparin tiedän mistä hommata, mutta putkistoa en ole löytänyt (kertokaa ihmeessä sivu,paikka tai jokin muu mistä löydän?).
Ja jos noilla osilla saa sen +200hv kestääkö muut osat perä,muu kone, yms?
kiitos jo etukäteen!
autossa nyt toi vakio 150hv, mut oisin tyytyväinen siihen 200-240hv. kertokaahan mitä pitäs tehä ja mitkä lisää tehoja?
Itselläni tiedossa ainaki lastun hankinta, vapari ja putkisto. lastun ja vaparin tiedän mistä hommata, mutta putkistoa en ole löytänyt (kertokaa ihmeessä sivu,paikka tai jokin muu mistä löydän?).
Ja jos noilla osilla saa sen +200hv kestääkö muut osat perä,muu kone, yms?
kiitos jo etukäteen!
Kun mikään ei riitä, tarvitaan OPEL-
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Nokka-akselilla saat 20 heppaa lisää ja siihen loppuu viritykset. Ei vaan kannata tehdä enempää.
Omega B i4000
Manta B R6
Manta B R6
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Ettei vaan olis paras vaihtoehto unohtaa se 2.6 virittäminen ja vaihtaa suosiolla vähintään 3.0 12v tai 24v...
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
aijaa onko näin? eikös noi koneet sit kestä vai?
Kun mikään ei riitä, tarvitaan OPEL-
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Rahaa palaa niin paljon että ei ole mitään järkeä lähteä rakentamaan tosta koneesta. 3.0 24v koneita saa n.1k€ ja tuolla rahalla ei vielä paljon viritellä.
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
ja vaparilla + normi lastulla tuskin menee 200 rikki.. suoraan vaan 3.0 24v tai sit ahdin ton kupeeseen mut se ei sit halpaa olekkaan enää
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Nämä on tosi yleisiä nämä kysymykset "vähän lisää tehoa halvalla ja helpolla". Mutta se on vaan niin, että 90-luvun vapaastihengittävään autoon ei juuri mitään helppoa tapaa ole, kun ei ole mitään muuttuvia nokka-akselin ajoituksia ym keinoja käytössä. Viritysputsarilastutehoputki-tingeltangelilla voi saada muutaman hepan, muttei todellakaan kuvatunlaisia efektejä.
Tuo 2.6 dual ram kone on vielä siitä kenkku aihio, että jos siihen aikoo tehdä mekaanisia muutoksia niin pitää jostain metsästää tiivistesarjat. Ei taida enää edes maahantuojalta saada, ja ei varsinkaan halvalla.
VIrittäminen tai koneenvaihdot ei muutenkaan kannata, ellei ota hommaa harrastuksena ja massi on kunnossa. Helpompi on ostaa se tehokkaampi malli suoraan tehtaan tekemänä.
Tuo 2.6 dual ram kone on vielä siitä kenkku aihio, että jos siihen aikoo tehdä mekaanisia muutoksia niin pitää jostain metsästää tiivistesarjat. Ei taida enää edes maahantuojalta saada, ja ei varsinkaan halvalla.
VIrittäminen tai koneenvaihdot ei muutenkaan kannata, ellei ota hommaa harrastuksena ja massi on kunnossa. Helpompi on ostaa se tehokkaampi malli suoraan tehtaan tekemänä.
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
taidat olla oikeassa olisi kiva vaan saada tosta semmonen mitä muualla ei ole
ja kyllä sitä rahaa löytyy jos kalliiksi menee.
ja kyllä sitä rahaa löytyy jos kalliiksi menee.
Kun mikään ei riitä, tarvitaan OPEL-
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
JOkony kirjoitti:
ja kyllä sitä rahaa löytyy jos kalliiksi menee.
Puhuu kaveri joka ajaa taivaan vanahalla ooppelilla...
Ei pahalla, mutta siis tuohon koneeseen saat menemään useamman tonnin, ennenkuin hätyytellään tuota 200 hepoa. Vaihtamalla 3.0 24v koneen tilalle, pääset varmaan n1000€:lla, ja sulla on jo yli 200 heppaa. Ja koska oletettavasti kyseessä siis on taivaan vanaha opeli, ja jos ja kun riittävän vanha, niin tuosta kannattaa lähtä sitten jalostamaan. Joko vaparina tai ahtimella...
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
mitenhän pelais c20xe ahtimen kera. koneita melko hyvin ja edullisesti tarjolla ja palikkaa löytyy ja saa tiskiltä, ja luulenpa et ainakin alkuun toi xe riittää ilman ahdintakin kun sen verta köykäsempi kone ja aika lailla herkempi kun nykynen
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
noita xe koneita löytyy varmaa tomaateina?
Ja vanhat opelit on just parhaita!
mut alanpa täs harkitsemaan tota isompi koneista tai jotai muuta :/
Ja vanhat opelit on just parhaita!
mut alanpa täs harkitsemaan tota isompi koneista tai jotai muuta :/
Kun mikään ei riitä, tarvitaan OPEL-
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
No siinä tapauksessa jos paalua löytyy ja tykkää vähän erillaisesta,niin osta tuo -> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 23&t=87024JOkony kirjoitti:taidat olla oikeassa olisi kiva vaan saada tosta semmonen mitä muualla ei ole
ja kyllä sitä rahaa löytyy jos kalliiksi menee.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
muuten joo mut en halua omega oon aina ihaillut senatoreja ja nyt itsellä semmonen ja tämän myös pidän ellen vaiha isompi koneeseen sitten..
Kun mikään ei riitä, tarvitaan OPEL-
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Eiköhän tuosta ole myös tekniikkakin myytävänä jos paalua on, plug and play.JOkony kirjoitti:muuten joo mut
Johnny, la gente esta muy loca.
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Senator 2.6 dual ram 12V viritystä vailla!
Joo olisi todellakin tuo moottori myytävänä, ja ei tarvis ainakaan virittää heti kun tehot tuplaantuisi ja vähä ylikin.
Halpahan se ei ole eli samaan rahaan ostat useamman kokonaisen senaattorin.
Ei muutakun tuut koeajolle ja kättä taskuun niin saan itselle pari sylinteriä lisää.
Halpahan se ei ole eli samaan rahaan ostat useamman kokonaisen senaattorin.
Ei muutakun tuut koeajolle ja kättä taskuun niin saan itselle pari sylinteriä lisää.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R