Onko kokemuksia mantan isoventtiili kansista!!!?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
18kk
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Loka 2009, 21:53

Onko kokemuksia mantan isoventtiili kansista!!!?

Viesti Kirjoittaja 18kk »

Elikkäs olis tommonen isoventtiili kansi tallis pyörimässä, millain mahtas toimia vakio nokan kanssa, ja pitäskö mäntiä kolota??? Entä kuinka suuri hyöty/haitta on aikas paljon kevennetystä vauhtipyörästä?
Kertokaa jos ja kun osaamista varmaan joltain löytyy.
Ja kyseessä 2,0li turbo.
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko kokemuksia mantan isoventtiili kansista!!!?

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Kyseessä siis 2.0E? (CIH)
Kyllä sitä saatanan painavaa vauhtipyörää kannattaa keventää tai ostat minulta.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Onko kokemuksia mantan isoventtiili kansista!!!?

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Jos se turbomoottori on jo valmis, madallettu puristussuhde, kasattu jne niin eipä sitä kantta kannata enää vaihtaa. Jos taas vasta rakennat moottoria kasaan niin miksei sitä kantta voisi käyttää kunhan vaan katsoo että venakolot riittää. Vakio nostolla pitäisi riittääkin ilman mäntien loveamisia, mutta se pitää _aina_ tarkistaa. Vakionokalla ja pienellä ahtimella kannen tuoma hyöty voi jäädä marginaaliseksi.
Vastaa Viestiin