Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Bokseissa on eroa, koska 1,6 ei ole luistonestoa ja 2.0 litraisessa on. Lisäksi noi boksit eroaa vuosimallien mukaan.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Voisiko Tubbe tai joku kertoa, mitkä Vectra B- 98 X20XEV -mallin oikean ABS-yksikön tunnustiedot ovat?
Minulla ei ole taitoa (eikä haluakaan) purkaa osia pois, että näen moottoritilasta oikean koodin. Ilmeisesti näkyvissä oleva koodi 0 273 004 106 on hydrauliyksikön koodi!?
ABS- ja TC-valot ovat jo vaivanneet melkein vuoden, ja yhä tiheämmin. Kävin autoni kanssa yhdessä autosähkökorjaamossa, ja siellä todettiin että tarvitaan uusi ABS-ohjausyksikkö. Siellä väitettiin myös että uusi ABS-yksikkö maksaa n. 3900 e, joten häivyin äkkiä, vaikka muistelin että olin kuullut merkkikorjaamossa että olisi hinta sadoissa eikä tuhansissa. Jokin väärinkäsitys siinä täytyy olla, vai voisiko "koko höskä" todella maksaa tuhansia?
Käytettyjä ABS-ohjausyksiköitä tälle X20XEV-mallille ei tunnu löytyvän Suomesta (Google-haku; ei 2-litraiselta purettuja).
Olisin kiitollinen jos joku viitsii neuvoa tällaista "peukalo keskellä kämmentä"-tyyppiä.
Mistä/miten löytäisin korjaamontapaista, joka voisi vaihtaa tilalle toimivan käytetyn yksikön?
Nykyisen yksikön korjausta tässä viestiketjussa kuvatulla tavalla ei taida minulta onnistua. Voinko sellaista korjausta teettää jossain (pääkaupunkiseudulla)?
Minulla ei ole taitoa (eikä haluakaan) purkaa osia pois, että näen moottoritilasta oikean koodin. Ilmeisesti näkyvissä oleva koodi 0 273 004 106 on hydrauliyksikön koodi!?
ABS- ja TC-valot ovat jo vaivanneet melkein vuoden, ja yhä tiheämmin. Kävin autoni kanssa yhdessä autosähkökorjaamossa, ja siellä todettiin että tarvitaan uusi ABS-ohjausyksikkö. Siellä väitettiin myös että uusi ABS-yksikkö maksaa n. 3900 e, joten häivyin äkkiä, vaikka muistelin että olin kuullut merkkikorjaamossa että olisi hinta sadoissa eikä tuhansissa. Jokin väärinkäsitys siinä täytyy olla, vai voisiko "koko höskä" todella maksaa tuhansia?
Käytettyjä ABS-ohjausyksiköitä tälle X20XEV-mallille ei tunnu löytyvän Suomesta (Google-haku; ei 2-litraiselta purettuja).
Olisin kiitollinen jos joku viitsii neuvoa tällaista "peukalo keskellä kämmentä"-tyyppiä.
Mistä/miten löytäisin korjaamontapaista, joka voisi vaihtaa tilalle toimivan käytetyn yksikön?
Nykyisen yksikön korjausta tässä viestiketjussa kuvatulla tavalla ei taida minulta onnistua. Voinko sellaista korjausta teettää jossain (pääkaupunkiseudulla)?
Bummi ajaa Vectra B 2.0 "Metrosport" -98, X20XEV ...8/2019, Audi A4 Avant 2.0 TFSI -13
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Kyllä noita bokseja löytyy:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=4863387
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3298120
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3971946
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3815599
Kannattaa ensin varmistaa että tulee mukana myös ohjausboksi, koska vikahan on siinä, ei itse hydrauliyksikössä. Nuohan on rakennettu samaksi paketiksi, joten minulle ei ainakaan aikanaan suostuttu myymään edes noita erikseen, eli tulee sekä hydrauliyksikkö että ohjausboksi. Mutta niinkun sanoin kannattaa kysyä ennen kuin tilaa, koska poikkeuksiakin saattaa löytyä.
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=4863387
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3298120
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3971946
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3815599
Kannattaa ensin varmistaa että tulee mukana myös ohjausboksi, koska vikahan on siinä, ei itse hydrauliyksikössä. Nuohan on rakennettu samaksi paketiksi, joten minulle ei ainakaan aikanaan suostuttu myymään edes noita erikseen, eli tulee sekä hydrauliyksikkö että ohjausboksi. Mutta niinkun sanoin kannattaa kysyä ennen kuin tilaa, koska poikkeuksiakin saattaa löytyä.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Kiitos Tubbe linkeistä sopiviin hydrauli- ja ohjausyksikköihin.
