Vectra C ulisee

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1036
Liittynyt: 13 Syys 2006, 21:03

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Joo ei ulise mulla enään kun on kesäkumit alla, paljos on rullattu teidän autoilla kun ulisee? Itsellä 136tkm
Skoda Octavia TDI
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

ap85 kirjoitti:Joo ei ulise mulla enään kun on kesäkumit alla, paljos on rullattu teidän autoilla kun ulisee? Itsellä 136tkm
82tkm rullattu.
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Tossa aamulla ajelin pienen lenkin, nopeusalueella 60-80 km/h ja ei ulina/vinkuna kuulunut. Ilma sateinen. Huomannut aikaisemminkin, että se ääni on poissa tämmösellä kelillä. Hmm.. Voiko jokin kohta/osa olla niin kuiva normikelillä, että vinkuu ja tämmöisellä sadekelillä se saa pintaansa kosteutta jolloin kitka pienenee tms.
mikk3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 12:46
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja mikk3 »

131tkm. Mulla ei vaikuta ääneen satoi tai paistoi =/ Alkaa pian pelottaa että mitäköhän sieltä hajoaa kun tommosta meteliä pitää... :(
Hyundai IONIQ Hybrid
keski
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Marras 2008, 17:20

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja keski »

No niin, nyt on melkoiset ulinat täälläkin 117tkm ajetussa gts:ssä. Alkoi keväällä hieman kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Luulin että olin ostanut aivan surkeat kesäkiekot, vaikka piti olla markkinoiden hiljaisempia :) Kokeilin kitkarenkailla ja sama hiton ulina jatkuu. Ensin ääni kuului 80-90km/h ja nyt jo 60km/h. Ääni ei lisäänny, vaikka miten kurvailee tai rullaa vapaalla. Pyöränlaakereissa ei ainakaan tunnu välkkiä, eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Nostin auton pukeille ja koitin siinä rullata, niin ei mitään erikoista kuulunut vaihdelaatikosta tai mistään muualtakaan. MIKÄ TÄMÄ VOI OLLA? Joko joku on keksinyt? Taitaa jäädä kesälomareissut väliin ainakin tällä Opelilla, ei pysty tätä meteliä kuuntelee. Taitaa olla sama vika kuin käyttäjä mikk3:lla.
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

keski kirjoitti:No niin, nyt on melkoiset ulinat täälläkin 117tkm ajetussa gts:ssä. Alkoi keväällä hieman kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Luulin että olin ostanut aivan surkeat kesäkiekot, vaikka piti olla markkinoiden hiljaisempia :) Kokeilin kitkarenkailla ja sama hiton ulina jatkuu. Ensin ääni kuului 80-90km/h ja nyt jo 60km/h. Ääni ei lisäänny, vaikka miten kurvailee tai rullaa vapaalla. Pyöränlaakereissa ei ainakaan tunnu välkkiä, eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Nostin auton pukeille ja koitin siinä rullata, niin ei mitään erikoista kuulunut vaihdelaatikosta tai mistään muualtakaan. MIKÄ TÄMÄ VOI OLLA? Joko joku on keksinyt? Taitaa jäädä kesälomareissut väliin ainakin tällä Opelilla, ei pysty tätä meteliä kuuntelee. Taitaa olla sama vika kuin käyttäjä mikk3:lla.
Olen itsekin syynannyt/syynayttanyt Vekkulan kaikki nurkat. Mitään väljyyttä ei löydy mistään. Voisiko ääni tulla esim. hammashihnasta..kiristimestä? Tuo äänesi vaikuttaa samalta ku mulla.
keski
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Marras 2008, 17:20

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja keski »

HraBeigeV6 kirjoitti:
keski kirjoitti:No niin, nyt on melkoiset ulinat täälläkin 117tkm ajetussa gts:ssä. Alkoi keväällä hieman kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Luulin että olin ostanut aivan surkeat kesäkiekot, vaikka piti olla markkinoiden hiljaisempia :) Kokeilin kitkarenkailla ja sama hiton ulina jatkuu. Ensin ääni kuului 80-90km/h ja nyt jo 60km/h. Ääni ei lisäänny, vaikka miten kurvailee tai rullaa vapaalla. Pyöränlaakereissa ei ainakaan tunnu välkkiä, eikä mitään muutakaan ihmeellistä. Nostin auton pukeille ja koitin siinä rullata, niin ei mitään erikoista kuulunut vaihdelaatikosta tai mistään muualtakaan. MIKÄ TÄMÄ VOI OLLA? Joko joku on keksinyt? Taitaa jäädä kesälomareissut väliin ainakin tällä Opelilla, ei pysty tätä meteliä kuuntelee. Taitaa olla sama vika kuin käyttäjä mikk3:lla.
Olen itsekin syynannyt/syynayttanyt Vekkulan kaikki nurkat. Mitään väljyyttä ei löydy mistään. Voisiko ääni tulla esim. hammashihnasta..kiristimestä? Tuo äänesi vaikuttaa samalta ku mulla.

