RE85 käyttö.
Re: E85 käyttö.
Just sillä meinasin tota muutoskittiä ettei tavallisen bensan kanssa tarvis ajella "vähän" rikkaalla seoksella.
Käsitin että lähes jokaisessa muuntosarjassa on säätöpotikka jolla saa rikastuksen pois päältä. Ei sitä etanolia kuitenkaan aina ole saatavilla.
Enpä kyl itsekään edes miettis kokeilua jos auto olisi uudempi. Mutta tuon bensan hinnan karmea nousu laittaa miettimään näitä vaihtoehtoja
Käsitin että lähes jokaisessa muuntosarjassa on säätöpotikka jolla saa rikastuksen pois päältä. Ei sitä etanolia kuitenkaan aina ole saatavilla.
Enpä kyl itsekään edes miettis kokeilua jos auto olisi uudempi. Mutta tuon bensan hinnan karmea nousu laittaa miettimään näitä vaihtoehtoja
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: E85 käyttö.
Voi olla että säästösyistä RE85:n käytöltä menee pohja jossain vaiheessa kun hinta nousee. Nythän se on vuodenvaihteesta ollut monella asemalla sen 0.999€/l jolle syytä en ainakaan minä ole mistään löytänyt. Verotus kun ei tietääkseni muuttunut mitenkään bioetanolia suosivaksi vuodenvaihteessa, mutta silti hinta laski 20-30 senttiä samalla kun bensan ja etenkin dieselin hinta nousi
Viime vuoden puolellahan hintaero RE85 - 95E10 oli aina noin 30 senttiä ja silloin oli rahallisesti käytännössä sama kummalla ajoi.
Viime vuoden puolellahan hintaero RE85 - 95E10 oli aina noin 30 senttiä ja silloin oli rahallisesti käytännössä sama kummalla ajoi.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: E85 käyttö.
No mut ainahan näitä energiamuotoja markkinoidaan ensin halvalla ja sit kun on tarpeeksi ihmisiä nalkissa niin PAM! hinnat kattoon.
Perusteluina sitten epävakaa talous, sää, markkinat, kuun asento tai tylysti veroa ylös.
Mut ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen luulisi että jos suomi kerran aikoo jatkaa täysin TEKOPYHÄÄ USKONNOLLISTA "ilmastonmuutoksen-torjuntaa" jossa muka pyritään vähentämään fossiilisten polttoaineiden käyttöä jatkuvasti niin etanoli olisi vahvoilla kun sitä täälläkin voidaan tuottaa.
Ei ole samalla tavalla suhdanneherkkä kuin öljy. Rahat varmasti otetaan pois etanolin avulla myös, mutta eipähän olla niin riippuvaisia OPEC:in edustajista.
Joutuvat edes keksimään vähän parempia syitä nostaa polttoaineen hintaa kun ei karvaranteiden sodat paina enää niin paljon vaakakupissa
On muuten tosi jännä juttu miten iso ongelma yksittäinen suomalainen duunari on tuolle ilmastolle. En nyt muista lukuja miten paljon tavallinen kansalainen/autoilija tuottaa hiilidioksidia/muita kaasuja, mut melko marginaalisesti verrattuna esim. teollisuuteen. Sitten kun katsotaan kumpi joutuu maksamaan itsensä suhteessa ihan oikeasti kipeäksi "päästöistä" niin kyllä, duunari
Vaikka suomi tuottaisi kolme kertaa enemmän päästöjä kuin nyt ei sillä olis kokonaiskuvan kannalta mitään merkitystä kun on tuo kiina ja usa huolehtimassa että kyllä niitä kaasuja piisaa vaikka suomi olisi huomenna täysin päästötön maa. Jos joku nyt haluaa sanoa että "entä jos kaikkia ajattelis noin?" niin HUOH.
Sori offtopic.
Perusteluina sitten epävakaa talous, sää, markkinat, kuun asento tai tylysti veroa ylös.
Mut ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen luulisi että jos suomi kerran aikoo jatkaa täysin TEKOPYHÄÄ USKONNOLLISTA "ilmastonmuutoksen-torjuntaa" jossa muka pyritään vähentämään fossiilisten polttoaineiden käyttöä jatkuvasti niin etanoli olisi vahvoilla kun sitä täälläkin voidaan tuottaa.
