CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Virittäminen on kallista ja tässä tapauksessa kun työn hoitaa kunnolla on melkein, huom melkein sama jo hankkia aito 4 satkun hattu.
Mielestäni joku pari tonnia nokista on melko normaali hinta, sitten kun hommaa pitemmät venat, tyhjät kupit, hyvät jousilautaset, laadukkaat jouset jne, niin alkaa olla 5 tonnia selällään.
Sitten jonkun pitäisi tehdä kaikki osien sovitustyöt ja nakerrella kansi, unohtamatta aihiota ja sen muutosta, sekä kaikkia mukana tulevia koneistuksia hintaa on paljon kasassa.
Ja tietysti imusarjatkin pitää hankkia/tehdä ja venakoppakin muuttaa. Ka, siinäpä sitä ois.
Mielestäni joku pari tonnia nokista on melko normaali hinta, sitten kun hommaa pitemmät venat, tyhjät kupit, hyvät jousilautaset, laadukkaat jouset jne, niin alkaa olla 5 tonnia selällään.
Sitten jonkun pitäisi tehdä kaikki osien sovitustyöt ja nakerrella kansi, unohtamatta aihiota ja sen muutosta, sekä kaikkia mukana tulevia koneistuksia hintaa on paljon kasassa.
Ja tietysti imusarjatkin pitää hankkia/tehdä ja venakoppakin muuttaa. Ka, siinäpä sitä ois.
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Jassoo tämähän alkaa tuntua siltä että tälläistä ei saa missääntapauksessa ruveta suunnittelemaan ja toteuttamaan...kosunen kirjoitti:Virittäminen on kallista ja tässä tapauksessa kun työn hoitaa kunnolla on melkein, huom melkein sama jo hankkia aito 4 satkun hattu.
Mielestäni joku pari tonnia nokista on melko normaali hinta, sitten kun hommaa pitemmät venat, tyhjät kupit, hyvät jousilautaset, laadukkaat jouset jne, niin alkaa olla 5 tonnia selällään.
Sitten jonkun pitäisi tehdä kaikki osien sovitustyöt ja nakerrella kansi, unohtamatta aihiota ja sen muutosta, sekä kaikkia mukana tulevia koneistuksia hintaa on paljon kasassa.
Ja tietysti imusarjatkin pitää hankkia/tehdä ja venakoppakin muuttaa. Ka, siinäpä sitä ois.
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
mulla onnistuu aluhitsaukset ja venakopan muutos
imusarjakaan mikään mahdottomuus ole
imusarjakaan mikään mahdottomuus ole
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
No ei ole itsellekkään ongelma tuo alumiinin hitsaus,koneistukset onnistuu työpaikalla.
Ja tosiaan se ei ole ongelma eli jos unohdetaan tuo hintapolitiikka niin kaikki muu tieto on tervetullutta.
Ja tosiaan se ei ole ongelma eli jos unohdetaan tuo hintapolitiikka niin kaikki muu tieto on tervetullutta.
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
eikös ne vakiovenat yms käy väliaikaisesti että se edes toimisi ?
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
No luulisi että se niilläkin toimii,ei tässä kuitenkaan lähdetä hakemaan samoja tehoja kuin tuossa >>>>
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
nii nyt unohdat nuo kosusen paskan jauhamiset ja alkaa tekeen
tekee sitten myöhemmin vähän paremmilla osilla
miksihän muuten nuita A400 kansia ei valmisteta uusi tuotantona niinkuin BDA:n kansia/koneita
tekee sitten myöhemmin vähän paremmilla osilla
miksihän muuten nuita A400 kansia ei valmisteta uusi tuotantona niinkuin BDA:n kansia/koneita
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Nimenomaa, tässäkään kun ei tainnut olla tarkotus heti alkuun hakea niitä viimesiä hepoja, vaan saada se ensin mahdollisesti toimimaan. Vaikka eihän siinä koskaan mitään järkeä olekkaan. Siinähän vois päästä ensin jopa liian halvalla kokeilemaan.madi kirjoitti:nii nyt unohdat nuo kosusen paskan jauhamiset ja alkaa tekeen
tekee sitten myöhemmin vähän paremmilla osilla
miksihän muuten nuita A400 kansia ei valmisteta uusi tuotantona niinkuin BDA:n kansia/koneita
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Juu 138hv riittää alkuun,sillä tuon saa leimattua C-Kadettiin.
