Astra F ja Kadett E hammastangot

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 197
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Astra F ja Kadett E hammastangot

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 09 Huhti 2018, 22:30

Onko Astra F ja Kadett E hammastangot fyysisesti samoilla mitoilla eli käyvätkö ristiin? Onko Astraa saanut tehostamattomalla ohjauksella? Tarttis tehdä nopeampi ohjaus ja se olisi helpompi tehdä tehostamattomasta hammastangosta, Corsan sähkötehostin sitten ohjaus-akselille. voisi jättää tehostimen pumpun ja letkut pois jne.

lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 197
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 10 Huhti 2018, 17:15

Itse itselleni vastaten, luultavasti käy..

Onko kokemuksia Corsan sähkötehostimesta tehostamattoman hammastangon kanssa esim rallikäytössä? Ajatuksena olisi laittaa sähköinen ohjaustehostin(ohjausakselilla) ja nopea tehostamaton hammastanko. Onko ohjaustuntuma yhtä hyvä kuin hydraulisella tehostimella? Karpiolan nopea ohjaus maksaa 300€ tehostamattomaan ja 700€ hydraulisesti tehostettuun ohjaukseen. Parilla sadalla saisi sähköisen tehostimen, joten halvemmaksi tulisi sähköversio.

Tai jos jollain on nopea ohjaus myytävänä niin voisin ostaa pois.

rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2372
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Viesti Kirjoittaja rgs1 » 14 Huhti 2018, 22:00

Kyllä ne käy. Kadettiin istutin tehostimen astrasta.

Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2964
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Viesti Kirjoittaja Wesku79 » 15 Huhti 2018, 16:35

Tehostettuja hammastankoja löytyy alunperinkin eri välityksillä. Astran vakiotanko pyörii jotain reilun 4 kierrosta. Mulla on V6 calibran tanko, jossa kiekkoja muistaakseni alle 3,5.

Astra GSin (se aito versio) ja turbo calibran/vectran tanko on joidenkin keskustelujen mukaan 2,7 kierrosta, mutta tätä en ole itse päässyt varmistaan.
Projekti: Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Omega-B 2.2-16V -00, Audi A4 2.0T Quattro Tip-T -05, Honda CBR600F -89

lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 197
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri » 15 Huhti 2018, 19:51

Karpiola tekee 2,5 kierrosta tai vähän alle sen. Rallissa ja jääradalla pitää olla nopeampi kuin vakiot on. Vakio(ainakin nyt paikoillaan) X20xev Astra F on karvan yli 3 kierrosta laidasta laitaan, saisi olla nopeampikin.

Vastaa Viestiin