RE85 käyttö.
Re: RE85 käyttö.
Tummemmalla värityksellä varustettu vei corollan,on muuten näimmä melko kuumintahottia tuommosen corollan myyminen.Alle 10min ilmoituksen jättämisestä kaupat sovittu.
Ja käyttis Omegassa kulutus viinalla vakiintunut 17-19l/100km,menin jo ottamaan jossain kohtaa hieman kylmärikastusta vähemmälle,ei olis kannattanut takaisin sai laittaa jotta käyntiin lähtee kohtuudella .
Ja käyttis Omegassa kulutus viinalla vakiintunut 17-19l/100km,menin jo ottamaan jossain kohtaa hieman kylmärikastusta vähemmälle,ei olis kannattanut takaisin sai laittaa jotta käyntiin lähtee kohtuudella .
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: RE85 käyttö.
Tässä tänään lueskelin tätä keskustelua, mutta en ihan jaksanut vajaata sataa sivua lukea. Ittellä tollanen x20ex koneella oleva calicca 2.0i mites tuossa tuota re85 pystyy käyttään. onko suositeltavaa joku boxi hommata sinne vai voiko vetää vaan suoraan 50/50 seoksella?
Re: RE85 käyttö.
Molemmat tavat toimivat, mutta helpompaa lienee hankkia boxi.Certi kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 17:38 Tässä tänään lueskelin tätä keskustelua, mutta en ihan jaksanut vajaata sataa sivua lukea. Ittellä tollanen x20ex koneella oleva calicca 2.0i mites tuossa tuota re85 pystyy käyttään. onko suositeltavaa joku boxi hommata sinne vai voiko vetää vaan suoraan 50/50 seoksella?
Nyt kun muutoskatsastaa viinalle yhteensopivaksi, saa 200 euron bonuksen.
Re: RE85 käyttö.
Eikös etsku vehkeissä nykypäivänä ole joku käyttövoimavero? Pitääkö "bonus" hakea jostain ristuksen virastosta?
Re: RE85 käyttö.
Ei.
Kukaan ei pakota hakemaan ilmaista rahaa, eli ei tarvitse hakea.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: RE85 käyttö.
Vaatii muutoskatsastuksen (n. 60e), jolloin rekisteriin merkitään jotain että auto soveltuu käytettäväksi etanolipolttoaineilla jonka jälkeen täytät hakemuslapun ja sähköpostitat tai kirjepistitat sen trafille joka sitten muutaman viikon päästä maksaa hakemuksessa ilmoittamallesi tilille 200e.
Toki boksin voi asentaa ilman katsastusta, mutta se pitää joko piilottaa hyvin ettei katsastaja tajua muutosta tai repiä irti katsastukseen. Eikä silloin voi hakea muutostukea. Tai voi hakea, mutta sitä ei myönnetä.
Toki boksin voi asentaa ilman katsastusta, mutta se pitää joko piilottaa hyvin ettei katsastaja tajua muutosta tai repiä irti katsastukseen. Eikä silloin voi hakea muutostukea. Tai voi hakea, mutta sitä ei myönnetä.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: RE85 käyttö.
mistäs näitä pokseja vois ostaa ja samalla asennuttaa se paikalleen ammatti taidolla
Re: RE85 käyttö.
Yksi vaihtoehto:
https://eflexfuel.fi/asennuspisteet
https://store.eflexfuel.com/fi/tuote-os ... ennettuna/
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Re: RE85 käyttö.
löytyhän sieltä, mutta mun autoo ei ja ei toiminu jättää etes kyselyä
Re: RE85 käyttö.
Certi kirjoitti: ↑29 Maalis 2019, 17:38 Tässä tänään lueskelin tätä keskustelua, mutta en ihan jaksanut vajaata sataa sivua lukea. Ittellä tollanen x20ex koneella oleva calicca 2.0i mites tuossa tuota re85 pystyy käyttään. onko suositeltavaa joku boxi hommata sinne vai voiko vetää vaan suoraan 50/50 seoksella?
Melkein.
Results
Opel Calibra 1996 2.0
Compatible: Yes
Definition: All ok
Power: 100 kW (136 hp)
Engine code: X20XEV
Forced induction: No
Cylinder count: 4
If you cannot find your vehicle you can leave us a compatibility request. We add vehicles to our database when we are asked for compatibility.
