16v kansien erot

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 16v kansien erot

Viesti Kirjoittaja ?! » 15 Syys 2018, 13:51

Jees,eli ilmeisesti oikeastaan toi pakokanavan muoto (turbo vs vapari)ainoa suurempi ero noissa eco ajan kansissa,palotilatkin samoja?
Kadett C 16V
Omega A 24V

Sämä
OCF Member 2020
OCF Member 2020
Viestit: 3527
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: 16v kansien erot

Viesti Kirjoittaja Sämä » 16 Syys 2018, 06:17

Ainakin oman ymmärryksen mukaan se ainoa ero puristusten suhteen tulisi männissä, eli palotilat olisi nuissa 2 litraisissa X20XEV/Z20LET samat (1.8 pienemmät). Tämä on vähän mutulla kun en ole nuita mitannut, mutta tuohon tietoon törmäsin kun tuohon omaani sitä etsin.

Männissä paljon syvemmät ne ammeet Z20LET vs C20LET (minulla on nuita zlettejä hyllyssä ja cletit on nykysen koneen sisässä), joten cletin männillä puristukset nousee eco kannella.
Kadett C -75 16v turbo
Vectra C -07 16v turbo

Jake1976
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Syys 2018, 22:55

Re: 16v kansien erot

Viesti Kirjoittaja Jake1976 » 04 Loka 2018, 13:49

Paljonko tuo ero 1.8 ja 2.0 kannen välillä on palotiloissa? Jos 2.0 koneeseen laittaa 1.8 kannen niin paljonko puristukset nousevat?

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 16v kansien erot

Viesti Kirjoittaja ?! » 19 Maalis 2019, 11:39

^ Tämä kiinnostaa myös.

Mulla nyt 8.5:1 puristeinen 2.0 motti ja kiinnostais nostaa ruttua näin etanoli aikana,1.8 kannen vaihtamalla olis ainakin halpa kokeilu.
Kadett C 16V
Omega A 24V

Avatar
?!
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 3888
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 16v kansien erot

Viesti Kirjoittaja ?! » 06 Heinä 2019, 13:28

Varsin kuuma topic tuntuis olevan,mutta kysytään nyt kuitenkin.
Onko missään isolohko 16v motissa säätyviä nokkapyöriä?
Kadett C 16V
Omega A 24V

Vastaa Viestiin