1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
jonmppa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 19:26
Paikkakunta: salo

1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja jonmppa »

eli tommonen paketti olis suunitelmis kasata.. onko ketään aiemmin toteuttanut.?
kadett c -79(rojekti)
manta b (purettu paska)..osia jollekki jolla tarvetta..
ascona b(talvi autoks?)
*jos autot kuuluisi olla etuvetoisia, ihmisetkin kävelisivät käsillään mutta kun ei niin ei*
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei ole varmaan kukaan vielä julkisesti toteuttanut, mutta itseänikin kiinnostais.

Jos porauksen koko riittää, niin ei kai tuossa nyt suurempia ongelmia luulis olevan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

1,6:n poraus on 79 mm ja 1,3:n 75 mm. Ei ainakaan paljealue toimi oikein, jos toimii ollenkaan. Puristussuhdekin taitaa jäädä pieneksi, mutta sitähän voi kompensoida ylipaineella :D

1,4:ssä olisi 77,6 mm poraus ja 1,2:ssa 77,8 mm, noi menis jo lähemmäs sitä 1,6:n reikää. 1,2:n männät purkuautosta koneistamon kautta siihen 1,3:een..

Vaan jos ei kantta ole vielä varaston nurkassa, niin etsi 1,4 16V:n kansi, varmaan lähempänä sopivaa. Ehkä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: 1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja telwin »

Saksassa moisia konversioita on tehty ralliautoihin ja joihinkin berg-cup laitteisiin.
Huonosti vaan tuppaavat nuo sakemannit laittamaan asioita netin syövereihin.
jonmppa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Heinä 2009, 19:26
Paikkakunta: salo

Re: 1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja jonmppa »

Tuomas kirjoitti:1,6:n poraus on 79 mm ja 1,3:n 75 mm. Ei ainakaan paljealue toimi oikein, jos toimii ollenkaan. Puristussuhdekin taitaa jäädä pieneksi, mutta sitähän voi kompensoida ylipaineella :D

1,4:ssä olisi 77,6 mm poraus ja 1,2:ssa 77,8 mm, noi menis jo lähemmäs sitä 1,6:n reikää. 1,2:n männät purkuautosta koneistamon kautta siihen 1,3:een..

Vaan jos ei kantta ole vielä varaston nurkassa, niin etsi 1,4 16V:n kansi, varmaan lähempänä sopivaa. Ehkä.
juu toi poraus homma ittelläkin oli mietinnän alla mutta tällä hetkellä tuloksena olis 1,6 lohko ja 1,2 kampiakseli ja siihen toyotan männät.. kiertokanget vielä?
kadett c -79(rojekti)
manta b (purettu paska)..osia jollekki jolla tarvetta..
ascona b(talvi autoks?)
*jos autot kuuluisi olla etuvetoisia, ihmisetkin kävelisivät käsillään mutta kun ei niin ei*
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Re: 1,3 ohc kellari + 1,6 16v kansi?

Viesti Kirjoittaja Regno »

telwin kirjoitti:Saksassa moisia konversioita on tehty ralliautoihin ja joihinkin berg-cup laitteisiin.
Huonosti vaan tuppaavat nuo sakemannit laittamaan asioita netin syövereihin.
Vai olisko ne 1300:si destorkattuja 1.6:a?
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Vastaa Viestiin