Ei ole samalla tavalla suhdanneherkkä kuin öljy. Rahat varmasti otetaan pois etanolin avulla myös, mutta eipähän olla niin riippuvaisia OPEC:in edustajista.
Joutuvat edes keksimään vähän parempia syitä nostaa polttoaineen hintaa kun ei karvaranteiden sodat paina enää niin paljon vaakakupissa
On muuten tosi jännä juttu miten iso ongelma yksittäinen suomalainen duunari on tuolle ilmastolle. En nyt muista lukuja miten paljon tavallinen kansalainen/autoilija tuottaa hiilidioksidia/muita kaasuja, mut melko marginaalisesti verrattuna esim. teollisuuteen. Sitten kun katsotaan kumpi joutuu maksamaan itsensä suhteessa ihan oikeasti kipeäksi "päästöistä" niin kyllä, duunari
Vaikka suomi tuottaisi kolme kertaa enemmän päästöjä kuin nyt ei sillä olis kokonaiskuvan kannalta mitään merkitystä kun on tuo kiina ja usa huolehtimassa että kyllä niitä kaasuja piisaa vaikka suomi olisi huomenna täysin päästötön maa. Jos joku nyt haluaa sanoa että "entä jos kaikkia ajattelis noin?" niin HUOH.
Sori offtopic.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Re: E85 käyttö.
Ite testailin tossa viimekesänä calibrassa tuota re85:sta muutaman tankillisen. Tosiaan kun meni bensanpaineiden nosto "vähä" overiksi ja seokset sitämyöten turhan paksulle ni kokeilin ensin 50:50 suhteessa sotkea tuota kasivitosta E10 joukkoon ja siitä sitte lisää vähä kerrallaan lisää prosentteja kunnes loppuvaiheessa oli pelkkää re85:sta tankissa.Lindemann kirjoitti:Osuipa hyödyllinen topic silmään
Alkoivat hyvinkäälläkin tovi siten myydä tuota viinaa mitä ei juoda sovi. Olen muilta sivuilta lukenut auton muuntamisesta e85:sella toimivaksi ja olis suht edullinen tuo boksi jolla huijataan suuttimet pysymään pidempään auki tms. Esimerkiksi tuolta saa: http://www.halpatek.fi/
Halvemmalla sen siis saa, mut tuo vain nyt esimerkkinä.
Laskeskelin tuossa et kun auto vie talvella sellaiset 8,2l/100 km ja tankkaan n.600km välein niin tankkaamisen hinnaksi tulee 83,15€ (98E5/1,69€l)
Sit jos olis autossa tuo boxin huijari kiinni ja käyttäs e85:sta niin kulutuksen noustessa oletettavasti sen 30% sama tankillinen maksais 63,32€
Kulutuksen sietäis nousta siis yli 30% ja olisi kyllä yhä varsin kannattavaa.
Mut se mikä ihmetyttää on calibran polttoainejärjestelmän kesto? Tankki on kuitenkin muovia yms. Se nyt ei ole paha rasti vaihtaa polttoainelinjat, mut onko calibran ikäluokan opelissa joku muu heikko linkki? Siis tämän etanolin kannalta, tuon ikäinen ON heikko linkki
Varsinaisesti missään en mitään eroa havainnut paitsi et kävi tyhjää paljon tasasemmin ku bensalla Toki jossain vaiheessa ku alko olemaa melkeen pelkkää refuelia tankissa ni seossuhde veti jo senverran laihalle ettei uskaltanut enää lappu lattiassa vedätellä.
Niin kauan toimii helvetin hienosti kun mennään lambdasäädöllä, vasta kun polkasee niin että lambda lakkaa säätämästä painuu sopat laihalle, joten työmatka-ajoa pysty ajamaan kyllä ihan kivasti
En siis tiedä mitä tuo etanoli polttoainejärjestelmälle tekee pitkässä juoksussa mut onhan viritysmielessa noita opeleitakin rakenneltu joilla porukka ajanu jo pidemmän aikaa refuelilla ilman ongelmia. Varmasti ois calibrakin toiminu ihan hyvin sellasella suuttimen aukioloa pidentävällä "huijariboksilla" Tehollista hyötyä ei varmaan tulis mut eiköhän siinä rahaa säästäis..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: E85 käyttö.
