vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
Mrop
'Senator'
'Senator'
Viestit: 322
Liittynyt: 11 Elo 2008, 21:28
Paikkakunta: Pori

vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Mrop »

eBayn ihmeellisestä maailmasta poimittuja

Käsitykseni mukaan kyseinen laite asennetaan bensapumpulta tulevaan bensaletkuun molemmin puolin nippusiteellä :lollis:
Laitteessa on kaksi kestomagneettia jotka asetetaan molemmille puolille putkea.
laitteen tarkoitus on jakaa bensasta positiivisesti ja negatiivisesti varautuneet ionit eripuolille putkea, jolloin bensanvirtaus on tasaista ja palaa paremmin ja poistaa koneesta karstaa ja parantaa l/km lukemaa sekä antaa 15 hummaa lisää ja ja ja ja.....

minusta tuo tuntuu hieman ihmeelliseltä viritykseltä. Enkä itse keksi mitään syytä miksi tuo voisi hyödyntää auton käymistä, koska varautuneet ionit palautuvat välittömästi takaisin "klimppeihin" tuon laitteen jälkeen, jolloin lopputulos on sama kuin ilman tuota härpäkettä.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Vauxhall ... ccessories

Tämä sitten on ehkä hieman toimivampi kilke.
Kyseessä on palikka joka kertoo ECU:lle, että ilma joka tulee ilmanputsarista on oletusarvoisesti kylmää aina joten ecu parantaa sytytystä ja ascona saa 15 hevosvoimaa lisää!
mutta. jos eculle kerrotaan että ilma on aina kylmää(happirikasta) jolloin se syöttää enemmän bensaa, jolloin ilma:bensa -suhde on kokoajan pielessä (paitti talvella) kuluttaa auto enemmän koska se käy rikkaalla.

http://cgi.ebay.co.uk/15bhp-ECM-remap-M ... 286.c0.m14


Lisäksi on vielä kolmas kilke (tämä on hieno)

Kyseessä on alumiininen härpäke joka luo "pyörteen" ilmanottoon (asennetaan käsittääkseni ilmanottoputkeen)
Laitteen asnsiosta saat +35hp +31% l/km.
Pyörteen ansiosta kone saa nopeemmin ilmaa joka parantaa koneen käyntiä ja lupaa kuun taivaalta:
FUELMAX VORTEX GENERATOR
SAVES UP TO 31% ON FUEL!!!
GENERATES UP TO +35BHP EXTRA!!!
WORKS ON PETROL OR DIESEL
FITS ANY VEHICLE
EASY FIVE MINUTE FITMENT
FEEL THE DIFFERENCE RIGHT AWAY
SMOOTHER GEAR CHANGES
BETTER ACCELERATION
BETTER FUEL ECONOMY
LESS EMISSIONS
LESS OIL CHANGES
LESS WEAR AND TEAR ON THE ENGINE
LESS SERVICING CHARGES
LESS MONEY SPENT ON PETROL
MORE MONEY IN YOUR POCKET!
PAYS FOR ITSELF IN TWO DAYS!
LIFETIME GUARANTEE


http://cgi.ebay.co.uk/FUELMAX-31-Petrol ... 286.c0.m14

joten jos näiden laitteiden lisäksi asennetaan vapaavirtaussuodin joka tuo sen +15-25hp (just juu)
tankkiin kaadetaan rikastetta +10hp (joka kuitenkin toimii vasta kun pellinalla on +200bhp)

saan asconasta (115hp) irti tuommoiset 216hp ja se kuluttaa 4l/100km ja ja ja.. (alkaa kuulostamaan ihan spämmiltä)

Mutta onko kellään kokemusta moisista laitteista että voisiko ne oikeesti tehdä jotain muutakuin lisäävät painolastia ja keventävät lompakkoa. :peukku:
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kautta aikojen on ihmisiä yritetty vetää höplästä kaikenmaailman kikkareilla. Tuotteessa yleensä on pari ominaisuutta: se on riittävän halpa ja lupaukset riittävän pieniä ja ympäripyöreitä, ettei tule paineita oikeudenkäynteihin tms. Aihe ei rajoitu pelkästään automaailmaan, voithan katsella ostos-tv:stä kaikkea mullistavaa laihdutuksen saralla. Ja ennen vanhaan sai joka kotiin jaettavista kuvastoista ostaa poronsarvijauheita yms :lollis:
Avatar
Mrop
'Senator'
'Senator'
Viestit: 322
Liittynyt: 11 Elo 2008, 21:28
Paikkakunta: Pori

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Mrop »

totta, sangen hupaisaa välillä kun noita löytää ja noita on paljon ebayssa.
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Joku lehti kokeili tuollaista pyörrehärpätintä dynossa ja olivat sitä mieltä että se toi jonkun hepan lisää tehoa. Mahtoikohan olla Spinneri. Suhtaudun silti melko skeptisesti moiseen :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
radet
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 472
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 01:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja radet »

myytin murtajat kokeili noita samoja tuotteita eikä yhestäkään ollut muuta kuin haittaa...