Lähetin yhdestä osasta kyselyn, ja samalla tiedustelin myös uuden osan asentamispaikoista.
Lähetin yhdestä osasta kyselyn, ja samalla tiedustelin myös uuden osan asentamispaikoista.
Bummi ajaa Vectra B 2.0 "Metrosport" -98, X20XEV ...8/2019, Audi A4 Avant 2.0 TFSI -13
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
itsekkin pitäisi sahailla tuo yksikkö auki, eikös se onnistuisi helpoiten semmosella pieneen porakoneeseen laitettavalla leikkuu terällä.
ja sitten kysyisin että pitääkö takaisin laiton jälkeen ilmata kaikki putket.vai meneekö sinne edes ilmaa.
ja sitten kysyisin että pitääkö takaisin laiton jälkeen ilmata kaikki putket.vai meneekö sinne edes ilmaa.
2.2 DTI -01
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Ei tarvi ilmailla, yksikön kun sulkee tiiviisti ettei kosteus pääse sisälle ja takas paikalleen ja vot.
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
jos ottaa tuon abs yksikön irti ja joutuukin autoa siirtämään, niin voiko moottorin käynnistää että ohjaustehostin toimisi, kunhan ei vaan paina jarrua.
vai pystyykö jopa painamaan jarrua, mut abs ei vaan toimi.
vai pystyykö jopa painamaan jarrua, mut abs ei vaan toimi.
2.2 DTI -01
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
no niin nyt tuli homma tehtyä sitten itekkii, ei tuo nyt niin paha homma mitä aluks tuntu.
tosin oli kyllä vastoinkäymisiäkin sen verran että 2 kertaa jo melkein hermostutti.
ensin lähti hitsauksistaan akun etupuolen ruuvin alapuolen vastakappele ja sai vähän aikaa etsiä millä saisi pideltyä kiinni sitä neliön mallista mutteria, mut onnistu sitten lopulta kun magneetin kanssa laitto 14mm kiintoavaimen sinne alle.
sitten alimmainen ruuvi siinä yksikössä oli paskin ottaa pois kun räikkä ei tahtonut naputtaa kun ruuvi oli löysällä ja alkuun koitin vielä T15 vaikka oikea oli T20.
itse yksinkön ku laitto ruuvipenkkiin kiinni ja rautasahalla sai sahata ihan reippaasti ja huomasi aika selvästi millon alkoi menemään läpi, lopun sai napsautettua ruuvimeisselillä kääntämällä lovesta.
yksi huonojuotos näkyi olevan, mutta tinasin varuilta muitakin. ja kotelo takaisin kiinni liimatiiviste massalla.
koko hommaan meni aikaa noin 5h, mutta tärkeintä että nyt ei valo enää pala.
tosin oli kyllä vastoinkäymisiäkin sen verran että 2 kertaa jo melkein hermostutti.
ensin lähti hitsauksistaan akun etupuolen ruuvin alapuolen vastakappele ja sai vähän aikaa etsiä millä saisi pideltyä kiinni sitä neliön mallista mutteria, mut onnistu sitten lopulta kun magneetin kanssa laitto 14mm kiintoavaimen sinne alle.
sitten alimmainen ruuvi siinä yksikössä oli paskin ottaa pois kun räikkä ei tahtonut naputtaa kun ruuvi oli löysällä ja alkuun koitin vielä T15 vaikka oikea oli T20.
itse yksinkön ku laitto ruuvipenkkiin kiinni ja rautasahalla sai sahata ihan reippaasti ja huomasi aika selvästi millon alkoi menemään läpi, lopun sai napsautettua ruuvimeisselillä kääntämällä lovesta.
yksi huonojuotos näkyi olevan, mutta tinasin varuilta muitakin. ja kotelo takaisin kiinni liimatiiviste massalla.
koko hommaan meni aikaa noin 5h, mutta tärkeintä että nyt ei valo enää pala.
2.2 DTI -01
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Terve.
Tämä on vähän vanha viestiketju, mutta jatketaan sitä kuitenkin kun on samasta aiheesta kyse.
Eli onko kukaan onnistunut avaamaan vectra b 2.0 x20xev abs-ohjainlaitetta.
Oireet tosiaan että abs+tc valo palaa jatkuvasti, nopeusmittari et toimi ja auto sammuu välillä risteyksiin. Eli kaikki viittaisi nopeussignaalin puuttumiseen. moottorin vikakoodit herjaavat myös puuttuuvaa nopeussignaalia.
Tech2:lla ei pääse ollenkaan sisään abs puolelle ja ainakin vas etu hammaskehä on ehjä joten siksi epäilen ohjainlaitetta.
Olisiko kellään kokemuksia kyseisen boksin avaamisesta tai muita vinkkejä mikä voisi aiheuttaa ongelman??
Kiitos etukäteen!
Tämä on vähän vanha viestiketju, mutta jatketaan sitä kuitenkin kun on samasta aiheesta kyse.
Eli onko kukaan onnistunut avaamaan vectra b 2.0 x20xev abs-ohjainlaitetta.
Oireet tosiaan että abs+tc valo palaa jatkuvasti, nopeusmittari et toimi ja auto sammuu välillä risteyksiin. Eli kaikki viittaisi nopeussignaalin puuttumiseen. moottorin vikakoodit herjaavat myös puuttuuvaa nopeussignaalia.
Tech2:lla ei pääse ollenkaan sisään abs puolelle ja ainakin vas etu hammaskehä on ehjä joten siksi epäilen ohjainlaitetta.
Olisiko kellään kokemuksia kyseisen boksin avaamisesta tai muita vinkkejä mikä voisi aiheuttaa ongelman??
Kiitos etukäteen!
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Carfan:ille liitinkuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
carfan kirjoitti:Terve.
Tämä on vähän vanha viestiketju, mutta jatketaan sitä kuitenkin kun on samasta aiheesta kyse.
Eli onko kukaan onnistunut avaamaan vectra b 2.0 x20xev abs-ohjainlaitetta.
Oireet tosiaan että abs+tc valo palaa jatkuvasti, nopeusmittari et toimi ja auto sammuu välillä risteyksiin. Eli kaikki viittaisi nopeussignaalin puuttumiseen. moottorin vikakoodit herjaavat myös puuttuuvaa nopeussignaalia.
Tech2:lla ei pääse ollenkaan sisään abs puolelle ja ainakin vas etu hammaskehä on ehjä joten siksi epäilen ohjainlaitetta.
Olisiko kellään kokemuksia kyseisen boksin avaamisesta tai muita vinkkejä mikä voisi aiheuttaa ongelman??
Kiitos etukäteen!
Jep
Samanlaista vikaa täälläkin, ABS ja TC valo palaa ja nopeusmittari ei toimi aina välillä...
Kyseessä siis Vectra-00 , 2,0, sedan, 16V
Korjaus ehdotuksia otetaan vastaan.....
Kiitos!!
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Moro!
Nyt on valo palanu itelläkin noin vuoden verran. Vähän matkaa kun ajaa niin palaa ja poistuu uudelleen käynnistäessä kunnes taas palaa =(
Otin tossa abs yksikön esiin, mutta se olikin erinlainen mitä noissa aikasemissa kuvissa tässä ketjussa. Se ohjain yksikkö ei lähdekkään sivusta irti vaan pohjasta.
Ja jotta sieltä pääsisi ruuvaamaan sen irti pitäisi varmaan irrottaa kaikki jarruputketkin ja nostaa koko mörskö pois? Onko jarrujen ilmaamisessa miten kova homma,
jos koko höskän käyttää pois?
ja kultainen vekkulihan on -98 2.0dti 74kW
Nyt on valo palanu itelläkin noin vuoden verran. Vähän matkaa kun ajaa niin palaa ja poistuu uudelleen käynnistäessä kunnes taas palaa =(
Otin tossa abs yksikön esiin, mutta se olikin erinlainen mitä noissa aikasemissa kuvissa tässä ketjussa. Se ohjain yksikkö ei lähdekkään sivusta irti vaan pohjasta.
Ja jotta sieltä pääsisi ruuvaamaan sen irti pitäisi varmaan irrottaa kaikki jarruputketkin ja nostaa koko mörskö pois? Onko jarrujen ilmaamisessa miten kova homma,
jos koko höskän käyttää pois?
ja kultainen vekkulihan on -98 2.0dti 74kW
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Nyt oli pakko laittaa viestiä tähän melko vanhaan viestiketjuun. Itsellänikin tuo Vectran ABS-valo (ei TC:tä autossa) syttyi toisinaan palaamaan, ja vikakoodit perinteiset ABS-rele ja akun jännite. Tästä viestiketjusta sitten viisastuneena availin varsin vaivattu tuon ABS-ohjausyksikön, mutta ihmetyksekseni totesin olevan täysin virheehöt, ei siis pienintäkään sanomista juotoksissa tai liitoksissa. Laitoin yksikön takaisin ja olin varma, että joutuisin hankkimaan jostain käytetyn. Sitten etsin lisää kommentteja netistä aiheeseen liittyen ja törmäsin englantilaiseen forumiin, jossa joku kommentoi että vika voi korjaatuntua, kun suihkuttaa WD-40:tä (http://www.wd40.fi/) ohjausyksikön liittimeen ja siihen kytkettävään kampaan. Ja kas, sehän ihme ja kumma auttoi! Sen verran oli liittimet hapottuneet, että tuo CRC:n kaltainen aine auttoi. Suosittelen! Tuli kyllä opittua kummasti, onneksi ei tullut tilattua uusia osia turhaan. Pienestä se on välillä kiinni.
