astra g laakeri(ko?)
astra g laakeri(ko?)
Eli onkoha mahdollisesti laakeri vetelemässä viimisiä repsikan etunurkassa?
Pitää tasaista jurina ääntä, ei oikeestaa kovene miten tahansa kääntää rattia, ei nopeuskaan oikeestaan kauheesti kovenna. Renkaassa ei tuntunnu väljyyttää kun koitin heiluttaa jne. Auto on -02. Onkohan paha keissi ite vaihtaa?
Pitää tasaista jurina ääntä, ei oikeestaa kovene miten tahansa kääntää rattia, ei nopeuskaan oikeestaan kauheesti kovenna. Renkaassa ei tuntunnu väljyyttää kun koitin heiluttaa jne. Auto on -02. Onkohan paha keissi ite vaihtaa?
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Itse tuossa isännälle sen eteen vaihtelin reilu viikko takaperin enkä kyllä mitään ulosvetäjää tarvinnut. Itse irroitin koko etutolpan kun uusin iskarin samalla, mutta luulen ettei tarvitse yhtäkään niveltä irroittaa jos vaan se vetari mahtuu luiskahtamaan sieltä navasta ulos paikallaan renkaat ääriasentoon käännettynä. Jos se ei paikallaan mahdu tulemaan niin silloin joutuu raidetangonpään ja alapallon päästämään irti, mutta alapallokaan ei enää tuossa ole kartiolla eli ainoa päänvaiva on se raidetangonpää. Sen sain kyllä itse irtoamaan ihan 18mm hylsyn avulla. Mutta tuskin tuon vaihdatuskaan paljon tosiaan maksaa jos yhtään omat taidot epäilyttää. Lähinnä sitä tarkoitin helpolla ettei itse laakeria tarvitse takoa pihalle sieltä navasta kun kerran koko napa vaihtuu. En ole vaan tuota vetoakselin mahtumista vielä koettanut, mutta jos se sieltä mahtuu kuten oletan niin sitten ei tarvitse irroittaa kuin vetarin mutteri, jarrusatula ja -levy sekä ne 3 napaa kiinni pitävää torx-pulttia. Ja ikuinen vaikeushan on että kuinka kukakin määrittelee helpon.
En tiedä onko omasta astrastani myös laakeri menossa. Ravistaa perkeleesti tietyssä kohtaa lovassa kaarteessa vasemmalle kun kääntää rattia. Jonkin asteista ulinaa kuuluu myös maantienopeuksilla. Viimeksi ei välystä ollut kun pyöriä kokeilin. Taisi olla kevättä sillon. Huomenna keula nousee pukeille taas niin kokeilen välykset.
Skoda Octavia TDI
Laakeri saa olla ihan lopussa eikä silti välttämättä aiheuta ongelmia sille ABS:n anturille eli ei sitä tuon perusteella kannata alkaa päättelemään. Ja aivan sama muuten missä ABS:n anturissa häikkää niin ABS lakkaa toimimasta (kaikkien pyörien pyörimistähän tuo mittaa).Opeca kirjoitti:Luultavasti se on vänkärin puoleinen laakeri ku ei ole ollut häikkää abseissa ja nopeusmittarissa.
Kokeilin pikaisesti renkaat ilmassa välystä eikä kummallakaan puolella tuntunut merkittävää välystä.Tuo jurina tuntuu ratissa ja kaasupolkimessakin kun kääntää keskeltä oikealle.Pitää kokeilla tuota vararengasta edessä ja varmistua ettei renkaassa ole vikaa.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
motonetissä 99,90€gfi kirjoitti:mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
köyhistä tuntuuryynanen kirjoitti:motonetissä 99,90€gfi kirjoitti:mhah, uusi napa makso 170, serkku osti ku sai alennusta, ovh 230. Tuo jurinaki loppuu ku kääntää oikealle ja jos vasemmalle kääntää ei lopu eikä nouse. Jurina alkaa 40km/h ->. Vaan ihmettelen ku ei oikeen klappia tunnu kummassakaa renkaassa mut ääni tuntuis tulevan repsikan etunurkasta. No ens viikol pitää vaihtaa napa ku on aikaa.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.