RE85 käyttö.

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Tomppa
OCF Member
OCF Member
Viestit: 560
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Laukaa

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 30 Elo 2019, 18:15

Onko kellään tiedossa joku henkilö tai yritys joka mun Insignian saisi softattua käymään E85:lla?

Opel Insignia Sedan 2.0T (A20NHT) 162kw 4x4 Manuaali -09
Insignia A 2.0T 4x4 Sport Sedan -09
Astra G 1.8 100 Edition 5D HB -00
Mitsubishi Carisma 1.6i 16V EXE Business Edition -99
Suzuki GSF 650S Bandit -09

X autoja on niin monta... :lollis:

Vikakoodin lukua Keski-Suomen alueella / OP-COM & TORQUE

jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa » 31 Elo 2019, 15:46

Tänään kävin hakemassa motonetista eflexfuel sarjan ja se olisi tarkoitus asentaa tänään opel astra f vm.2002 1.8 125hv. Bensalinjoja on vain yksi eli tulolinja ja siinä on letkussa puristusliitokset molemmissa päissä. Jakotukin pää on selkee, koska asennussetissä on uusi ruuvattava liitin jakolinjaan (ekakuva), mutta tankilta tuleva metalliputken puristus liitos askarruttaa (toinen kuva) miten tuo on järkevin purkaa/irroittaa/liittää letku tuohon? Helpoin ois tietty pistää letku poikki keskeltä ja siihen tuo etanoolinuuskija, mutta miten nuo alkuperäiset letkut kestää etanolia???

Kuva
Kuva

Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii » 31 Elo 2019, 20:00

Jos se kestää bensaa, kestää se etanoliakin.

jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa » 02 Syys 2019, 09:28

Jeps. Kiitokset tästä. Eilen asentelin sarjan autoon ja kaikki meni kohtuu hyvin, paitsi suuttimien johtokouru meni paskaksi kun en saanut muuten purettua pois. Auto lähti käyntiin ok asennuksen jälkeen. Eflexfuel appilla en saanut yhteyttä boxiin, tuli "eflexfuel on torjunut yhteyden" tai jotain sen suuntaista, pitää sitä vielä selvitellä. Tankissa vielä 3/4 osa tankkia 95e bensaa eli tovi menee vielä kun saa pelkkää viinaa tankkiin.

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 18326
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Timonen » 02 Syys 2019, 16:13

Obelixii kirjoitti:
31 Elo 2019, 20:00
Jos se kestää bensaa, kestää se etanoliakin.
Ei välttämättä! Mennä viikolla paikallisessa tarvikeliikkeessä oli just puhetta noista etanolia kestävistä polttoaineletkuista, joiden materiaali on erilaista, kuin tavallisen bensaletkun. Ja hintakin paljon kovempi.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

Avatar
Rookeri
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 18503
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 02 Syys 2019, 16:35

Obelixii kirjoitti:
31 Elo 2019, 20:00
Jos se kestää bensaa, kestää se etanoliakin.
Höpö höpö. Ei 95 bensa sovi kaikkiin koneisiin.
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

Avatar
hukka
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 480
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja hukka » 02 Syys 2019, 17:09

Moniko vaihtaa kaikki letkut muutoksessa. Tankkn luo ja tankin sisälle. Kyllä ne yleensä aikasa kestää
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm

Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii » 02 Syys 2019, 20:41

Timonen kirjoitti:
02 Syys 2019, 16:13
Obelixii kirjoitti:
31 Elo 2019, 20:00
Jos se kestää bensaa, kestää se etanoliakin.
Ei välttämättä! Mennä viikolla paikallisessa tarvikeliikkeessä oli just puhetta noista etanolia kestävistä polttoaineletkuista, joiden materiaali on erilaista, kuin tavallisen bensaletkun. Ja hintakin paljon kovempi.
Markkinointia. Toisaalta, ei ne halvat bensaletukut aina kestä tavallista bensiiniäkään..

Tehtaan alkuperäiset kestää hyvin.

Mulla on vm. 1998 riisikulhossa alkuperäiset letkut ja putket ja autolla on ajettu 5 vuotta RE85:llä.
Vähän piti jatkaa bensaletkua, niin ostin pätkän Motonetistä Gatesin etanolin/biodieselin kestävää letkua, hyvin sekin on kestänyt. :)
Ai niin, pumppukin on alkuperäinen. :D
Ai niin, painettakin on nostettu 1bar. :o

jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa » 02 Syys 2019, 23:08

Ekat kilsat viina astralla takana. Laitoin tankkiin re85:sta niin paljon ku meni eli 15.32l ja se nosti etanolin määrän 10-->30%:iin. Latasin toisen eflex fuel appin puhelimeen ja nyt sain yhteyden boxiin, boksi vaan niin kaukana keulasta ettei meinaa saada yhteyttä kabiinista käsin. Toistaiseksi erittäin tyytyväinen muutokseen ja huomenna soittelen konttorille jospa muutettais virallisesti etanoli vehkeeksi tällä viikolla ja sais muutostuen haettua pois.

