tuli tuommonen ahaa elämys.
eli jos alkaa ihan 1-2mm laskemaan kantta ni eikö siinä nokan/nokkien ajotus myöhästy?
käytännössä jos pistää jakoremmin johonki pystyyn ja lähtee siinä laskemaan nokka-akselia niin et siinä on hammaspyörä paikallaan ni nokkahan pyörii vastapäivään eli ajotus myöhästy!?
tämä nyt tietenki on ollu kaikille päivänselvä juttu mut ite vasta nyt aloin asiaa miettimään.
kannen laskeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle
kannen laskeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: kannen lakeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle
Eikö tuosta ongelmasta pääse eroon säädettävällä nokkapyörällä?
Re: kannen lakeminen->nokan ajotus myöhäsemmälle
tietysti pääsee, mutta lähinnä vaikka ite oon enemmän ja vähemmän viritelly moottoreita ni nyt vasta ite aloin asiaa ajattelemaan.Enochian kirjoitti:Eikö tuosta ongelmasta pääse eroon säädettävällä nokkapyörällä?
säädettävä nokkapyörä ollu paikallaan jo 4 vuotta...
lähinnä vaikka vinkiksi niille jotka ajattelee et höylätään kantta se 1-2mm matalammaks ni saa puristuksia ja sitä mukaan tehoa.eli tuossa vaiheessa se nokan säätö on enemmän ku tarpeen ja hyödyksi.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer