No huomasiko?JoonaX kirjoitti:Tankkasin tässä ihan mielenkiinnosta Corsa 1.2 -99 X12XE auton tyhjään tankkiin 20 litraa puhtaana RE85. Ei mitään ongelmaa.
Vien autoni muutaman päivän päästä katsastukseen ja odotan mielenkiinnolla huomaako katsastus-ukko ja sanookohan hän mitään tuosta.
RE85 käyttö.
Re: RE85 käyttö.
Re: RE85 käyttö.
mulla on tuossa asconan vääränmerkin moottorissa ollu ny jonku aikaa e85:t, perhana että tulee vettä huohotukseen paikallaan ku kuumana käyttää nii pellin alta höyryä pukkaa
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: RE85 käyttö.
Viinalla pitää olla seokset kunnossa,varsinkin osakaasu alueet,ei saa käydä paksulla.
Voimamoteissa todella tiheät öljyn vaihdot,max 2tkm
Voimamoteissa todella tiheät öljyn vaihdot,max 2tkm
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: RE85 käyttö.
juu eilen laihentelinki jonku verran ku pitemmän testilenkin kävin ajeleen, voimaahan tuossa ei vielä paljoa oo, 2.5 r6 ja kilo painetta ehkä joku +300, pitää kai tuo väliaikanen mosaki penkissä käyttää ku ei näköjää taida keretä summereille saada uutta.?! kirjoitti:Viinalla pitää olla seokset kunnossa,varsinkin osakaasu alueet,ei saa käydä paksulla.
Voimamoteissa todella tiheät öljyn vaihdot,max 2tkm
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: RE85 käyttö.
Vakio ahdoilla?mager kirjoitti:Aika myöhässä tulee mut tulee kuitenkin: oma LETti kulkee viinalla. 470cc suuttimet, paineet vedetty tappiin (~4,5bar), vakio(?) bensapumppu ja letkut. Ei softamuutoksia.sedan c18xe kirjoitti:Onko kukaan forumilainen laittanu c20let:tiä kulkemaan e85:lla motronicin kanssa?
bensalinjat nyt menee uusiks ainakin, bosch 044 "viinan kestävä" pumppu mulla jo ois.
mites sitten siitä eteenpäin, isot suuttimet ja viinaboksi vai pelkästään isot suuttimet ja kuinka isot?
entäs bensalinjan materiaali?
Starttaa vähän huonosti ja kylmänä käy "nypyttäen", lämpimänä toimii nätimmin ku bensalla ja vedossa pysyy soppa kohdallaan. Tehoista ei tietoa, suurinpiirtein samalta tuntuu ainakin pienemmillä paineilla.
Korkeemmilla paineilla (>1bar) loppuu soppa ~5krpm, saattaa osittain johtua tuon kiinahtimen vähän vapaammasta pakopuolesta, todennäkösemmin kuitenkin pumpusta loppuu tuotto noin kovalla paineella.
Tekis mieli koittaa 044 + 680cc suuttimet ja miten toimii ilman softausta, katotaan mitä kesä tuo tullessaan...
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Re: RE85 käyttö.
Käytättekö koko talven läpi pelkkää RE85, vai sekoitatteko bensaa joukkoon?
Re: RE85 käyttö.
Talvellakin ihan etanolilla menty. Eikä ongelmia. Kone B207 eli Z20NET etanolikonversiolla.
Tietenkin joskus joutunut tankkaamaan bensaa, kun etanolia ei ole ollut saatavilla. Kuitenkin näin käynyt hyvin harvoin.
Tietenkin joskus joutunut tankkaamaan bensaa, kun etanolia ei ole ollut saatavilla. Kuitenkin näin käynyt hyvin harvoin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: RE85 käyttö.
C1 vectraan 1.8 motilla ei tunnu käyvän etanolipolttoaine edes seoksena,alkaa nykyä ja käy huonosti.Vanhempi b2 vectra toimi paremmin..
Millaisin muutoksiin tuon saisi toimimaan?Kellään omakohtaista kokemusta?Hinta näytti olevan joku 0.94 e,eli hinta on kyllä edullinen.
Millaisin muutoksiin tuon saisi toimimaan?Kellään omakohtaista kokemusta?Hinta näytti olevan joku 0.94 e,eli hinta on kyllä edullinen.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: RE85 käyttö.
Paskasti otsikoitu ja ei muuten ole poistumassa ihan lähiaikoina mihinkään.Obelixii kirjoitti:Kohta olisi syytä alkaa käymään: Hallituksen paperi: 98-oktaaninen poistumassa "melko pian"
Re: RE85 käyttö.
No ei ole poistumassa, mutta olisi loogista nostaa fossiilisten polttoaineiden hiilidioksidi verotusta,
jolloin esim. RE85 hinta olisi suhteessa entistä edullisempaa.
jolloin esim. RE85 hinta olisi suhteessa entistä edullisempaa.