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 994
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja petrisa » 03 Syys 2019, 13:11

Ei se ole itsestään selvyys, että polttoainejärjestelmä kestää etanolia.
Etanoli on puhdistava ja kuivattava aine. Se myös kovettaa esim. kumiosia.

Auton on oltava etanolikelpoinen polttoainejärjestelmän: pumppu, putket jne osien osalta, jotta siinä voidaan käyttää RE85:sta. Useisiin autoihin voi laittaa muunnossarjan tai jopa softamuutoksen, mutta sopivuus on syytä ensin tarkistaa.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii » 14 Syys 2019, 14:38

petrisa kirjoitti:
03 Syys 2019, 13:11
Auton on oltava etanolikelpoinen polttoainejärjestelmän: pumppu, putket jne osien osalta, jotta siinä voidaan käyttää RE85:sta.
Ei missään tavan autossa polttoainejärjestelmää ole speksattu RE85 polttoaineelle.

Esimerkiksi mun Nissanissa ei ole valmistajan lupaa käyttää edes E10 polttoainetta ja silti nyt on päästelty 5 vuotta RE85:llä ilman
ensimmäistäkään ongelmaa, eikä polttoainejärjestelmästä ole vaihdettu mitään (no, suodattimen vaihdoin kerran). :peukku:

Varmaan ollut sitten vaan helvetinmoinen tuuri... :peukku:

Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii » 14 Syys 2019, 15:29

Jos ymmärtää jotain muovilaaduista, niin esim. täältä voi katsoa muovien yhteensopivuuksia.

https://aikolon.apulainen.fi/muovitieto ... nkestavyys

petrisa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 994
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja petrisa » 15 Syys 2019, 10:14

Mulla on sellainen muistikuva, että ainakin useissa GM:n pohjaisissa autoissa (miksei muissakin) etanolin kestävyys otettiin huomioon polttoainejärjestelmän osalta jo 90-luvulla. Moottorinohjausjärjestelmä oli sitten eri riippuen siitä onko bensiini vai etanoli.
Vikakoodinlukua Launch X431 + OpCom: vikakoodi@gmail.com

jimi hoffa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa » 19 Syys 2019, 23:14

Lisä kokemuksia etanolilla ajosta. Astra g käy tällä hetkellä 3:llä pytyllä ja ykkös pyttyyn antaa vikakoodin p0301 eli misfire. Vaihdoin tulpat ja sytytyspuola paketin, mutta vika ei korjautunut. Tankkiin bensaa jolla etanoli pitoisuus laski 20%:iin ja sitten ajamaan eikä mitään vaikutusta ja vikakoodi tulee aina uudestaan vikakoodien nollauksen jälkeen lyhyen ajon jälkeen. Putkesta kuuluu papatusta eli toivon pakoventiili vikaa ja että alakerta olisi ehjä. Puristuspaineiden mittaus ja melkeenpä nollaa näytti ykkös pytty, NICE! öljyä männän päälle ei muuttanut puristuksia juurikaan eli toivoa on että alakerrasta ei paineet karkaisi. Sattumaa ehkä mutta itse laitan etanolin piikkiin tämän moottorivaurion oli se sitten venttiili tai mäntävika. Tankissa oli korkeimmillaan 54% etanolia eli en edes päässyt pelkällä viinalla ajamaan. Näistähän varoiteltiin kyllä netissä vaikka ja kuinka mutta pässinä menin ja kokeilin. Astran kun saan kuntoon niin tankkiin menee taas 95e:ä. Oma suositukseni on kaikille, että pysykää erossa etanolista jos on yhtään enempi ajettu auto ja haluaa jatkossakin huolettomia kilometrejä ilman ongelmia.

Jos joku haluaa ostaa eflexfuel sarjan niin olisi myytävänä, liittimet taitaa olla jotain ev1 mallia kai taitaa olla alle kuukauden vanha. Myös ehjää rempattua kantta astra 1.8 125hv saa tarjota, moottorikoodi kai z18xe.

Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii » 21 Syys 2019, 13:35

Ooppeleistahan menee noita venttiilejä koko ajan, ei mitään tekemistä etanolin kanssa.

Otahan kansi pöydälle ja laita kuvia.

Vastaa Viestiin