Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Elikkäs mitä etuja saavutetaan tuollaisella vapaavirtaussuodattimella?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 216
- Liittynyt: 23 Maalis 2010, 12:22
- Paikkakunta: tampere
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
voisin väittää ettei oo kauheeta hyötyä,ahtamattomassa koneessa
omega caravan 97 2.0i,8 tappi automaatti(saksan tuonti 04)
astra f 94 1.8 16v
omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
astra f 94 1.8 16v
omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Imuäänet
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
iHenkkaZ kirjoitti:Imuäänet
Nii, rumat korinat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
korina on just asiallinen saundi
Ingman.. saa maidon maistumaan
Opel... saa muovin ruostumaan..
Opel... saa muovin ruostumaan..
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Ei sillä pelkällä filtterillä isoja saavuteta. K&N:llä tosin on takuu, että jos filtterikitillä ei teho nouse niin rahat takaisin.
Omassa autossa kun heivattiin ilmi ja vakiosuodatinkotelo ja tilalle suora putki ja kartio tuli lisää tehoa (tiedonkeruusta katsottu kierrosten nousunopeus kiihdytyksessä), mutta varmaan se ilmi siellä enemmän ahdisti. Nyt tuli vaihdettua kartio koteloituun ja tuli ihanan hiljaista kun ei imuäänet mölise koko ajan. Eikä se äänikään ole voimaa, kun jokaisessa kiihdytyksessä tulee kauhea mölinä kuulostaa se siltä että kone joutuu tekemään kauheasti töitä kiihdytykseen, hiljaisempi moottori kuulostaa siltä että se kiihdytys sujuu paljon vaivattomammin
Omassa autossa kun heivattiin ilmi ja vakiosuodatinkotelo ja tilalle suora putki ja kartio tuli lisää tehoa (tiedonkeruusta katsottu kierrosten nousunopeus kiihdytyksessä), mutta varmaan se ilmi siellä enemmän ahdisti. Nyt tuli vaihdettua kartio koteloituun ja tuli ihanan hiljaista kun ei imuäänet mölise koko ajan. Eikä se äänikään ole voimaa, kun jokaisessa kiihdytyksessä tulee kauhea mölinä kuulostaa se siltä että kone joutuu tekemään kauheasti töitä kiihdytykseen, hiljaisempi moottori kuulostaa siltä että se kiihdytys sujuu paljon vaivattomammin
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
ite heivasin koko ilmansuodatin kotelon mäkeen kaikkinen putkineen ja laitoin tilalle BMC-DIA koteloidun kartiosuodattimen imuputkella varustettuna ja jokunen heppa tuli kyllä lisää, mutta ei mitään maata mullistavaa... voi kuitenkin lähes varmasti sanoa että on yks parhaista suopatin paketeista, edelle menee musta vain BMC-CDA boksisuodatin joka on aivan tolkuttoman hyvä suodatin, ja KALLIS!!!
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Mikäs siitä muka niin loistavan tekee?turohauva kirjoitti:voi kuitenkin lähes varmasti sanoa että on yks parhaista suopatin paketeista
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Ainakin hinta, Polar-autovarusteessa näköjään 169€. Tuo "vielä parempi" CDA maksaa 299€ . Tollahan saa jo virinokan...Tuomas kirjoitti: Mikäs siitä muka niin loistavan tekee?
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
itelläni oli joitakin vuosia sitten bmw 325 24v vm91. ilman sitä ärsyttävää vanos moottoria. laitoin siihen BMC-CDA boksi suodattimen ja marteliutsen pakosarjan ja supersprintin koko putkiston ja ajoin näillä "virityksillä" varttimaililla ( ykkösen läpi sutien ja reilusti kakkosella vielä sutien ) eli todella surkealla lähdöllä ajan 15.1 sek. ja sanovat että vakiolla menee huippu lähdöllä n.15.5-15.2sek... ja toinen testi oli 100- 150km/h aika 7.6 sek. mikä ei myöskään onnistu vakiolla väitän ei mitenkään... ja pointti oli: en huomannut pakosarja ja putkiston touneen kovin kummosesti tohon mitään kummallista kunnes laitto ton BMC-CDA poksin kiinni niin omasta mielestä ero oli tosssa kokoonpanossa tosi selkeä...
