Omega B tukivarren puslat

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Omega B tukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Onko kellään tietoa, löytyykö B koppaiseen Omegaan mitään parempia alatukivarren puslia? Vakiot on todella surkeat, moni varmaan samaa mieltä?
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Toisessa topikissa oli enemmänkin puhetta asiasta, mutta 2kpl e34 bmw:n puslaa sopii sinne

Tässä se topikki: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Nismo, millo lie taas ajos
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Joo, eipä sitten täsmää ne Bemarin puslat mitoitukseltaan sinnepäinkään. Oliko kukaan oikeasti edes viitsinyt vaivautua mittailemaan fyysisiä mittoja, vaiko pelkästään fiilistelemään puslia? :-?

Ja eipä ollu apua myöskään Calibran puslista. :no:
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Varastan aihetta sen verran että juuri tuli postissa Automuovilta uudet puslat ja koiranluut. Onko Motonetillä ja Automuovilla eri osia kun tuntui tuo hinta pompsahtavan? :evil:

Automuovilla:

2kpl alatukivarren etuheloja 45,90e
2kpl alatukivarren takaheloja 27,87e

2kpl Koiranluita 45,90e

Motonetissä:

2kpl alatukivarren etuheloja 33,00e
2kpl alatukivarren takaheloja 19,00e

2kpl Koiranluita 37,80e

Loppusummassa tekee kuitenki aika paljon...

Outo homma. En edes kysynyt Automuovin hintoja kun ajattelin että samaan suuntaan kuitenkin. Jos paremman laatuiset nämä mitkä sain niin ei haittaa silloin yhtään.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Oman kokemukseni mukaan italiassa valmistetut tarvikepuslat haperoituvat parissa vuodessa surkeaan kuntoon. Väitän ettet maksanut turhaan alkuperäisistä osista.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Wesku79 kirjoitti:Oman kokemukseni mukaan italiassa valmistetut tarvikepuslat haperoituvat parissa vuodessa surkeaan kuntoon. Väitän ettet maksanut turhaan alkuperäisistä osista.
Mikäli ne ovat alkuperäisiä. Automuoviltakin kun saa välillä kaikkea ihan muutakin kuin alkuperäisosaa.
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

kosunen kirjoitti:Joo, eipä sitten täsmää ne Bemarin puslat mitoitukseltaan sinnepäinkään. Oliko kukaan oikeasti edes viitsinyt vaivautua mittailemaan fyysisiä mittoja, vaiko pelkästään fiilistelemään puslia? :-?

Ja eipä ollu apua myöskään Calibran puslista. :no:
Siis vertasit niitä bemarin puslia omegan pusliin? Oliko kyseessä ne metalli vai alu tukivarret?
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Joo, paikallisessa varaosaliikkeessä vertailin. Bemun tukivarresta en tiedä, mutta teräsrunkoinen joka tapauksessa baijerilaisen pusla oli.

Se oli pienempi halkaisijaltaan, kuin Omegan vastaava. Myöskin pultin reikä oli pienempi Bemuissa. Onko niissä sitten keskinäisiä eroja tukivarren materiaalista riippuen, jonka sitten pitäisi stemmata B Omppuun?
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

kosunen kirjoitti:
Onko niissä sitten keskinäisiä eroja tukivarren materiaalista riippuen, jonka sitten pitäisi stemmata B Omppuun?
Jep. Niihin on erimalliset puslat. 535 mallista eteenpäin on alumiinitukivarret ja sen puslat ei käy omppuun.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

No mistäs mallista ne puslat sitten käy Ompuun? Ja onko kukaan laittanut sellaisia?
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

jariz kirjoitti:Oliko kyseessä ne metalli vai alu tukivarret?
Öh, alumiiniko ei ole metalli?
Leppis
'Senator'
'Senator'
Viestit: 698
Liittynyt: 23 Joulu 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja Leppis »

ooskari kirjoitti:Varastan aihetta sen verran että juuri tuli postissa Automuovilta uudet puslat ja koiranluut. Onko Motonetillä ja Automuovilla eri osia kun tuntui tuo hinta pompsahtavan? :evil:

Automuovilla:

2kpl alatukivarren etuheloja 45,90e
2kpl alatukivarren takaheloja 27,87e

2kpl Koiranluita 45,90e

Motonetissä:

2kpl alatukivarren etuheloja 33,00e
2kpl alatukivarren takaheloja 19,00e

2kpl Koiranluita 37,80e

Loppusummassa tekee kuitenki aika paljon...

Outo homma. En edes kysynyt Automuovin hintoja kun ajattelin että samaan suuntaan kuitenkin. Jos paremman laatuiset nämä mitkä sain niin ei haittaa silloin yhtään.
Varastan lisää... Oliko nuo Automuovin romppeet alkuperäisosia? Itsellä olisi todennäköisesti sama homma edessä, kun etupää kolahtaa ikävästi terävissä pompuissa. Pitää nyt sitten harkita, että vaihtaako/vaihdattaako koko tukivarren vai pelkät puslat...

EDIT: onko kenelläkään kokemusta noista Motonetin osista? Kestääkö puslat normaaliajossa?
Omega B1 X20XEV
Avatar
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2209
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:05
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Leppis kirjoitti: Varastan lisää... Oliko nuo Automuovin romppeet alkuperäisosia? Itsellä olisi todennäköisesti sama homma edessä, kun etupää kolahtaa ikävästi terävissä pompuissa. Pitää nyt sitten harkita, että vaihtaako/vaihdattaako koko tukivarren vai pelkät puslat...

EDIT: onko kenelläkään kokemusta noista Motonetin osista? Kestääkö puslat normaaliajossa?
Ihan laatutavaralta nämä vaikuttavat. Ensi viikolla jos sais nämä vielä asennettua niin hyvä. Eikös ompussa ole etupään camber säädettävissä? Pitäisi käyttää jossain kun madallusta laitan samalla.
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Enochian kirjoitti:
jariz kirjoitti:Oliko kyseessä ne metalli vai alu tukivarret?
Öh, alumiiniko ei ole metalli?
Sori :D Paskarautaset vs. alumiiniset. Onko kukaan noita bmw:n puslia laittanut?
saartol
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saartol »

Aikaisemmin veti runsaasti oikealle ja nyt puslien vaihdon jälkeen tuntuu kaikin puolin paremmalta. Sevästi jämäköity koko etupää. Vaihdatin kaikki etualatukivarren puslat (3kpl/puoli). Ainakaan talvirenkailla ei vetele mihinkään suuntaan. Alapallot samoinkuin koiranluutkin on vaihdettu hiljan.

Osat on motonetiltä ja kestävyys jää nähtäväksi.
Vastaa Viestiin