Re: RE85 käyttö.
Olen aikeissa hankkia E85 -muunnoksen 1.8Eco 2007:aan, siihen mopompan koneeseen Vectraan. On pari asiaa joita en tunnu saavan selville joten olisiko täällä apua näihin:
- tietääkö joku onko tuon koneen suuttimet riittävät E85:lle? Tieto on "epävarma" https://eflexfuel.fi -sivulla.
- voinko testata koneen suutinten riittävyyden tylysti testaamalla pelkällä E85:lla reiluilla kiihdytyksillä vai ilmeneekö tuo mahdollinen laihemmaksi käyvä seos helposti? Ja voiko testata normitulpalla?
- onko teillä joilla on E85 käytössä vaihdettu tulpat eri lämpöarvon tulpiksi kuten suositellaan?
- kuulin että seuraaviin asioihin kannatta kiinnittää huomiota: öljyn laihtuminen saattaa aiheuttaa alakerran liukulaakereiden reilua kulumista, öljysihti saattaa tukkeutua kun koneesta irtoava mönjä irtoaa ja voi päästä lopulta vielä sihdistä eteenpäin. Ajatelin vaihtaa öljyt alkuun jo parin tonnin välein pari kertaa, ja jos sihdin tukkeutuminen on vaarana niin tyhjennytän sen, koska ei maksa maltaita.
Katsoin melko hyvän palan tätä viestiketjua muttei silmään pistänyt näihin kysymyksiin vastauksia. Kiitokset jo etukäteen!
- tietääkö joku onko tuon koneen suuttimet riittävät E85:lle? Tieto on "epävarma" https://eflexfuel.fi -sivulla.
- voinko testata koneen suutinten riittävyyden tylysti testaamalla pelkällä E85:lla reiluilla kiihdytyksillä vai ilmeneekö tuo mahdollinen laihemmaksi käyvä seos helposti? Ja voiko testata normitulpalla?
- onko teillä joilla on E85 käytössä vaihdettu tulpat eri lämpöarvon tulpiksi kuten suositellaan?
- kuulin että seuraaviin asioihin kannatta kiinnittää huomiota: öljyn laihtuminen saattaa aiheuttaa alakerran liukulaakereiden reilua kulumista, öljysihti saattaa tukkeutua kun koneesta irtoava mönjä irtoaa ja voi päästä lopulta vielä sihdistä eteenpäin. Ajatelin vaihtaa öljyt alkuun jo parin tonnin välein pari kertaa, ja jos sihdin tukkeutuminen on vaarana niin tyhjennytän sen, koska ei maksa maltaita.
Katsoin melko hyvän palan tätä viestiketjua muttei silmään pistänyt näihin kysymyksiin vastauksia. Kiitokset jo etukäteen!
Re: RE85 käyttö.
Ei varsinaisesti liity edellisen kysyjän kysymykseen.....
Nykyisillä etanolin ja bensan hinnoilla ei RE85:lla ajamisella taloudellisesti hyödy enää kuin marginaalisesti. Pääsyy tähän on molempien korkea hintataso sekä etanolin suhteellisesti liian korkea hinta verrattuna bensaan, kun huomioi etanolin korkeamman kulutuksen .
Itse en enää tekisi ja maksaisi konversiosta, jos se nyt olisi ajankohtainen. Kun tuo on tehty jo 7 vuotta sitten, niin nyt tietenkin ajan etanolilla niin kauan kuin se edes on sen marginaalisen verran edullisempaa.
Nykyisillä etanolin ja bensan hinnoilla ei RE85:lla ajamisella taloudellisesti hyödy enää kuin marginaalisesti. Pääsyy tähän on molempien korkea hintataso sekä etanolin suhteellisesti liian korkea hinta verrattuna bensaan, kun huomioi etanolin korkeamman kulutuksen .
Itse en enää tekisi ja maksaisi konversiosta, jos se nyt olisi ajankohtainen. Kun tuo on tehty jo 7 vuotta sitten, niin nyt tietenkin ajan etanolilla niin kauan kuin se edes on sen marginaalisen verran edullisempaa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: RE85 käyttö.