- A_Manta_1972
- 'Senator'
- Viestit: 846
- Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Lumijoki
- Viesti:
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Suomeksi sanottuna, asiaa ei oikeasti mitattu, vaan persdynolla sanotaan, että heppoja tuli lisää?turohauva kirjoitti:itelläni oli joitakin vuosia sitten bmw 325 24v vm91. ilman sitä ärsyttävää vanos moottoria. laitoin siihen BMC-CDA boksi suodattimen ja marteliutsen pakosarjan ja supersprintin koko putkiston ja ajoin näillä "virityksillä" varttimaililla ( ykkösen läpi sutien ja reilusti kakkosella vielä sutien ) eli todella surkealla lähdöllä ajan 15.1 sek. ja sanovat että vakiolla menee huippu lähdöllä n.15.5-15.2sek... ja toinen testi oli 100- 150km/h aika 7.6 sek. mikä ei myöskään onnistu vakiolla väitän ei mitenkään... ja pointti oli: en huomannut pakosarja ja putkiston touneen kovin kummosesti tohon mitään kummallista kunnes laitto ton BMC-CDA poksin kiinni niin omasta mielestä ero oli tosssa kokoonpanossa tosi selkeä...
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Töissä tulee pelattua päivittäin aikas paljon noiden K&N putsareiden kanssa
Jonkin verran ollaan tehty penkki vertailuja ja muutama "testikuljettaja" raportoinut käyttökokemuksia.
K&N tosiaan lupaa että kiteillä teho nousee...ja paneeleilla ettei se laske...pääpainona ns.korvaussuodattimissa on ikuisuus ja vaikutus polttoaineen kulutukseen. penkitetyissä kärryissä suodattimen vaikutus on ollut +1-4kw lukuunottamatta muutamaa poikkeusta, joissa tulee hieman enemmän.
Kulutukseen vaikutus on 0.2-2,5L/100km, näistäkin suurin osa on 0.2 ja 0.5L välillä ja sitten pakettiauto/matkailukärryissä kulutus laskenut reilusti!
Parhaiten eronhan on huomannut painavissa ohjelmoiduissa dieseleissä, joissa paperisuodattien heikko virtaus on syypää korkeaan kulutukseen!
Erinnäköisiä kittejä on myös penkitelty ja niissä tehon nousut on olleet kyllä melko suuria, suurimmat tehon nousut on olleet luokkaa +25-35hv.
Nämä ovat olleet mm.evo mitsua, dodge ram jne... normaalistihan kitit nostavat 5-20hv autosta ja kitistä riippuen.
Jonkin verran ollaan tehty penkki vertailuja ja muutama "testikuljettaja" raportoinut käyttökokemuksia.
K&N tosiaan lupaa että kiteillä teho nousee...ja paneeleilla ettei se laske...pääpainona ns.korvaussuodattimissa on ikuisuus ja vaikutus polttoaineen kulutukseen. penkitetyissä kärryissä suodattimen vaikutus on ollut +1-4kw lukuunottamatta muutamaa poikkeusta, joissa tulee hieman enemmän.
Kulutukseen vaikutus on 0.2-2,5L/100km, näistäkin suurin osa on 0.2 ja 0.5L välillä ja sitten pakettiauto/matkailukärryissä kulutus laskenut reilusti!
Parhaiten eronhan on huomannut painavissa ohjelmoiduissa dieseleissä, joissa paperisuodattien heikko virtaus on syypää korkeaan kulutukseen!
Erinnäköisiä kittejä on myös penkitelty ja niissä tehon nousut on olleet kyllä melko suuria, suurimmat tehon nousut on olleet luokkaa +25-35hv.
Nämä ovat olleet mm.evo mitsua, dodge ram jne... normaalistihan kitit nostavat 5-20hv autosta ja kitistä riippuen.
Re: Opel Vectra A ja vapaavirtaussuodattimet
Olikohan TDI-Magazine joskus vuonna papu kun testasivat noita paneelisuodattimia. Tehoa tuli lisää vakiokoneisiin suurinpiirtein pyöreän nollan verran. Mittasivat kyllä imuputkiston aiheuttamat vastuksetkin ja kyllä ne vapaavirtauspaneelilla pieneni, ei vaan ollut niiden koneiden pullonkaula siinä kohtaa.