"lentovara" x22xe

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
wartsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kontiolahti

"lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja wartsi » 22 Huhti 2015, 22:46

onko kukaan mitannut lentovaraa ko moottorista paljon vakiona.Imupuoli kiinnostaisi jos jollain tietoa.(jos saisi vakiota piristettyä nokkaa säätämällä) Tälläinen pata taitaa ainakin sintrasta löytyä ja hihnalla jakopää

Keme
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 2685
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja Keme » 23 Huhti 2015, 09:08

Mikä on lentovara ja missä sen pitäisi sijaita?
JEEEEEEEEEEEEE!

wartsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja wartsi » 23 Huhti 2015, 10:10

Mäntä ykk.ssa ja venttiilin väliin jäävä tila ja 15 astetta ennen ja jälkeen ykk kun noista olis jollain mitattu tieto tollasen haluaisin tietää

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 18342
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja Timonen » 23 Huhti 2015, 20:03

Haetaanko tässä paljerakoa?

Seuraava kopioitu Overdrivelta:

etäisyys männän tasaisen alueen (YKK:ssa tietty) ja sylinterikannen alatason välillä. Eli käytännössä puristetun kansitiivisteen paksuuteen lisätään sen välyksen suuruus, paljonko männän tasainen osuus on lohkon kansitasaon alla (tai vähennetään jos pinnan yläpuolella).
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14435
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 23 Huhti 2015, 20:53

Ei oo paljerako.

Vaan venttiilin etäisyys mäntään tietyllä hetkellä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 18342
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja Timonen » 23 Huhti 2015, 21:15

Juho M-P kirjoitti:Ei oo paljerako.

Vaan venttiilin etäisyys mäntään tietyllä hetkellä.
Ok.

Mikä on sitten paljeraon määritelmä, ja mikä se on? :D
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa

Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 14435
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 23 Huhti 2015, 21:36

http://i61.photobucket.com/albums/h51/g ... /Wedge.jpg

Se mitä selitit. Eli männän ja palotilan tasaisen osan väliin jäävä rako silloin kun mäntä on ykk:ssa. Tärkeää ns. Wedge kansissa joissa halutaan palotapahtuma palotilaan eikä siihen tasaiseen osaan.

Google: squish area
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996

wartsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja wartsi » 23 Huhti 2015, 21:44

yksinkertaisesti haluaisin tietää mitatun tuloksen paljon venttiili sopii aukeamaan kun mäntä ykk:ssa eli vena kun on kiinni siitä mitta venttiilin kolon pohjalle jokaisella eri sanamuoto asialle

wartsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja wartsi » 23 Huhti 2015, 22:00

ja totta kai kannentiivisteen kanssa eli onko kellään 2,2 kone purettuna niin mäntä ykk;hon pahvi lohkon päälle kansi heppiin muutamalla pultilla kiinni (neljällä) venttiilistä jousi pois.Sit vaikka tönärin nollaus kun vena kiinni ja lasketaan venttiiliä niin pitkään alas että stoppaa männän kolon pohjalle samalla mitataan miten pitkän matkan sopi vena aukeamaan

kari.rautio
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 238
Liittynyt: 28 Loka 2012, 19:11

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja kari.rautio » 30 Huhti 2015, 22:27

wartsi kirjoitti:ja totta kai kannentiivisteen kanssa eli onko kellään 2,2 kone purettuna niin mäntä ykk;hon pahvi lohkon päälle kansi heppiin muutamalla pultilla kiinni (neljällä) venttiilistä jousi pois.Sit vaikka tönärin nollaus kun vena kiinni ja lasketaan venttiiliä niin pitkään alas että stoppaa männän kolon pohjalle samalla mitataan miten pitkän matkan sopi vena aukeamaan
En ole mikään moottorimies, joten tuo lentovara on vieras termi. Edellinen selitys kyllä kertoo asian. Liikevara saattaisi olla asiaa paremmin kuvaava sana.

Hiukan haluasin nyt vaphun khunniaksi pilkkua viilata. Mielestän tuo liikevara on hieman suurempi kuin "Mäntä ykk.ssa ja venttiilin väliin jäävä tila", koska venttiili liikkuu vinosti mäntään nähden.
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km

wartsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: "lentovara" x22xe

Viesti Kirjoittaja wartsi » 30 Huhti 2015, 22:58

Onhan se kolokin vinossa samalla tavalla kuin vena ja taisin laittaa sanan lentovara lainausmerkeissä meillä päin asuvat kyllä tietää lentovaran

Vastaa Viestiin