Re: RE85 käyttö.
En aivan ole samaa mieltä toimista, mutta ajatuksena hyvä.Obelixii kirjoitti:No ei ole poistumassa, mutta olisi loogista nostaa fossiilisten polttoaineiden hiilidioksidi verotusta,
jolloin esim. RE85 hinta olisi suhteessa entistä edullisempaa.
Olen sitä mieltä, että RE85:n hintaa pitäisi laskea vielä reilusti eikä noiden muiden polttoaineiden hintaa tarvitse nostaa .
Olen tuolla "toisenmerkkisellä" etanoliin konvertoidulla kulkupelillä ajellut nyt tasan 5 vuotta. Siitä lähtien olen pääsääntöisesti tankannut koko ajan RE85:sta. Aina kun se on ollut ko. tankkauspisteen sijainnin puolesta järkevää. Noiden vuosien aikana on tullut tarkasti seurattua niin bensan kuin etanolinkin hintaa. Noin karkeasti ottaen hintaetu on pysynyt etanolilla suurin piitein siinä mitä litra 95-bensaa maksaa. Ei ainakaan yhtään enempää.
Eipä siis niillä ajoilla mitä bensavehkeellä nyt itsellä vuodessa tulee ajeltua tällä pääse "vaurastumaan". Omalta kohdaltani meni melko lailla 3,5 vuotta konversion kustannusten kuoletukseen, joten vasta 1,5 vuotta on päässyt säästämään.
Bensan hintaa muutettaessa muuttuu asemilla myös RE85:n hinta samassa suhteessa . Tämä ei milestäni ole täysin oikein. Näin se vaan kuitenkin menee.
Kyllä Valtio huolen omistaan pitää .
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: RE85 käyttö.
Huh huh, aika kallis konversio. Mitä maksoi? Itselläni 50€.petrisa kirjoitti: Eipä siis niillä ajoilla mitä bensavehkeellä nyt itsellä vuodessa tulee ajeltua tällä pääse "vaurastumaan".
Omalta kohdaltani meni melko lailla 3,5 vuotta konversion kustannusten kuoletukseen, joten vasta 1,5 vuotta on päässyt säästämään.
Re: RE85 käyttö.
Kyllä se kyseiseen autoon oli "hintava".Obelixii kirjoitti:Huh huh, aika kallis konversio. Mitä maksoi? Itselläni 50€.petrisa kirjoitti: Eipä siis niillä ajoilla mitä bensavehkeellä nyt itsellä vuodessa tulee ajeltua tällä pääse "vaurastumaan".
Omalta kohdaltani meni melko lailla 3,5 vuotta konversion kustannusten kuoletukseen, joten vasta 1,5 vuotta on päässyt säästämään.
Vaihtoon meni: ECU, IDM (sytytysyksikkö), suuttimet (aeron). Lisäksi ECU:n softaus. Yhteensä kutakuinkin 700€. Kaikki vaihdettavat osat ostin käytettynä. IDM ja ECU Ruotsista purkaamoilta sekä aeron suuttimet NeoBros:lta Briteistä.
Kyseessähän on vm -03 Saab B207L-koneella. ECU:a ei voinut ohjelmoida biopoweriksi, joten se oli hankittava. Myös B207L koneen suuttimet kannatti vaihtaa etanolisyöttöjen riittämiseksi suurempiin tehoihin. Vakiosuuttimilla etanolilla tehot olisivat jääneet melko alas, jonnekin vakion 175 hv alapuolelle jopa.
Juuri saamamme tiedon mukaan nyt ei enää näihin tarvitsekaan sitten ECU:a enää vaihtaa vaan se on onnistuttu taivuttamaan biopoweriksi. Tuossahan olisi lähtenyt hinnasta jo vajaa puolet pois, kun se ECU oli selvästi suurin yksittäinen kuluerä.
Eli, jos nyt tekisi saman homman niin....IDM ja suuttimet vain vaihtoon sekä softa.
Toisaalta, hyvin on homma pelittänyt, joten eipä ole kaduttanut. Eikä näillä autoiluilla "rikastumaan" pääse vaikka millä ja miten yrittäisi.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: RE85 käyttö.
Koska viimeksi polttoaineen verotusta on laskettu?petrisa kirjoitti: En aivan ole samaa mieltä toimista, mutta ajatuksena hyvä.
Olen sitä mieltä, että RE85:n hintaa pitäisi laskea vielä reilusti eikä noiden muiden polttoaineiden hintaa tarvitse nostaa .
Tuo johtunee kilpailun puutteesta. Monella paikkakunnalla on vain yksi RE85 asema.petrisa kirjoitti:Bensan hintaa muutettaessa muuttuu asemilla myös RE85:n hinta samassa suhteessa . Tämä ei milestäni ole täysin oikein. Näin se vaan kuitenkin menee.
Kyllä Valtio huolen omistaan pitää .