isompi ilmamäärämittari
-
- 'Admiral'
- Viestit: 282
- Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:42
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: isompi ilmamäärämittari
ja ne osat siellä mittarin sisällä myös kutistaa virtaus pinta-alaa. eli jos se mittarin putki on 60mm niin virtauspinta-ala ei enää oo 60mm vaan hitusen vähemmän. ja vaikkei sillä isommalla mittarilla mitään suurempia muutoksia tehoihin tuu niin mulle ainakin jokainen halpa humma on tervetullut.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
-01 vectra sport caravan 2.2
-
- 'Admiral'
- Viestit: 203
- Liittynyt: 14 Helmi 2006, 19:31
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
menee vähän offtopiciksi, mutta onko kellään kokemusta CIH 2.0E:n ilmamäärämittarin vaihtamisesta bemarin isompaan mittariin, että mitä sille pitää tehdä, että saa 2.0E:n omat liittimet pelittään sen bemarin liittimen kanssa ja yleensäkin pelittään, ei viitti ihan randomilla lähteä kokeileen paljonko jää ylimääräisiä osia
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
Sen sun 2.0 mittarin piirilevy siihen isoon mittariin.kuulantyontaja kirjoitti:menee vähän offtopiciksi, mutta onko kellään kokemusta CIH 2.0E:n ilmamäärämittarin vaihtamisesta bemarin isompaan mittariin, että mitä sille pitää tehdä, että saa 2.0E:n omat liittimet pelittään sen bemarin liittimen kanssa ja yleensäkin pelittään, ei viitti ihan randomilla lähteä kokeileen paljonko jää ylimääräisiä osia
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: isompi ilmamäärämittari
mittarin vaihdosta 2.0E moottoriin ei kyllä ole mitään hyötyä, ellei ole kyseessä joku vanhan A-ryhmän säännöillä kyhättävä historic-ralliauto tai joku turbotuskeikka missä yriteään pärjätä vakioruiskulla viimeiseen asti. Käytännössä vaan ilmanmäärämittaus menee jollain kuormitusalueella päin honkia ja sitämyöden seokset persiillään. Viritys on onnistunut kun teho laskee vain -20%
-
- 'Admiral'
- Viestit: 203
- Liittynyt: 14 Helmi 2006, 19:31
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
lexmaulin viriruisku olisi tuon kaveriksi tarkoitus haalia isolla kaasuläppäkotelolla...
Re: isompi ilmamäärämittari
Eikös tuota isoa mittaria tarvita vasta jossain 160 yläpuolella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 203
- Liittynyt: 14 Helmi 2006, 19:31
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
antakaa nyt lapsen leikkiä täällä ilmanoton kun puuhailee vähän paremmaksi vielä niin ei kai tuosta nyt niin kauheasti ole haittaakaan voi olla jos nuhapumppu saa vähän enempi happea kunhan säädättää, tuskin mitään ihmeempiä hyötyjäkään myönnettäköön, allekirjoittaneella kun on aina jäänyt nää virittelyt siihen tehoruisku/peltipakosarja-asteelle budjetin ja taitojen puutteessa.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: isompi ilmamäärämittari
Saa sitä kokeilla, mutta jos on jo kerrottu etukäteen kokeilun tulokset niin eikö tuon tarmon voisi käyttää johonkin järkevämpään kuin toimivien orkkissysteemien sotkemiseen.
Mun oli joskus pakko käyttää isoa BMW:n jetronic mittaria 2-litraisessa koneessa, kun oli turboviritelmä kyseessä ja ei ollut opiskelijana vielä rahaa siihen Hesteciin, joka siihen maailman aikaan oli ruiskujen jumala. Tulos oli se, että joko tyhjäkäynnille tai keskialuelle ei saanut säädettyä sopivaa seosta. Ja kyllä varmaan ihan kaikki kombinaatiot tuli kokeiltua tyhjäkäyntiruuvin, mittarin jousen esikireyden ja bensanpaineen kanssa. Kyllähän se auto kävi ja toimi veto päällä, mutta aika kaukana siitä miten se ruisku alunperin toimi.
