mekaanisen ahtimen voimansiirto
Lähetetty: 02 Elo 2015, 08:39
olisiko hyviä ideoita kun optibeltin hp hammas hihna (m8 30mm leveä) ei kestä. ilmeisesti menee liaan kuumaksi eikä kestä lämmettyään vetoja ottaa vaan lähtee hampaat levynä. jakopään hihnasta lähtee hammaskerrallaan kovemmilla kierroksilla kun by-bass käy auki ja menee takas kiinni.
välityksenä kampura 46hamp - ahdin 22hamp hihnan pyörimisnopeus noin 36,8m/s.
hihna pyöriä ei voi tehdä leveämmiksi kun syyläriin väliä noin 10mm ja syyläri kiinni hiekka pellissä.
toimiskohan mp:n 520 o-rengasketju ja rattaat?
kampura 31 piikkinen - ahdin 14 piikkinen jolloin pyörimisnopeus olisi noin 49,2m/s
laskeskelin pyöristä nopeuksia olettaen että jaksavat kiertää 15000rpm isoimalla vaihteella.
r1 ketju 530 16 piikkisellä 50.0m/s. 18 piikkinen 56.3m/s
cbr 900rr ketju 525 16 piikkisellä 55.9m/s. 17 piikkisellä 59.4m/s
ketju veto vaan arveluttaa jos katkeaa niin tulee tuhoa.
kokemuksia/hyviä ideoita kaivattaisiin.
kyseessä a commodore 3.0 12v cih (max 6000rpm)+ford svt (eaton m112) ahdin jota tarkoitus pyörittää max 15000rpm
sain sentään muutos katsastettua tolle. joten tarkoitus muuttaa toi veto vasta talvenaikana
välityksenä kampura 46hamp - ahdin 22hamp hihnan pyörimisnopeus noin 36,8m/s.
hihna pyöriä ei voi tehdä leveämmiksi kun syyläriin väliä noin 10mm ja syyläri kiinni hiekka pellissä.
toimiskohan mp:n 520 o-rengasketju ja rattaat?
kampura 31 piikkinen - ahdin 14 piikkinen jolloin pyörimisnopeus olisi noin 49,2m/s
laskeskelin pyöristä nopeuksia olettaen että jaksavat kiertää 15000rpm isoimalla vaihteella.
r1 ketju 530 16 piikkisellä 50.0m/s. 18 piikkinen 56.3m/s
cbr 900rr ketju 525 16 piikkisellä 55.9m/s. 17 piikkisellä 59.4m/s
ketju veto vaan arveluttaa jos katkeaa niin tulee tuhoa.
kokemuksia/hyviä ideoita kaivattaisiin.
kyseessä a commodore 3.0 12v cih (max 6000rpm)+ford svt (eaton m112) ahdin jota tarkoitus pyörittää max 15000rpm
sain sentään muutos katsastettua tolle. joten tarkoitus muuttaa toi veto vasta talvenaikana