Ja eihän tuo Kosusen kommentti nyt p-tä ollut,mutta ei se ollut sitäkään mitä tässä haetaan.
Rissen sivut on tämän kansi konversion osalta koluttu aika tarkasti läpi joten hinnat on selvillä mitä siellä osat maksaa.
Melkopaljon pystyy itse tekemään mutta tietyt osat on pakko ostaa valmiina.
Ja eihän tuo Kosusen kommentti nyt p-tä ollut,mutta ei se ollut sitäkään mitä tässä haetaan.
Rissen sivut on tämän kansi konversion osalta koluttu aika tarkasti läpi joten hinnat on selvillä mitä siellä osat maksaa.
Melkopaljon pystyy itse tekemään mutta tietyt osat on pakko ostaa valmiina.
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Joo, vai silleen. Noh, kun mielestäni kannattaa tehdä hommat kerralla kunnolla eikä moneen kertaan. Sillä tapaa tahtoo tulla lopputuloksesta vielä kalliimpi.
Tässä vuosien mittaan vaan tullut selväksi ottaa "harrastuksiinkin" terve realismi mukaan. Ja en vissiin kaiketi kieltänyt missään vaiheessa olla tekemättä tällaisia projekteja?
Ja kuulemani mukaan Saksasta pitäisi oleman kaupan uustuotanto 400 kansia ns. raakana. Kaikki loputkin osat pitäisi olla ostettavissa.
Tässä vuosien mittaan vaan tullut selväksi ottaa "harrastuksiinkin" terve realismi mukaan. Ja en vissiin kaiketi kieltänyt missään vaiheessa olla tekemättä tällaisia projekteja?
Ja kuulemani mukaan Saksasta pitäisi oleman kaupan uustuotanto 400 kansia ns. raakana. Kaikki loputkin osat pitäisi olla ostettavissa.
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Toi on varsin totta että miksi tehdä monta kertaa puolivaloilla ku että tekis kerralla kunnolla. Mut tosiasiahan se on meillä harrastepuuhaajilla että äkkiä halvalla kasaan että pääsee ajeleen ja kokeileen, miettii niitä kuluja sit myöhemmin korjatessa virheitä. Mutta jatketaanpa ite aiheella eikä sillä mihin kenelläkin on varaa tai missä vois teettää työt joita itse ei voi tehdä.kosunen kirjoitti:Joo, vai silleen. Noh, kun mielestäni kannattaa tehdä hommat kerralla kunnolla eikä moneen kertaan. Sillä tapaa tahtoo tulla lopputuloksesta vielä kalliimpi.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Tiivisteet, laipat ehkä imusarjatkin kannattaa ostaa valmiina Risseltä. Imusarjoja saa kyllä teetettyä Suomessa, mutta melko toimiva tuo Rissenkin on. Rissen pakosarja ei mun mielestä ole paras vaihtoehto, tarkoitettu yli 10000 kiertäviin berg cup koneisiin. Paremman konekohtaisen saa teetettyä Suomessakin.
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Pystyykö tuota lyhennystä tekemään noista linkkien kuvista vai kuinka millilleen se pitäis olla?
Monenko kannenpultin paikkaa pitää vähän muuttaa?
Mulla on yks ylimääräinen kansi, mikä sahataan heti, kun tulee tarkkaa tietoa.
Tuo saksa ei kyllä suju yhtään
Monenko kannenpultin paikkaa pitää vähän muuttaa?
Mulla on yks ylimääräinen kansi, mikä sahataan heti, kun tulee tarkkaa tietoa.
Tuo saksa ei kyllä suju yhtään
Omega B i4000
Manta B R6
Manta B R6
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Minullakin on jo kansi hankittuna,pakosarjan ja imusarjan laipat tilattuna,ilmeisesti tämä projekti on tehtävä metodilla erehdy ja opi......
Re: CIH alkerta+katkaistu C30SE kansi
Onhan noita suomenmaassakin tehty, ja käsittääkseni aivan soivia pelejä saatu aikaan! Perimätieto kulkee ilmeisesti vaan HC-harrastajalta toiselle...Sehän tässä on nyt hyvä että näistä kokemuksista saadaan varmaan jotain intternaalin syövereihinkin julki Järkeehän tollasessa ei varmaankaan ole, ja hilloa palaa joka tapauksessa jos ei tyydy jotenkuten toimivaan mosaan. Halvempi ois varmaan stroukata 20XE ja läppikset kylkeen, luulis liikahtavan ja tilavuuttakin lähes maagiset 2.4..