Mun oli joskus pakko käyttää isoa BMW:n jetronic mittaria 2-litraisessa koneessa, kun oli turboviritelmä kyseessä ja ei ollut opiskelijana vielä rahaa siihen Hesteciin, joka siihen maailman aikaan oli ruiskujen jumala. Tulos oli se, että joko tyhjäkäynnille tai keskialuelle ei saanut säädettyä sopivaa seosta. Ja kyllä varmaan ihan kaikki kombinaatiot tuli kokeiltua tyhjäkäyntiruuvin, mittarin jousen esikireyden ja bensanpaineen kanssa. Kyllähän se auto kävi ja toimi veto päällä, mutta aika kaukana siitä miten se ruisku alunperin toimi.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 203
- Liittynyt: 14 Helmi 2006, 19:31
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
Ihmetyttää vaan, että miksi se käynti niin sekoaa jos siihen isoon mittariin vaihtaa pienen mittarin romut sisään, ilmahan vaan menee vähän isompaa rööriä pitkin? Vai onko nuo kartisuodatin-viritelmätkin sitten samanlaisia surmanloukkuja kun tulee enempi ilmaa,ettei voi konetta enää säätää sopimaan sen kanssa o.O ja kai tuo lexmaulin 5-8kw lupaama ruiskukin enempi happea tarvii kuin vakio?
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: isompi ilmamäärämittari
Ilmamäärämittarin runko, läpän jousi, suuttimet ja boksi on tuossa systeemissä kalibroitu tietylle ilmamäärälle ja sitä vastaavalle bensamäärälle. Jos jotain noista muuttaa niin aina sotketaan systeemin toimintaa kokonaisuutena.
Isompi ilmamäärämittari avautuu vähemmän samalla imuilman määrällä kuin pieni mittari. Tästä seuraa, että boksi antaa pienemmän ruiskutusajan. Käyttäjä näkee tämän laihana seoksena ja menee sitten esim ruuvaamaan jousen esikireyttä löysemmälle. Tästä seuraa se, että seos voi olla kohdallaan siinä kohdassa missä se oli laihalla, mutta toisella kuormitusalueella jousi onkin liian löysällä ja seos menee paksulle. Tätä säätämistä sitten taiteillaan ja ehkä lopulta tulee joku kompromissi, mutta niinsanotusti "v..tuiks män" verrattuna alkuperäiseen ruiskuun jossa soosi on läpi alueen kohdallaan.
Joku varmaan keksii takavasemmalta, että "hei siinä on se tyhjäkäynnin säätöruuvi", joo. Mulla piti ruuvi vetää toiseen äärilaitaansa ja silti seos oli tyhjäkäynnillä päin prinkkalaa jos meinasi, että se käy cruising ajossa järkevällä soosilla.
Senkun kokeilee, moottorit on yksilöitä ja johonkin voi löytyä parempi kompromissi. Kaverin 2.4 litraisessa se mittari toimi paremmin kun ilmamäärä oli lähempänä alkuperäisen moottorin (joku BMW M30) virtauksia.
Isompi ilmamäärämittari avautuu vähemmän samalla imuilman määrällä kuin pieni mittari. Tästä seuraa, että boksi antaa pienemmän ruiskutusajan. Käyttäjä näkee tämän laihana seoksena ja menee sitten esim ruuvaamaan jousen esikireyttä löysemmälle. Tästä seuraa se, että seos voi olla kohdallaan siinä kohdassa missä se oli laihalla, mutta toisella kuormitusalueella jousi onkin liian löysällä ja seos menee paksulle. Tätä säätämistä sitten taiteillaan ja ehkä lopulta tulee joku kompromissi, mutta niinsanotusti "v..tuiks män" verrattuna alkuperäiseen ruiskuun jossa soosi on läpi alueen kohdallaan.
Joku varmaan keksii takavasemmalta, että "hei siinä on se tyhjäkäynnin säätöruuvi", joo. Mulla piti ruuvi vetää toiseen äärilaitaansa ja silti seos oli tyhjäkäynnillä päin prinkkalaa jos meinasi, että se käy cruising ajossa järkevällä soosilla.
Senkun kokeilee, moottorit on yksilöitä ja johonkin voi löytyä parempi kompromissi. Kaverin 2.4 litraisessa se mittari toimi paremmin kun ilmamäärä oli lähempänä alkuperäisen moottorin (joku BMW M30) virtauksia.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 203
- Liittynyt: 14 Helmi 2006, 19:31
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: isompi ilmamäärämittari
ok kiitoksia täsmennyksistä, elättelen sitä toivoa nyt vielä, että tuo lexmaulin ruisku mahdollisesti toimisi sitten paremmin sen ison mittarin kanssa kuin tuo orkkis....
Re: isompi ilmamäärämittari
tottahan tuo motorsportti selvennys on miten boksi sitten reakoi isompaan kuumalankamittariin... osaako se ottaa huomioon kasvaneen tilavuuden ja sitä myöten alenneen virtausnopeuden? nopeammin virtaava ilma varmaan kyl jäähdyttää tätä mittarin kuumalankavastusta tehokkaammin?
calibra 16v -91