Venttiilien suurentaminen

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä? Kansi on 1.8 OHC, 18E koneesta ja kuinka paljon uskallan madaltaa kantta?. Nokan olen hommannut jo
Tässä on tullu kaiken näköstä vinkkii mut ota nyt selvää onks niis perää
Kekuli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekuli »

On 2002-03-26 17:07, lepO wrote:
Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä? Kansi on 1.8 OHC, 18E koneesta ja kuinka paljon uskallan madaltaa kantta?. Nokan olen hommannut jo
Tässä on tullu kaiken näköstä vinkkii mut ota nyt selvää onks niis perää
Kyllä vain, saadaan enemmän täytöstä sylintereihin, samalla kaasujen virtaavuus paranee. Eikös 1.8:n kannessa ole puristus 10.5 tai jotain? Enempää ei kannata ruveta laskemaan,vaarana voi olla nakutusilmiö+kork.oktaanisen bensan tarve.
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

On 2002-03-26 17:07, lepO wrote:
Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä?
On hyötyä järkevissä mittasuhteissa ja nimenomaan koskien imuventtiiliä.
Eli imuventtiiliä kannattaa suurentaa hiukan, mutta pakoventtiiliin ei kannata koskea.

_________________
3 X Ascona B

<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-26 19:36 ]</font>
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Mitä maksaa tää kannen viilaminen, jos esim. isommat venttiilit, kanavien muotuilu, kannen lasku jne.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

siis teet kanavat itse, ei maksa mitään.. ja samalla kohdistat imu + pakosarjan kanteen... kannen voit laskea / oikaista ammattikoululla, takuutyötä kuitenkin ja maksaa sen 15e (ei paha), ja samalla voit kysyä venttilityön hintaa.. ne ei veloita työstä mitään, pelkästään raaka-aineista :smile:
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
lepO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lepO »

Oisko sulla mitään ohjeita/vinkkejä mihin muotoon muotoilen ne kanavat? Jos ite alan pohtii sitä ni vituks menee :smile:

niin ja millähän mä mahdan "hioa" niitä kanavia? :smile: vedetäänkö peili kirkkaaks pinta? :smile: tuleeko tehoa paljon lisää kun isommat venttiilit + kanavat + lasku

Ehkä olisi paras antaa koneistamon tehdä tuo venttiilityö??? paljonkohan se maksaa
raha varatki on hyvin rajalliset :smile:

Mitä operaatioo ne tekee sit siellä koneistamolla noihin ku saa virtaamaanki niin paljon ja tehoa???

<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

Mitä operaatioo ne tekee sit siellä koneistamolla noihin ku saa virtaamaanki niin paljon ja tehoa???

<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
[/quote] Tuossa edellä mainitut operaatiot.Tosin täytyy muistaa että ei normaalit moottori koneistamot tee kanavien muotoilu töitä vaan niitä varten on ihan omat pajat,jotka tietnkin suorittaa myös muut kanteen liittyvät työt.
Vastaa Viestiin