Ai aine on testattu jo ihan oikeassa moottorissa Kiitos tästä. Pakko perhana sit kyl hankkia se boxi. Postailen tänne sit kokemuksia.CaLis kirjoitti:Ite testailin tossa viimekesänä calibrassa tuota re85:sta muutaman tankillisen. Tosiaan kun meni bensanpaineiden nosto "vähä" overiksi ja seokset sitämyöten turhan paksulle ni kokeilin ensin 50:50 suhteessa sotkea tuota kasivitosta E10 joukkoon ja siitä sitte lisää vähä kerrallaan lisää prosentteja kunnes loppuvaiheessa oli pelkkää re85:sta tankissa.Lindemann kirjoitti:Osuipa hyödyllinen topic silmään
Alkoivat hyvinkäälläkin tovi siten myydä tuota viinaa mitä ei juoda sovi. Olen muilta sivuilta lukenut auton muuntamisesta e85:sella toimivaksi ja olis suht edullinen tuo boksi jolla huijataan suuttimet pysymään pidempään auki tms. Esimerkiksi tuolta saa: http://www.halpatek.fi/
Halvemmalla sen siis saa, mut tuo vain nyt esimerkkinä.
Laskeskelin tuossa et kun auto vie talvella sellaiset 8,2l/100 km ja tankkaan n.600km välein niin tankkaamisen hinnaksi tulee 83,15€ (98E5/1,69€l)
Sit jos olis autossa tuo boxin huijari kiinni ja käyttäs e85:sta niin kulutuksen noustessa oletettavasti sen 30% sama tankillinen maksais 63,32€
Kulutuksen sietäis nousta siis yli 30% ja olisi kyllä yhä varsin kannattavaa.
Mut se mikä ihmetyttää on calibran polttoainejärjestelmän kesto? Tankki on kuitenkin muovia yms. Se nyt ei ole paha rasti vaihtaa polttoainelinjat, mut onko calibran ikäluokan opelissa joku muu heikko linkki? Siis tämän etanolin kannalta, tuon ikäinen ON heikko linkki
Varsinaisesti missään en mitään eroa havainnut paitsi et kävi tyhjää paljon tasasemmin ku bensalla Toki jossain vaiheessa ku alko olemaa melkeen pelkkää refuelia tankissa ni seossuhde veti jo senverran laihalle ettei uskaltanut enää lappu lattiassa vedätellä.
Niin kauan toimii helvetin hienosti kun mennään lambdasäädöllä, vasta kun polkasee niin että lambda lakkaa säätämästä painuu sopat laihalle, joten työmatka-ajoa pysty ajamaan kyllä ihan kivasti
En siis tiedä mitä tuo etanoli polttoainejärjestelmälle tekee pitkässä juoksussa mut onhan viritysmielessa noita opeleitakin rakenneltu joilla porukka ajanu jo pidemmän aikaa refuelilla ilman ongelmia. Varmasti ois calibrakin toiminu ihan hyvin sellasella suuttimen aukioloa pidentävällä "huijariboksilla" Tehollista hyötyä ei varmaan tulis mut eiköhän siinä rahaa säästäis..
Ihan heti ei kyl mene tilaukseen kun uudet kesävanteet vei rahat
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: E85 käyttö.
Sama juttu täällä vaikkei Rekordissa mitään lambdasäätöäkään toki ole. En ole mitään säädettävää bensanpaineensäädintäkään raaskinut hankkia (menisi RE85:ta tankkaamalla säästetyt eurot siihen) vaan säätäny vaan ilmamäärämittarin jousta löysemmälle sitä mukaa mitä enemmän alkoholia tankissa. Muuten pelaa hyvin mutta täyskaasulla lähtee menemään turhan laihaksi jossain 4500-5000rpm kohdilla, sen pidemmälle ei siis parane kierrätellä. Niin ja tyhjäkäynnin seos menee paksulle vaikka säätöruuvi on aivan auki, se toki ei mitään haittaa (paitsi katsastuksessa) kun käy kuitenkin tyhjää hyvin.CaLis kirjoitti:Toki jossain vaiheessa ku alko olemaa melkeen pelkkää refuelia tankissa ni seossuhde veti jo senverran laihalle ettei uskaltanut enää lappu lattiassa vedätellä.
