Sivu 1/1

"lentovara" x22xe

Lähetetty: 22 Huhti 2015, 22:46
Kirjoittaja wartsi
onko kukaan mitannut lentovaraa ko moottorista paljon vakiona.Imupuoli kiinnostaisi jos jollain tietoa.(jos saisi vakiota piristettyä nokkaa säätämällä) Tälläinen pata taitaa ainakin sintrasta löytyä ja hihnalla jakopää

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 09:08
Kirjoittaja Keme
Mikä on lentovara ja missä sen pitäisi sijaita?

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 10:10
Kirjoittaja wartsi
Mäntä ykk.ssa ja venttiilin väliin jäävä tila ja 15 astetta ennen ja jälkeen ykk kun noista olis jollain mitattu tieto tollasen haluaisin tietää

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 20:03
Kirjoittaja Timonen
Haetaanko tässä paljerakoa?

Seuraava kopioitu Overdrivelta:

etäisyys männän tasaisen alueen (YKK:ssa tietty) ja sylinterikannen alatason välillä. Eli käytännössä puristetun kansitiivisteen paksuuteen lisätään sen välyksen suuruus, paljonko männän tasainen osuus on lohkon kansitasaon alla (tai vähennetään jos pinnan yläpuolella).

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 20:53
Kirjoittaja Juho M-P
Ei oo paljerako.

Vaan venttiilin etäisyys mäntään tietyllä hetkellä.

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 21:15
Kirjoittaja Timonen
Juho M-P kirjoitti:Ei oo paljerako.

Vaan venttiilin etäisyys mäntään tietyllä hetkellä.
Ok.

Mikä on sitten paljeraon määritelmä, ja mikä se on? :D

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 21:36
Kirjoittaja Juho M-P
http://i61.photobucket.com/albums/h51/g ... /Wedge.jpg

Se mitä selitit. Eli männän ja palotilan tasaisen osan väliin jäävä rako silloin kun mäntä on ykk:ssa. Tärkeää ns. Wedge kansissa joissa halutaan palotapahtuma palotilaan eikä siihen tasaiseen osaan.

Google: squish area

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 21:44
Kirjoittaja wartsi
yksinkertaisesti haluaisin tietää mitatun tuloksen paljon venttiili sopii aukeamaan kun mäntä ykk:ssa eli vena kun on kiinni siitä mitta venttiilin kolon pohjalle jokaisella eri sanamuoto asialle

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 23 Huhti 2015, 22:00
Kirjoittaja wartsi
ja totta kai kannentiivisteen kanssa eli onko kellään 2,2 kone purettuna niin mäntä ykk;hon pahvi lohkon päälle kansi heppiin muutamalla pultilla kiinni (neljällä) venttiilistä jousi pois.Sit vaikka tönärin nollaus kun vena kiinni ja lasketaan venttiiliä niin pitkään alas että stoppaa männän kolon pohjalle samalla mitataan miten pitkän matkan sopi vena aukeamaan

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 30 Huhti 2015, 22:27
Kirjoittaja kari.rautio
wartsi kirjoitti:ja totta kai kannentiivisteen kanssa eli onko kellään 2,2 kone purettuna niin mäntä ykk;hon pahvi lohkon päälle kansi heppiin muutamalla pultilla kiinni (neljällä) venttiilistä jousi pois.Sit vaikka tönärin nollaus kun vena kiinni ja lasketaan venttiiliä niin pitkään alas että stoppaa männän kolon pohjalle samalla mitataan miten pitkän matkan sopi vena aukeamaan
En ole mikään moottorimies, joten tuo lentovara on vieras termi. Edellinen selitys kyllä kertoo asian. Liikevara saattaisi olla asiaa paremmin kuvaava sana.

Hiukan haluasin nyt vaphun khunniaksi pilkkua viilata. Mielestän tuo liikevara on hieman suurempi kuin "Mäntä ykk.ssa ja venttiilin väliin jäävä tila", koska venttiili liikkuu vinosti mäntään nähden.

Re: "lentovara" x22xe

Lähetetty: 30 Huhti 2015, 22:58
Kirjoittaja wartsi
Onhan se kolokin vinossa samalla tavalla kuin vena ja taisin laittaa sanan lentovara lainausmerkeissä meillä päin asuvat kyllä tietää lentovaran