uskon lastun tuomaa lisä tehoon en magneetin :)
Astra F Turbo (B204)
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Voiko tuosta magneetista nyt kummemmin haittaakaan olla? Jos ei rahanmenetystä oteta huomioon...
porakone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 387
Liittynyt: 26 Marras 2006, 02:36
Paikkakunta: Perähikiä

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja porakone »

Työmaalla pyöri jossain vaiheessa mainoslehtinen tollasesta Fuelmaxin tyyppisestä (vai oisko ollu just sama) aparaatista ja siinä ne oli saaneet yhteen autoon muistaakseni 9 sellasta ropelia. Yhtä siinä tietysti pääasiassa kaupattiin, mutta useammalla saavutettiin vielä parempi tulos. Jos en nyt ihan väärin muista niin siinä piirroksessa oli ropeli ennen turboa, kaasuläpässä, jokaiselle (4) sylinterille oma, yksi ennen kattia, toinen katin jälkeen ja yksi vielä siellä pakoputken loppupäässä.

Ja toi oli siis ihan hieno lärpykkä, suomennettu ja muistaakseni eräs ihan tunnettu firma vielä maahantuojana.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

eikö kaasutinexpertti oo tämmösiin juttuihin erikoistunu!? :director:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shop/pro ... 76be657d73
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Onhan noista pyöryläsiipi tötteröö virityksistä vissiin apua...tosin ne hyvin harvoin toimivat "yleismallisesti", eli joka autoon, imukoteloon, järjestelmään. Jonkinlainen pulssi/pyörre järjestelmä saada tietysti tehtyä ja siitä saattaa muutama heponen lisää tulla, mutta valmistuskustannuksen ovat saavutettuun hyötyyn nähden melko suuret.
Kuva
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Tuo ilmamassamittariin tuleva "lastu" oli nyt niin halpa (4€) ebayssa että tilasin niin saadanpahan selvyys ehkä siihenkin, täytyy ottaa auto pakokaasutesterille niin näkee millasta muutosta tekee päästöissä.
Mutta tuloksia tästä ehkä viikon kuluttua, periaate sinällänsähän on toimiva mutta epäilen luvattua tehonlisäystä, kun olis tehopenkki lähempänä ja halvempi niin vois käydä oikein testaamassa asian

Ja ainahan näitä voi ostaa tukkupaketin ja mennä myymään ammattikoulun nurkalle pojille vähän "halpaa tehoa" :D
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Noniin saatiin potikka kotiin, yksinkertainen pieni 35mm x 35mm x 15mm kotelo josta tulee kaksi johtoa pihalle (koitan saada kuvan jossain välissä)
No pakkohan se oli avata ja katsoa mitä siellä on... aivan tavallinen vastus kiinni sokeripalassa josta lähtee johdot, vastusarvo on joko 1200, 120 tai 12 ohmia kun en osannut oikein tulkita tuota mun bilteman sata vuotta vanhaa mittaria
Katsotaan nyt jos vaikka sitten viikonloppuna saatais jotain testejäkin tehtyä, tällä hetkellä laittaisin rahani sille että bensankulutus kasvaa radikaalisti ja "teho" kasvaa vähän, hyvin vähän...
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Mrop
'Senator'
'Senator'
Viestit: 322
Liittynyt: 11 Elo 2008, 21:28
Paikkakunta: Pori

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Mrop »

heehehe, menit sit ostamaan superhalpaa hevosvoimaa.

onko ajotuntuma muuttunut?
kulkee kuin raketti? :D
-Ei se mikään ruusu oo, mut kukkiiha ne perunatki-
-when you can do it, why not overdo it-
-when grip ends, drifting begins-
Avatar
Lakkatinneri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:05
Paikkakunta: Sastamala

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Lakkatinneri »

Mrop kirjoitti:heehehe, menit sit ostamaan superhalpaa hevosvoimaa.

onko ajotuntuma muuttunut?
kulkee kuin raketti? :D
No en oo ehtinyt vielä kokeileen mutta eiköhän tässä lähipäivinä saada testailtua
Opeleita laidasta laitaan -70 -> -10
Avatar
Dalsson
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 04 Loka 2009, 18:21
Paikkakunta: Turku

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Dalsson »

no jokos niitä on kokeiltu:D
calibra 16v -91
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: vippaskonsteja virittämiseen. (hyötyä) vai roskaa?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Lakkatinneri kirjoitti:Tuo ilmamassamittariin tuleva "lastu" oli nyt niin halpa (4€) ebayssa että tilasin niin saadanpahan selvyys ehkä siihenkin, täytyy ottaa auto pakokaasutesterille niin näkee millasta muutosta tekee päästöissä.
Mutta tuloksia tästä ehkä viikon kuluttua, periaate sinällänsähän on toimiva mutta epäilen luvattua tehonlisäystä, kun olis tehopenkki lähempänä ja halvempi niin vois käydä oikein testaamassa asian

Ja ainahan näitä voi ostaa tukkupaketin ja mennä myymään ammattikoulun nurkalle pojille vähän "halpaa tehoa" :D
Onhan noita ennenkin tivailtu L/LE jetronic ilmamäärämittareihin. En vain muista et huijattiinko sillä imuilman lämpötilaa vai ihan IMM arvoa. Kuitenkin se tais olla että imuilma vaikutti n3% seokseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin