Lukkopultin avain
Kappas..
Mulla kävi just samalla tavalla viimetalvena, vielä ihan sama 'lukkopultti' sarja.
Omat sain lopulta auki, kun lekalla hakkasi sen nuhjaantuneen hylsyn pohjaan ja tiukkaa vääntöä.
Mulla kävi just samalla tavalla viimetalvena, vielä ihan sama 'lukkopultti' sarja.
Omat sain lopulta auki, kun lekalla hakkasi sen nuhjaantuneen hylsyn pohjaan ja tiukkaa vääntöä.
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Vipuvartta vaan, eli putkea tms siihen ristikon ympärille. Metrin kuin esim pistää vartta jatkoks, niin aukeaa ihan helposti, ei tartte edes voimaa4n77i kirjoitti:Tulipahan taas tunti tuskailtua. Avaimen saa kohtuullisen hyvin pitämään kun antaa sille lekaa, että menee varmasti pohjaan asti. Lisäksi vielä kaveri kampesi kakkosnelosella katukivetystä vasten ristikkoavainta, ettei avain pääse nousemaan urasta. Näin saatikiin väännettyä pulttia todella kovaa mutta ei vain aukee. Hokasin eilen, että kesällä huoltofirma irroitti renkaat vuosihuollon yhteydessä ja ampuivat takaisin kiinni niin, että varmasti pysyy. No pysyyhän ne. Laitoinkin jo palautetta menemään. Saas nähdä mitä vastaavat.
Sen verran kuitenkin homma eteni, että kaksi muuta pulttia saatiin väännettyä auki mutta sitten loppui voimat. Täytyy seuraavaksi saada auto jonnekin pajalle, missä pääsee pulttipyssyllä kokeilemaan. Ei vaan kauheesti kiinnosta lähteä ajelemaan jäisille teille kun nastat vaan toisella puolella.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Sama juttu kävi joskus itsellenikin, auton omalla rengasavaimella kun ei millään saa väännettyä niin että vääntökulma pysyisi kohtisuorassa, eikä siinä voima auta kun ote lipsuu.
Kurvasin autoliikkeen korjaamolle jossa pulttipyssyllä homma onnistui hetkessä.
En ole arvannut enää moisia lukkopultteja käyttää, pulttipyssyt kun ovat kovin harvinaisia jossain tienposkessa.
Ja toinen syy olla käyttämättä on se että ne muovisuojukset joita saa pulttien suojaksi ja koristeeksi, eivät tietenkään mahdu pyöreäkantaisen lukkopultin päälle.
Kurvasin autoliikkeen korjaamolle jossa pulttipyssyllä homma onnistui hetkessä.
En ole arvannut enää moisia lukkopultteja käyttää, pulttipyssyt kun ovat kovin harvinaisia jossain tienposkessa.
Ja toinen syy olla käyttämättä on se että ne muovisuojukset joita saa pulttien suojaksi ja koristeeksi, eivät tietenkään mahdu pyöreäkantaisen lukkopultin päälle.
Omassa tapauksessani arvelen avauksen onnistumisen pulttipyssyllä johtuneen sen sykäyksittäin tapahtuvasta "täkättävästä" kiertoliikkeestä kuin myös siitä että avain pysyi sillä paremmin kohtisuorassa pultin kantaan nähden.
Ei se pultti lujassa ollut mutta kun ote ei pitänyt siinä piparkakkukuviossa niin minkäs teit, voimalla ei siinä tilanteessa ollut merkitystä.
Ei se pultti lujassa ollut mutta kun ote ei pitänyt siinä piparkakkukuviossa niin minkäs teit, voimalla ei siinä tilanteessa ollut merkitystä.
Joopa joo. Soitin huoltoliikkeeseen, jossa pultit on kesällä kiristetty. Kuulemma aina momenttiavaimella kiristetään kymmeneen kiloon. Jos avaimen varren päässä hytkymällä 85 kiloinen jamppa saa juuri ja juuri pultin auki (tai ei sitten ei) taitaa olla pikkusen kireemmässä kuin kymmenen kiloa. No huomiseksi on rengasliikkeeseen aika, joten eiköhän ala pultit aukeemaan. Täytyy kysyä niiltä arvio kiristysmomentista...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 133
- Liittynyt: 15 Maalis 2005, 17:47
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kannattaa sitten muistaa, että yli kiristettäessä noi pultit venyy. Itselläni oli rengasliikkeessä vedetty
pultit niin tiukalle, että aukaistessa meni 2 pulttia poikki. Olihan sitten vitun mukava alkaa niitä
katkenneita pultteja irrotteleen, kun oli jengatkin mennyt takanavasta paskaks. Jouduin sitten koko navan vaihtamaan loppujen lopuks.
pultit niin tiukalle, että aukaistessa meni 2 pulttia poikki. Olihan sitten vitun mukava alkaa niitä
katkenneita pultteja irrotteleen, kun oli jengatkin mennyt takanavasta paskaks. Jouduin sitten koko navan vaihtamaan loppujen lopuks.
ei tuota 120nm ammuta pyssyllä... kyllä se tarkastettiin ihan erillisellä momentti aivaimella.. voi olla että liikkeessä ollut "hiukan" kiire ja ammuttu vaan kiinni...
yhden sesongin ollut rengasliikkeessä töissä... hullun hommaa sanon minä ja siellä kattellessa että miten renkaitä käsitellään ainakin alle vaihdossa niin en kyllä omaa autoani veisi..
yhden sesongin ollut rengasliikkeessä töissä... hullun hommaa sanon minä ja siellä kattellessa että miten renkaitä käsitellään ainakin alle vaihdossa niin en kyllä omaa autoani veisi..
Opel Astra GSi -93
Onkohan noita lukkopulttien avaimia miten tarjolla? Jäi tossa sitten avain kiinni pulttiin kun vaihdoin kesärattaat alle, ja huomenna olis jarruremppaa vaan mites ne renkaat sitten... Viittis noissa vanteissa edes pitää mitään lukkopultteja, jos joku välttämättä haluaa ittelleen 14" alut varastaa niin sen verran tarpeeseen menee että ihan vapaasti...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 08 Huhti 2005, 11:35
- Paikkakunta: Kajaani