Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä? Kansi on 1.8 OHC, 18E koneesta ja kuinka paljon uskallan madaltaa kantta?. Nokan olen hommannut jo
Tässä on tullu kaiken näköstä vinkkii mut ota nyt selvää onks niis perää
Venttiilien suurentaminen
Kyllä vain, saadaan enemmän täytöstä sylintereihin, samalla kaasujen virtaavuus paranee. Eikös 1.8:n kannessa ole puristus 10.5 tai jotain? Enempää ei kannata ruveta laskemaan,vaarana voi olla nakutusilmiö+kork.oktaanisen bensan tarve.On 2002-03-26 17:07, lepO wrote:
Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä? Kansi on 1.8 OHC, 18E koneesta ja kuinka paljon uskallan madaltaa kantta?. Nokan olen hommannut jo
Tässä on tullu kaiken näköstä vinkkii mut ota nyt selvää onks niis perää
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
On hyötyä järkevissä mittasuhteissa ja nimenomaan koskien imuventtiiliä.On 2002-03-26 17:07, lepO wrote:
Onko venttiilien suurentamisesta hyötyä?
Eli imuventtiiliä kannattaa suurentaa hiukan, mutta pakoventtiiliin ei kannata koskea.
_________________
3 X Ascona B
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-03-26 19:36 ]</font>
siis teet kanavat itse, ei maksa mitään.. ja samalla kohdistat imu + pakosarjan kanteen... kannen voit laskea / oikaista ammattikoululla, takuutyötä kuitenkin ja maksaa sen 15e (ei paha), ja samalla voit kysyä venttilityön hintaa.. ne ei veloita työstä mitään, pelkästään raaka-aineista
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Oisko sulla mitään ohjeita/vinkkejä mihin muotoon muotoilen ne kanavat? Jos ite alan pohtii sitä ni vituks menee
niin ja millähän mä mahdan "hioa" niitä kanavia? vedetäänkö peili kirkkaaks pinta? tuleeko tehoa paljon lisää kun isommat venttiilit + kanavat + lasku
Ehkä olisi paras antaa koneistamon tehdä tuo venttiilityö??? paljonkohan se maksaa
raha varatki on hyvin rajalliset
Mitä operaatioo ne tekee sit siellä koneistamolla noihin ku saa virtaamaanki niin paljon ja tehoa???
<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
niin ja millähän mä mahdan "hioa" niitä kanavia? vedetäänkö peili kirkkaaks pinta? tuleeko tehoa paljon lisää kun isommat venttiilit + kanavat + lasku
Ehkä olisi paras antaa koneistamon tehdä tuo venttiilityö??? paljonkohan se maksaa
raha varatki on hyvin rajalliset
Mitä operaatioo ne tekee sit siellä koneistamolla noihin ku saa virtaamaanki niin paljon ja tehoa???
<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
Mitä operaatioo ne tekee sit siellä koneistamolla noihin ku saa virtaamaanki niin paljon ja tehoa???
<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
[/quote] Tuossa edellä mainitut operaatiot.Tosin täytyy muistaa että ei normaalit moottori koneistamot tee kanavien muotoilu töitä vaan niitä varten on ihan omat pajat,jotka tietnkin suorittaa myös muut kanteen liittyvät työt.
<font size=-1>[ This Message was edited by: lepo on 2002-03-28 14:12 ]</font>
[/quote] Tuossa edellä mainitut operaatiot.Tosin täytyy muistaa että ei normaalit moottori koneistamot tee kanavien muotoilu töitä vaan niitä varten on ihan omat pajat,jotka tietnkin suorittaa myös muut kanteen liittyvät työt.