kannen laskeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

kannen laskeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

tuli tuommonen ahaa elämys.
eli jos alkaa ihan 1-2mm laskemaan kantta ni eikö siinä nokan/nokkien ajotus myöhästy?
käytännössä jos pistää jakoremmin johonki pystyyn ja lähtee siinä laskemaan nokka-akselia niin et siinä on hammaspyörä paikallaan ni nokkahan pyörii vastapäivään eli ajotus myöhästy!?

tämä nyt tietenki on ollu kaikille päivänselvä juttu mut ite vasta nyt aloin asiaa miettimään.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: kannen lakeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Eikö tuosta ongelmasta pääse eroon säädettävällä nokkapyörällä?
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: kannen lakeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

Enochian kirjoitti:Eikö tuosta ongelmasta pääse eroon säädettävällä nokkapyörällä?
tietysti pääsee, mutta lähinnä vaikka ite oon enemmän ja vähemmän viritelly moottoreita ni nyt vasta ite aloin asiaa ajattelemaan.
säädettävä nokkapyörä ollu paikallaan jo 4 vuotta...

lähinnä vaikka vinkiksi niille jotka ajattelee et höylätään kantta se 1-2mm matalammaks ni saa puristuksia ja sitä mukaan tehoa.eli tuossa vaiheessa se nokan säätö on enemmän ku tarpeen ja hyödyksi.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Vastaa Viestiin