Muuten, ABS-yksikön irrotuksessa tuli myös Delcon CDR500(E)-radion koodit tutuiksi, kun en moista koodia ollut saanu auton oston yhteydessä. Kun siis laitoin akun takaisin paikalleen, kyseli radio koodia eikä sitä löytynyt mistään papereista. Löytyi sitten siihen käytännössä ilmainen ratkaisu. Kyselin ensin koodia Ecousticsin forumilta (http://www.ecoustics.com/electronics/fo ... 74129.html), mutta sitä kautta ei Delcon koodeja saa. Sen sijaan vinkkasivat toisen sivuston (http://www.ukbookshelf.co.uk/page1), joka näytti "hieman" epämääräiseltä. Tuonne laitoin sähköpostia radion tietojen kanssa, johon sain 10 minuutissa kysymyksen, jossa pyydettiin auton valmistenumeroa. Sen jälkeen lähettivät radion koodi ja sehän toimi! Laitoin muutaman punnan lahjoituksena, kun kerta sellaista toivoivat. Löysin muualta palvelut, joista toinen olisi maksanu 9 ja toinen 18 puntaa.
Kiitokset vielä kuvia ja kommentteja omista korjauksista laittaneille, niistä oli todella paljon iloa.
Muuten, ABS-yksikön irrotuksessa tuli myös Delcon CDR500(E)-radion koodit tutuiksi, kun en moista koodia ollut saanu auton oston yhteydessä. Kun siis laitoin akun takaisin paikalleen, kyseli radio koodia eikä sitä löytynyt mistään papereista. Löytyi sitten siihen käytännössä ilmainen ratkaisu. Kyselin ensin koodia Ecousticsin forumilta (http://www.ecoustics.com/electronics/fo ... 74129.html), mutta sitä kautta ei Delcon koodeja saa. Sen sijaan vinkkasivat toisen sivuston (http://www.ukbookshelf.co.uk/page1), joka näytti "hieman" epämääräiseltä. Tuonne laitoin sähköpostia radion tietojen kanssa, johon sain 10 minuutissa kysymyksen, jossa pyydettiin auton valmistenumeroa. Sen jälkeen lähettivät radion koodi ja sehän toimi! Laitoin muutaman punnan lahjoituksena, kun kerta sellaista toivoivat. Löysin muualta palvelut, joista toinen olisi maksanu 9 ja toinen 18 puntaa.
Kiitokset vielä kuvia ja kommentteja omista korjauksista laittaneille, niistä oli todella paljon iloa.
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
Yksi 2001 B vectra (1. lisää, jossa bingo eli tämän ketjun ohjeet auttoivat korjaamaan ABS ohjausyksikön.
Oireet oli nuo tyypilliset eli "solenoid valve relay" ja "käyttöjännite" herja.
Todella suuret kiitokset ohjeiden tekijöille ja neuvojen jakajille täällä forumilla.
Oli tiukkaan liimattu uutena, ei auttanut edes kuumailmapuhallin, joten tuo rautasaha ohje oli pätevin.
Kannattaa sahata tarkalleen siitä kannen ja kopan saumakohdasta. Piirilevy sisällä on juuri sillä kohtaa ja jos menee liian syvälle, saha törmää ensin piirilevyyn. Ei tule niin helpolla tuhoja. Sahata ei kannata yhtään enempää kuin muovin lävistys vaatii.
Oireet oli nuo tyypilliset eli "solenoid valve relay" ja "käyttöjännite" herja.
Todella suuret kiitokset ohjeiden tekijöille ja neuvojen jakajille täällä forumilla.
Oli tiukkaan liimattu uutena, ei auttanut edes kuumailmapuhallin, joten tuo rautasaha ohje oli pätevin.
Kannattaa sahata tarkalleen siitä kannen ja kopan saumakohdasta. Piirilevy sisällä on juuri sillä kohtaa ja jos menee liian syvälle, saha törmää ensin piirilevyyn. Ei tule niin helpolla tuhoja. Sahata ei kannata yhtään enempää kuin muovin lävistys vaatii.
Re: Vectra ABS rele ongelmana ja korjauskuvaus ketjun lopussa
täältäkin kiitosta
ronskisti vedin rälläkällä ylä nurkkaa pitkin auki ja kuumaliimalla kiinni..
ronskisti vedin rälläkällä ylä nurkkaa pitkin auki ja kuumaliimalla kiinni..