opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
Kiinnostaisi että saako tuollaista vaihtoa tehtyä "helposti". Menisikö imusarja suoraan kanteen ja entä anturit sun muut? Ja olisko tuosta vaihdosta mitään hyötyä?
Re: opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
Varmaan imusarjan suoraan passaaminen riippuu minkä kokonen moottori sulla on
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
1.6 litranen. Miten tuo moottorinohjauksen piuhat on naitettu muuhun sähköön? Onko erillinen vai meneekö samoista liittimistä kaikki?
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
Kansikin menee vaihtoon etkä saa lailliseksi millään, ellet tosiaan vaihda koko moottoria.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: opel astran 1-pisteruiskun tilalle 4-pisteruisku
vanha topic, mutta vastataan silti jos joku vielä kyseistä tietoa täällä kaipailee. muutos on kyllä tehtävissä ja vieläpä kohtuu helposti, koska itsekin sellaisen tehtailin. onko se kuinka järkevää, se on sitten jokaisen ihan oma asia eikä nyt takerruta siihen. homman järkevyyshän riippuu kovasti siitä, mikä yksipisteruiskullinen kone siellä alkujaan on. omasta astrastani löytyi X16SZ (71hv) , jossa puristus-suhde vakiona tasan 10,0:0 kun taas esim. C16NZ:ssa puristus-suhde 9,2:0. nämä erot selittynee jo aika pitkälti pelkillä männillä. X16SZ:ssä on samat männät kuin esim. C16SE koneessa eli pienellä palotilalla kun taas C16NZ:ssa (ainakin purkamassani) oli männissä isot palotilat. koska yksipisteruiskun kansissa (ainakin niissä purkamissani) on ollut suhteessa nelipisteruiskun kantta pienempi palotila, todennäköistä on ettei tuo C16NZ alakerta oikein toimi tuolla nelipisteruiskun (C16SE) kannella kunnolla koska puristus-suhde pienenee vakiosta. toki kantta madaltamalla puristuksia saisi hieman takaisin, mutta sitä en tähän hätään jaksa laskea saako niitä riittävästi. toki tuo varmasti jotenkuten toimisi tuollakin kokoonpanolla. X16SZR:än alakerrasta en osaa sanoa mitä sieltä löytyy koska en ole sellaista konetta koskaan purkanut.
lyhykäisyydessään vaihtoon muutoksen osalta menee:
-kansi + imusarja
-muutamia jäähdytinneste letkuja (kennolta imusarjaan sekä imusarjasta lohkon vieressä sijaitsevaan jäähdytinnesteputkeen)
-imusarjan alla sijaitseva jäähdytinneste putki (alkuperäisestä ei löytynyt paikkaa tuolle imusarjasta tulevalle letkulle)
-jarrutehostimelta imusarjaan tuleva alipaineputki (toki alkuperäistäkin voi halutessaan muokata)
-bensapumppu (itse vaihdoin pumpun jalkoineen)
-ecu + johtosarja (näissä ei itselläni ollut ainakaan mitään ongelmia vaihdossa senkun napsi entiset pistokkeet auki ja heitti uudet tilalle)
-läjä tiivisteitä + jakopään osat (tarvittaessa) sekä mahdollisesti jotain ylläriä saattaa matkan varrella tulla eteen kuten itselläni (kansi purettu n.260tkm ajetusta astrasta ja siinä oli ainakin pako-ohjurit ihan väljät, joten ne meni vaihtoon sekä samalla madallettiin kantta ja tehtiin venttiilityöt)
tässäpä muutos pääpiirteittäin. jos budjetista puhutaan, niin pelkällä koneistuslaskulla saa jo valmiiksi monipisteruiskulla varustettuja koneita tai hyvällä tuurilla jopa kokonaisen varaosa-auton. itsekin lopulta löysin sopurahaan C16SE koneella varustetun varaosa astran, josta aijon tekniikan vaihtaa tuon nykyisin *hybridin* tilalle.
lyhykäisyydessään vaihtoon muutoksen osalta menee:
-kansi + imusarja
-muutamia jäähdytinneste letkuja (kennolta imusarjaan sekä imusarjasta lohkon vieressä sijaitsevaan jäähdytinnesteputkeen)
-imusarjan alla sijaitseva jäähdytinneste putki (alkuperäisestä ei löytynyt paikkaa tuolle imusarjasta tulevalle letkulle)
-jarrutehostimelta imusarjaan tuleva alipaineputki (toki alkuperäistäkin voi halutessaan muokata)
-bensapumppu (itse vaihdoin pumpun jalkoineen)
-ecu + johtosarja (näissä ei itselläni ollut ainakaan mitään ongelmia vaihdossa senkun napsi entiset pistokkeet auki ja heitti uudet tilalle)
-läjä tiivisteitä + jakopään osat (tarvittaessa) sekä mahdollisesti jotain ylläriä saattaa matkan varrella tulla eteen kuten itselläni (kansi purettu n.260tkm ajetusta astrasta ja siinä oli ainakin pako-ohjurit ihan väljät, joten ne meni vaihtoon sekä samalla madallettiin kantta ja tehtiin venttiilityöt)
tässäpä muutos pääpiirteittäin. jos budjetista puhutaan, niin pelkällä koneistuslaskulla saa jo valmiiksi monipisteruiskulla varustettuja koneita tai hyvällä tuurilla jopa kokonaisen varaosa-auton. itsekin lopulta löysin sopurahaan C16SE koneella varustetun varaosa astran, josta aijon tekniikan vaihtaa tuon nykyisin *hybridin* tilalle.