Niin kauan toimii helvetin hienosti kun mennään lambdasäädöllä, vasta kun polkasee niin että lambda lakkaa säätämästä painuu sopat laihalle, joten työmatka-ajoa pysty ajamaan kyllä ihan kivasti
Niin mulla on perinteinen lambda-anturi ja sille mittari kabiinissa niin tää on nyt manuaalisesti säädettävä flexifuel
Rekordin polttoainejärjestelmää muuten mainostettiin jo 80-luvun alussa metanoli-yhteensopivaksi, joten eiköhän se etanolillekin ole yhteensopiva Rajumpi hapetinhan se metanoli on mitä etanoli.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:38
Re: E85 käyttö.
Mistähän sellaisen boxin sais edukkaasti ja luotettavasti tilattua? Katselin tuolta www.etanizer.com, kun hinta ois ollu passeli, mutta eivät vastanneet kyselyyn, niin en uskalla tilata.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: E85 käyttö.
Minkäslaisia kokemuksia teillä on jotka ootte kokeilleet/käytette tuota e85 niin siitä? Minkälaisissa luvuissa tuo kulutus on pysynyt e85 verrattuna 95/98? Ja mitä muutoksia koneille on tehty vai onko tehty mitään?
Alkaa vähän tuo e85 kiinnostamaan kun bensan hinta alkaa oleen kohta 1,70e/l.
Täälläpäin esim. 95e10 on siinä 1,63e/l ja tuo e85 1,09e/l eli eroa on 0,54e/l.
Alkaa vähän tuo e85 kiinnostamaan kun bensan hinta alkaa oleen kohta 1,70e/l.
Täälläpäin esim. 95e10 on siinä 1,63e/l ja tuo e85 1,09e/l eli eroa on 0,54e/l.
Re: E85 käyttö.
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45 tuon tilasin itselleni C18XEL -koneiseen Astraan pultattavaksi, ja myös toista VAG-konsernin tuotetta varten. Kylmäkäynnistysrikastus löytyy, ja periaatteessa 3 ohjelmaa jotka voi kaikki muokata haluamakseen, eli hienosäätövaraa löytyy.Racinghart kirjoitti:Mistähän sellaisen boxin sais edukkaasti ja luotettavasti tilattua? Katselin tuolta http://www.etanizer.com, kun hinta ois ollu passeli, mutta eivät vastanneet kyselyyn, niin en uskalla tilata.
Kaveri vastaili sähköposteihin viikonloppunakin, että moisia ongelmia ei ainakaan tarvitse pelätä, ja ainahan tuo paypalin käyttö tuo hommaan oman luotettavuutensa.
Itsellä ideana ei todellakaan ole hakea tehoja, tai muitakaan ominaisuuksia, vaan puhtaasti saada auto käymään pelkkää RE85 tankissa ja säädettyä niin että ECU:n pelivara riittää säätämään seos kohdilleen suunnilleen kaikissa tilantaissa. Myös tuo helppo vaihto takaisin bensalle kiinnostaa. 0.999€/l on hinta täällä, ja ääs-bonukset päälle .
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: E85 käyttö.
Harmi kun täällä ei saa tuota E85:sta Voisi Kadetista saada jonku konin hyvällä tuurilla vielä lisää pihalle ja ainahan se on kiva kun saa ajokuluja leikattua pienemmäksi..
Re: E85 käyttö.
