tuplat C30LE koneeseen???

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
Bandito
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Maalis 2007, 18:18
Paikkakunta: Sulkava

tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Bandito »

eli oisko kellään tietoa minkälainen homma on laittaa?
ja ennen kaikkea minkä kokoiset?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

C30LE... Eikös se ole se 156hv malli.

Miten onkos auto tyypitetty vähäpäästöiseksi? Kun tuo C kirjain meinaa katalysaattoria. Jos on niin tuplat ei onnistu kovin helpolla.
C30LE:ssä on kai vielä LE2 jetronic? joten siinä on sytytysjärjestelmä oma systeeminsä, joten siihen ei tarvitse kajota(vrt Motronic).

Tuplien imusarjat on aika hintavia noihin 3.0 kansiin, mutta kaupasta niitä saa. Jos konetta ei ole mitenkään viritetty, niin 40mm tuplat on sopivat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Bandito
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Maalis 2007, 18:18
Paikkakunta: Sulkava

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Bandito »

ei oo vähäpäästönen. mites se sytkä ois viisain tehä. pitäs saada mahollisimman paljon sähköjä jäämään pois.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kattikoneeseen triplakaasarit ? Neljäkymppiset on varmaan vakioon tommoseen passelit, mutta katit on varmaan pian moro. Imusarjoja ei löydy kuin 45-millisiä joten se varmaan aiheuttaa rajoituksensa kaasarivalinnassa.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

motorsport kirjoitti:Kattikoneeseen triplakaasarit ? Neljäkymppiset on varmaan vakioon tommoseen passelit, mutta katit on varmaan pian moro. Imusarjoja ei löydy kuin 45-millisiä joten se varmaan aiheuttaa rajoituksensa kaasarivalinnassa.
mitenkäs tuo 45mm rajoittaa kaasarivalinnasa muutakuin isompia? itsella on mantas 45mm Enem imusarjat ja omilla tiivistellään, 40mm kaasarit. ei ole vuotoja ja pelaa hyvin maantie kulutus alle 8L/100km ja vetoja on koko viimekesän ajoin ilman ongelmia
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Sais se imukanava olla jouhea trumpetin päästä venttiilinlautaselle asti. Sitä ajan takaa...
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Joo ei ne portaat imukanavistossa koskaan ainakaan tilannetta paranna... Tosin noin päin, että pienemmästä 40mm > isompaan 45 mm ei ongelma yhtä paha kuin toisinpäin 45mm > 40mm
Ascona B -77 (226hv/259nm) ex 2.240l and next 2.8XXl (xxxhv/xxxnm), BMW 530 dA -00, Omega 2.0 16v -96
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

J Turunen kirjoitti:Joo ei ne portaat imukanavistossa koskaan ainakaan tilannetta paranna... Tosin noin päin, että pienemmästä 40mm > isompaan 45 mm ei ongelma yhtä paha kuin toisinpäin 45mm > 40mm

ahaa... oppii uutta taas no eipä oo mulla edes tuossa mitää hifi-kantta edes :hammer: jos edes antaa 135hv pihalle niin hyvä
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
Bandito
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Maalis 2007, 18:18
Paikkakunta: Sulkava

Re: tuplat C30LE koneeseen???

Viesti Kirjoittaja Bandito »

motorsport kirjoitti:Kattikoneeseen triplakaasarit ? Neljäkymppiset on varmaan vakioon tommoseen passelit, mutta katit on varmaan pian moro. Imusarjoja ei löydy kuin 45-millisiä joten se varmaan aiheuttaa rajoituksensa kaasarivalinnassa.
katit ei oo ongelma. tyhjät on kiinni nyttenkii. mites onko ideoita sytkälle/pensapumpulle?
Vastaa Viestiin