Lisää tehoa

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
kimmo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Kertokaapa mielipiteenne tälläsestä hommasta. Mulla on 3.0 senu ja olen miettinyt, että vaihtaisinko autooni 4.0 moottorin vai laittaisinko entiseen 3.0 moottoriin turbon. Kumpi olisi järkevämpi kun ajatellaan sitä, että haluais lähtöjä enemmän ja tietysti kestääkin moottorin täytyis.
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Itse laittaisin 4.0 alakerran, koska se on omasta mielestäni käyttövarmempi normaalikäytössä, alavääntö on helpommin kohdallaan, tehoakin aivan riittävästi katukäyttöön ja teho/vääntö on vielä sivistynyttä eli auto sopii hyvin normaaliajeluihinkin. Niin ja taitaa se kestävyyskin olla parempi 4.0 alakerran vaihdossa. Myös sellainen tuntuma jälkiasennettuihin turbolaitteisiin on ,että käyttömukavuus/ajettavuus kadulla on vähän niin ja näin. Tehoa/vääntöä hyvin tehdystä turbosta saa kylläkin ihan mukavasti.

Sekä turbon laitto että alakerran vaihto maksavat paljon teki sitten kumman tahansa.

_________________
3 X Ascona B

<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2002-02-06 18:06 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

juttele ensin katsatusmiehen kanssa mitä saat läpi :smile:

4000-alakerta on todella vääntävä ja siis sopii ison auton luonteeseen
automaatti poikii sen perässä mutta manuaalin kanssa menee kun ajaa järkevästi
4000-ja 3600-moottoreita voi olla vaikea löytää kun niiden valmistuskin on lopetettu
turbo siis voi olla helpompi toteuttaa tästä syystä

Pete
http://www.prostreet.fi
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Kannattaa varmaan ensiksi pohtia, mihin viritykseen on resursseja (budjettia / osaamista) ja mitä voi saada leimasta lävitse niinkuin Jouko totesi. Valmiin 4.0 koneen vaihto on helpoin tie onneen tuossa asiassa.

Sensijaan olen erimieltä luonnollisesti viritystapojen eduista. En missään nimessä laittaisi tuollaista järjettömällä geometrialla varustettua alakertaa (40 kone), jos koneen on tarkoitus kestää.

Sen sijaan, jos asentaa hyvin rakennetun turbokonstruktion, niin kyllä kestävyyskin on ihan kohdallaan. Ja vääntöä tuollaisesta turbokoneesta saa jo matalillakin paineilla enemmän kuin 4 litraisesta.

Kumpikin tosin vaatii kunnolla toteutettuna huomattavia summia rahaa.
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

kuinka mahdollista on vahvistaa tota voimansiirtoa sellaiseksi, että kestää revitelläkin tolla 250-300 ponilla?
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

kytkimeen jäykempi paineasetelma, muuten vakio-osat
uudet vetonivelet ja kumit tietysti kardaaniin
ehjät puslat ja iskarit niin ei ravista lähdettäessä

Pete
Vastaa Viestiin