Kiitos tästä bioadapter-linkistä Tuota en itse löytänytkään. Kyselinkin jo kaverilta alennuksia ja hän vastasi ettei voi tulla hinnoissa vastaan ellei osta enemmän kerralla. Normaalihinta on 85€ boxi + 10€ liittimet suuttimille ja ilmaiset postit. Kaveri laittoi kuitenkin tämmöisen tarjouksen:Jarpe5 kirjoitti:http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45 tuon tilasin itselleni C18XEL -koneiseen Astraan pultattavaksi, ja myös toista VAG-konsernin tuotetta varten. Kylmäkäynnistysrikastus löytyy, ja periaatteessa 3 ohjelmaa jotka voi kaikki muokata haluamakseen, eli hienosäätövaraa löytyy.Racinghart kirjoitti:Mistähän sellaisen boxin sais edukkaasti ja luotettavasti tilattua? Katselin tuolta http://www.etanizer.com, kun hinta ois ollu passeli, mutta eivät vastanneet kyselyyn, niin en uskalla tilata.
Kaveri vastaili sähköposteihin viikonloppunakin, että moisia ongelmia ei ainakaan tarvitse pelätä, ja ainahan tuo paypalin käyttö tuo hommaan oman luotettavuutensa.
Itsellä ideana ei todellakaan ole hakea tehoja, tai muitakaan ominaisuuksia, vaan puhtaasti saada auto käymään pelkkää RE85 tankissa ja säädettyä niin että ECU:n pelivara riittää säätämään seos kohdilleen suunnilleen kaikissa tilantaissa. Myös tuo helppo vaihto takaisin bensalle kiinnostaa. 0.999€/l on hinta täällä, ja ääs-bonukset päälle .
discounts starting from 10 units, here the prices (including connectors):
10 and more units - 65€ for unit
20 and more units - 55€ for unit
30 and more units - 50€ for unit
40 and more units - 45€ for unit
50 and more units - 42€ for unit
Eli tuossa tulis jo ihan tuntuva säästö kimpassa. Itsellä ainakin kun tarvitsen kaksi sarjaa V6:sen takia
Onko täällä kiinnostuneita kimppatilaukseen? Minä voisin vaikka hoitaa käytännön järjestelyt.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Tammi 2008, 09:38
Re: E85 käyttö.
Kiitos tuosta bioadapter linkistä.
Satanen ois sopuhinta boxista, jonka voisin kyllä maksaa...
Kiinnostusta olis... mahtaako tuohon tulla tulli tai alv vielä päälle?
Toisaalta luin taas juttuja http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... pic=6632.0
Niin rupes ahistamaan:)
Satanen ois sopuhinta boxista, jonka voisin kyllä maksaa...
Kiinnostusta olis... mahtaako tuohon tulla tulli tai alv vielä päälle?
Toisaalta luin taas juttuja http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... pic=6632.0
Niin rupes ahistamaan:)
Re: E85 käyttö.
Ei tule tulleja tai alveja, liettua on EU-maa . Harmi kun ehdin omat boksini jo tilata, tuo 50 kappaleen hinta on kyllä todella halpa. Noista on kuulemma aloittelemassa Suomessa jälleenmyyjä, joten sen jälkeen tuolta tilaamiset on tilattu, ja sen kun tietää että hinta paikalliselta kauppiaalta on vähintään 150€
Boksit eivät ole vielä suvainneet saapua, aloitin kuitenkin koulutustoimenpiteet jo ajoissa että näkee vähän miten kalusto pelittää. Tuo C18XEL- koneinen Astra nielaisi tankkiinsa 50-50 seoksen RE85 ja 95E10, väännöt olivat päivän verran hieman hukassa ja tyhjäkäynti oli epävarmaa, mutta hienosti ecu paikkasi ja auto toimii täysin normaalisti. Pakkasia nyt ei ole juurikaan ollut, mutta ainakaan -4 astetta lämmittämättä ei aiheuttanut ylimääräisiä toimenpiteitä. Sama virsi myös toisessa autossa, -04 Polossa. Sillä kylläkin ajelin jo aiemmin viinalla, mutta kun kelit kylmenivät niin alkoi startissa olla epävarmuutta 70% RE85:llä tuossa syksyllä, ja toisekseen ei ollut tietoa Eberin toiminnasta RE85:llä niin jätin leikin kesken. Nyt on hyvä aloitella näitä säätöjä, kun on vielä vähän pakkasiakin, ja toisaalta tuossa keväällä saa sitten öljyt ja bensansuodattimet vaihtaa suosiolla uusiin, jospa vaikka 17 vuotias Astra olisi keksinyt kerätä jotakin paskaa tankkiinsa etanolin syötäväksi
