Kilpa-akku
Kilpa-akku
Elikkä etsin näitä pieniä kevyitä rata-auto akkuja. Löysin yhden sivuston niistä mut perhana ku kone hukkas tiedot niin en nyt sit löydä enään sitä sivustoa. Oli joku jälleen myyjän sivusto. Ja en nyt tarkota näitä yellow top akkuja. Heillä ei varmaan löydy 5kg painosta akkua joka antaa riittävästi virtaa myös talvella lähtöön?
Re: Kilpa-akku
Sarlinin Kalle myy ainakin noita Race akkuja, www.sarlinraceteam.fi
Re: Kilpa-akku
Tuolta saa reilulla satasella geeliakun, itte olen harkinnut tuommosen tilaamista.
Hoono englanti tosa sakemannein sivulla, mutta saa siitä sen verran selvää, että mukaan tukee napa-adapterit ja jonkun sortin kiinnike.
http://www.moto-concept.de/en/autos/ope ... m_id=16275
Hoono englanti tosa sakemannein sivulla, mutta saa siitä sen verran selvää, että mukaan tukee napa-adapterit ja jonkun sortin kiinnike.
http://www.moto-concept.de/en/autos/ope ... m_id=16275
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Kilpa-akku
Mutta tuollapa ei sitten starttailla vaan menee apukaapelihommiks.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kilpa-akku
totta..ei 18A paljon startata.Juho M-P kirjoitti:Mutta tuollapa ei sitten starttailla vaan menee apukaapelihommiks.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Kilpa-akku
Tarkoittaa 18 Ah eli varauskykyä. Mulla oli tommonen akku Speedsterissä paikoillaan, mutta se rikkoontui. Hyvin sillä starttasi ainakin kesäkeleillä. Geeliakku antaa käsittääkseni paremmin virtaa ulos kuin lyijyakku. Mutta se on tosi, että ei sillä kovin kauaa aikaa jauheta, jos on muunlaisia käynnistysongelmia. Vakioakku tuossa omassa kikottimessa on 44 Ah, siihen nähden tuo varauskyky on pieni, mutta painon takia tuon kestää. Ei ne nuo Sarlinin myymät Redtop akutkaan ole varauskyvyltään mitään sen kummempia.
8-16 Ah:n akkuja näkyvät olevan nuo alle kymmenen kiloa painavat.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... edtop.html
8-16 Ah:n akkuja näkyvät olevan nuo alle kymmenen kiloa painavat.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... edtop.html
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Kilpa-akku
Tottakai se on varauskyky ei piikkivirta.
Geeliakku antaa itseasiassa vähemmän piikkivirtaa, tai näin mulle sanottiin...
Ruohonleikkurissa mulla on 20Ah geeliakku ja kokeilin sitä autoon. 1.6 OHC ainakin kyllä starttasi, mutta kesällä. Talviteho taitaa olla heikko.
Geeliakku antaa itseasiassa vähemmän piikkivirtaa, tai näin mulle sanottiin...
Ruohonleikkurissa mulla on 20Ah geeliakku ja kokeilin sitä autoon. 1.6 OHC ainakin kyllä starttasi, mutta kesällä. Talviteho taitaa olla heikko.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kilpa-akku
Mikäs se tämä sitten on > K750-K012 Red Top 30 12 26 M6 uros 9.0 250 97 156 850A
jos alle 10 kg akut on 8-16 Ah kun tuo painaa 9kg ja on 26 Ah akku,käynnistys virtaakin näkyy tulevan 850A.
jos alle 10 kg akut on 8-16 Ah kun tuo painaa 9kg ja on 26 Ah akku,käynnistys virtaakin näkyy tulevan 850A.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Kilpa-akku
Kokemuksesta voin kertoa että Sarlinin 6kg akku pyörittää 3.7 litran +12 puristeista CIH6 kilpamoottoria kevyesti, eikä virta lopu edes parin kohtalaisen sahauksen jälkeen.
Re: Kilpa-akku
No olihan se tietysti jääny kiireessä huomaamatta tuo yheksän kiloses speksit. Tosihan se on ettei näillä kilpa-akuilla sahata diiseliä neljänkympin pakkasella käyntiin, muttei niitä ole sellaiseen käyttöön tehtykään. Sillä laitoin tuon linkin, kun hinta on puolet halvempi.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: Kilpa-akku
Piti tarkistaa tuo ruohonleikkurin akku ja sehän oli 38Ah malli...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kilpa-akku
http://www.braillebattery.co.uk/ noilta löytyis ihan kaikkein kevyimmät akut vissiin mitä on. Jos joku haluaa oikeesti kevyen akun kesä autoon niin ois tollanen vajaan 4 kilon akkuki noilla
Re: Kilpa-akku
Noi braille näytti kyllä melko pro touhulta...hieman halvemmalla saa ihan toimivia "auton" akkuja turun suunnalta ainakin Valinta akku oy:ltä.
Sieltä kävin hakemassa erääseen kilpakärryyn n.8kg geeliakun joka 25Ah ja startti virtaa melko reilusti...vastaava akku toiminut ennen hyytymistään 8vuotta.
Uusi malli oli hieman rajumpi kuin vanha, joten on mahdollista että se kuolee nopeammin.Merkkiä, mallia tai käynnistysvirtaa en muista ja hintaakaan en kysynyt, kun oli aivan sama...mutta hämä muistikuva jostain 80€ taitaa olla.
"huonona" puolena navoissa pulttikiinnitys, joten suurempien kaapeleiden asennuksessa haettava jotain soundsystemkaapelinpäitä.
Sieltä kävin hakemassa erääseen kilpakärryyn n.8kg geeliakun joka 25Ah ja startti virtaa melko reilusti...vastaava akku toiminut ennen hyytymistään 8vuotta.
Uusi malli oli hieman rajumpi kuin vanha, joten on mahdollista että se kuolee nopeammin.Merkkiä, mallia tai käynnistysvirtaa en muista ja hintaakaan en kysynyt, kun oli aivan sama...mutta hämä muistikuva jostain 80€ taitaa olla.
"huonona" puolena navoissa pulttikiinnitys, joten suurempien kaapeleiden asennuksessa haettava jotain soundsystemkaapelinpäitä.