On ajeltu kohta vuosi etanolikonvertoidulla Z18XER Vectralla.A.H. kirjoitti: ↑30 Huhti 2019, 20:20 Olen aikeissa hankkia E85 -muunnoksen 1.8Eco 2007:aan, siihen mopompan koneeseen Vectraan. On pari asiaa joita en tunnu saavan selville joten olisiko täällä apua näihin:
- tietääkö joku onko tuon koneen suuttimet riittävät E85:lle? Tieto on "epävarma" https://eflexfuel.fi -sivulla.
- voinko testata koneen suutinten riittävyyden tylysti testaamalla pelkällä E85:lla reiluilla kiihdytyksillä vai ilmeneekö tuo mahdollinen laihemmaksi käyvä seos helposti? Ja voiko testata normitulpalla?
- onko teillä joilla on E85 käytössä vaihdettu tulpat eri lämpöarvon tulpiksi kuten suositellaan?
- kuulin että seuraaviin asioihin kannatta kiinnittää huomiota: öljyn laihtuminen saattaa aiheuttaa alakerran liukulaakereiden reilua kulumista, öljysihti saattaa tukkeutua kun koneesta irtoava mönjä irtoaa ja voi päästä lopulta vielä sihdistä eteenpäin. Ajatelin vaihtaa öljyt alkuun jo parin tonnin välein pari kertaa, ja jos sihdin tukkeutuminen on vaarana niin tyhjennytän sen, koska ei maksa maltaita.
Katsoin melko hyvän palan tätä viestiketjua muttei silmään pistänyt näihin kysymyksiin vastauksia. Kiitokset jo etukäteen!
Kaikki stock:kia eli alkuperäistä.
Öljyt ja bensansuodattimen vaihdoin piakkoin muutoksen jälkeen mutta, en huomannut mitään erityistä.
Öljypohja, joka oli vuotanut jo aiemmin, piti irroittaa eikä sihdissä näkynyt mitään erityistä.
Öljyt on vaihtunut aiemmin 2x vuodessa. Mobil 0-40 käytössä.
Etanoliboksi piti uudelleenohjelmoida kylmäkäynnistyksen vuoksi.
Etanolikonveroituna 10kk keskikulutus on 10,58L/100km , jossa pari bensatankkausta boksin huoltokäynnin vuoksi, muutoin kulutus on korkeahkoa koska perheen naiset ajavat superlyhyttä ajoa. 10,75L/100km olisi se 28% kulutuksen nousu.
Bensankulutus edelliseltä 5 vuodelta on 8,4L/100km
Meidän perheessä arvostetaan paljon kotimaista ja vähäpäästöistä polttoainetta.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: RE85 käyttö.
Kiitos Iro.
Sain vinkkiä virittäjiltä että seoskartta kannattaa ohjelmoittaa uusiksi ja laittaa laajakaista -lambda. En kylläkään tiedä tarviiko tietää muunkin kuin 0,995< λ <1,005 -välisen lambda-arvon / seossuhteen (jonka kapeampialainen lambda -anturi näyttää) ja miten seoskartta toimii jo valmiiksi ihan perusmuunnoksella. Kysäisen siis asennusfirmasta vielä mielipiteen.
Katsotaan vielä mitä sanovat.
Sain vinkkiä virittäjiltä että seoskartta kannattaa ohjelmoittaa uusiksi ja laittaa laajakaista -lambda. En kylläkään tiedä tarviiko tietää muunkin kuin 0,995< λ <1,005 -välisen lambda-arvon / seossuhteen (jonka kapeampialainen lambda -anturi näyttää) ja miten seoskartta toimii jo valmiiksi ihan perusmuunnoksella. Kysäisen siis asennusfirmasta vielä mielipiteen.
Katsotaan vielä mitä sanovat.
Re: RE85 käyttö.
Meidän perheessä arvostetaan sitä, kun liikutaan muilla välineillä kuin autolla aina sen ollessa mahdollista. Kaikki liikkumiset kaupungissa hoidetaan lähes yksinomaan polkupyörällä. Työmatkatkin 25km päivässä kesät talvet pyöräillään.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com