Pienenä vinkkinä, Eberin B4WS(C) ja B5WS(C) ei tarvitse muita muutoksia kuin polttoainelinjan sininen letku pitää vaihtaa etanolia kestävään, ilmeisestikin putken sisäpinnasta lähtee joku pinta irti (nähtäväksi jää, en ole vaihtamassa toistaiseksi) ja höyrystin ei tykkää tuosta pinnoitteesta. Toisekseen seos pitää säätää tuossakin sopivaksi, säädön saa tehtyä polttoainepumpun lähtöliitäntää aukipäin kiertämällä, tällöin pumpun iskun pituus pitenee ja laite saa enemmän soppaa. Tämä vielä teorian tasolla, mutta mikäpä siinä olisi kun 4-10kW eberit ovat samalla polttoainepumpulla, ja korvakuulolta ajattelin säädön tehdä kun rikkaalla käymisestä ei RE85 tapauksessa juurikaan haittaa ole.
Boksit eivät ole vielä suvainneet saapua, aloitin kuitenkin koulutustoimenpiteet jo ajoissa että näkee vähän miten kalusto pelittää. Tuo C18XEL- koneinen Astra nielaisi tankkiinsa 50-50 seoksen RE85 ja 95E10, väännöt olivat päivän verran hieman hukassa ja tyhjäkäynti oli epävarmaa, mutta hienosti ecu paikkasi ja auto toimii täysin normaalisti. Pakkasia nyt ei ole juurikaan ollut, mutta ainakaan -4 astetta lämmittämättä ei aiheuttanut ylimääräisiä toimenpiteitä. Sama virsi myös toisessa autossa, -04 Polossa. Sillä kylläkin ajelin jo aiemmin viinalla, mutta kun kelit kylmenivät niin alkoi startissa olla epävarmuutta 70% RE85:llä tuossa syksyllä, ja toisekseen ei ollut tietoa Eberin toiminnasta RE85:llä niin jätin leikin kesken. Nyt on hyvä aloitella näitä säätöjä, kun on vielä vähän pakkasiakin, ja toisaalta tuossa keväällä saa sitten öljyt ja bensansuodattimet vaihtaa suosiolla uusiin, jospa vaikka 17 vuotias Astra olisi keksinyt kerätä jotakin paskaa tankkiinsa etanolin syötäväksi
Pienenä vinkkinä, Eberin B4WS(C) ja B5WS(C) ei tarvitse muita muutoksia kuin polttoainelinjan sininen letku pitää vaihtaa etanolia kestävään, ilmeisestikin putken sisäpinnasta lähtee joku pinta irti (nähtäväksi jää, en ole vaihtamassa toistaiseksi) ja höyrystin ei tykkää tuosta pinnoitteesta. Toisekseen seos pitää säätää tuossakin sopivaksi, säädön saa tehtyä polttoainepumpun lähtöliitäntää aukipäin kiertämällä, tällöin pumpun iskun pituus pitenee ja laite saa enemmän soppaa. Tämä vielä teorian tasolla, mutta mikäpä siinä olisi kun 4-10kW eberit ovat samalla polttoainepumpulla, ja korvakuulolta ajattelin säädön tehdä kun rikkaalla käymisestä ei RE85 tapauksessa juurikaan haittaa ole.
Re: E85 käyttö.
Olis toi kymmenen satsi myös tosi halpa muihin valmistajiin verrattuna.
Hiukan houkuttelis vain tilata itselle se kymmenen ja myydä pois mitä ei itse tarvi.
Hiukan houkuttelis vain tilata itselle se kymmenen ja myydä pois mitä ei itse tarvi.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: E85 käyttö.
itseä rupesi kans kiinnostamaan moinen boksi, vaikka toisaalta ei olis iso sijoitus laittaa smt6 ja siihen laajakaista lambda ni avot..
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.