En tiedä voiko hammashihna aiheuttaa tuollaista, tuskin? Tähen on vaihdettu puolivuotta sitten hihna ym muut hilut ja ääni tuli vasta tässä keväällä. Jotenkin se vaan kuullostaa enemmän pyöränlaakerilta, mutta kun äänii ei muutu kaarteessa tai mutkittelemalla. Eikä välystä löydy.
Melko harmittava vaiva, kun ei löydy oikein järkeen käypää vikaa. :banghead:
Vaihdelaatikkoon voisi öljyt vaihtaa ja ihmetellä sitten lisää. Ääni on kyllä aivan sama ajaako nelosella, vitosella tai rullaa vapaalla, eikä moottorin kierrokset vaikuta jurnutukseen mitenkään.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Ei se risa laakeri pakosti välystä aiheuta.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mullaki on alkanu nyt samantapanen "metallinen kumina" vai mitenkä tota kuvailis, ajettu 160tkm
todella vittumaista, nopeus ei vaikuta, ei ratin asento... mikä helvetti toi on kohta palaa hermo.
Tutkittu vetonivelet, laakerit, väljät missään ei vikaa mutta ¤#&!#½&
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

jiivee666 kirjoitti:Mullaki on alkanu nyt samantapanen "metallinen kumina" vai mitenkä tota kuvailis, ajettu 160tkm
todella vittumaista, nopeus ei vaikuta, ei ratin asento... mikä helvetti toi on kohta palaa hermo.
Tutkittu vetonivelet, laakerit, väljät missään ei vikaa mutta ¤#&!#½&
Kuuluuko ääni sulla koko ajan..ajat hiljaa tai kovaa? Metallinen kumina? Mulla se ääni on semmoinen korkea metallinen vinkuna..
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

HraBeigeV6 kirjoitti:
jiivee666 kirjoitti:Mullaki on alkanu nyt samantapanen "metallinen kumina" vai mitenkä tota kuvailis, ajettu 160tkm
todella vittumaista, nopeus ei vaikuta, ei ratin asento... mikä helvetti toi on kohta palaa hermo.
Tutkittu vetonivelet, laakerit, väljät missään ei vikaa mutta ¤#&!#½&
Kuuluuko ääni sulla koko ajan..ajat hiljaa tai kovaa? Metallinen kumina? Mulla se ääni on semmoinen korkea metallinen vinkuna..
Koko ajan joo, välillä ikäänkuin vähän hiljenis ja sit taas koventuis :o Ihan niinkuin olis joku laakeri tai vetari menossa muttei kai ole?!
ei ole ainakaan mitään vikoja löydetty.. Se ääni on just sellanen korkea, mutten mä sitä vinkunaks sanois, sellasta hmm jurinaa :D
välil ihanku tuntuis jotain tärinääki, ota nyt tästä sit selvää :banghead:
keski
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Marras 2008, 17:20

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja keski »

Tuli tuossa päissään pähkäiltyä ja päädyin vaihtamaan pyöränlaakerin eteen oikealle. Hiljeni melkoisesti, joten siinä se vika sitten oli. Ilmeisesti toinenkin on vaihto kunnossa, kun vielä kuuluu vaimeampi ääni vasemmalta kääntäessä. Eli molemmat etupyöränlaakerit vaivana :yes: Taitaa olla nuo leveät kesärenkaat (235) mitkä kuluttavat laakeria. On kyllä tosi vaikea löytää vikaa silloin, kun molemmat ääntää, niin ei paljon kurvailut paljasta. Eikä tästä välystä löytynyt, eikä mitään suurempaa rahinaa kuulunut kun etupää oli ylhäällä.
Kyllä tästä vielä hyvä tulee :D
Avatar
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4005
Liittynyt: 14 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Pitäisköhän vaihtaa kaikki neljä laakeria :x
Ei ota pirukaan selvää mistä tuo pieni vinkuna tulee eli jostain kait se on aloitettava, toisinaan sitä ei enää edes kiinnitä asiaan huomiota mutta toisinaan ottaa päähän urakalla.
Lisäksi outo juttu kun auto seisoo esim.8h paikallaan niin liikkeelle lähdettäessä tärrää pirusti, aivan kuin renkaat ei ois tasapainossa. Ajat hetken/pysähdyt pienen ajon jälkeen niin vaiva menee ohi. Tuota teki jo ennen kesärenkaiden vaihtoa ja itse asiassa jo viime kesänä, lienee liittyy jotenkin tähän vinkumiseen = laakerikohan se siellä kummittelee??
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Avatar
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1036
Liittynyt: 13 Syys 2006, 21:03

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Kaitzu kirjoitti:Pitäisköhän vaihtaa kaikki neljä laakeria :x
Ei ota pirukaan selvää mistä tuo pieni vinkuna tulee eli jostain kait se on aloitettava, toisinaan sitä ei enää edes kiinnitä asiaan huomiota mutta toisinaan ottaa päähän urakalla.
Lisäksi outo juttu kun auto seisoo esim.8h paikallaan niin liikkeelle lähdettäessä tärrää pirusti, aivan kuin renkaat ei ois tasapainossa. Ajat hetken/pysähdyt pienen ajon jälkeen niin vaiva menee ohi. Tuota teki jo ennen kesärenkaiden vaihtoa ja itse asiassa jo viime kesänä, lienee liittyy jotenkin tähän vinkumiseen = laakerikohan se siellä kummittelee??
Mielestäni mulla ravistaa myös eniten kun liikkeelle lähtee. Tosin näkyy tekevän moottoritie nopeuksissa 110-130 km/h myös täristystä välillä. Sitten kun polkasee 150-170 km/h niin tärinä lakkaa?
Skoda Octavia TDI
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C ulisee

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Kaitzu kirjoitti:Pitäisköhän vaihtaa kaikki neljä laakeria :x
Ei ota pirukaan selvää mistä tuo pieni vinkuna tulee eli jostain kait se on aloitettava, toisinaan sitä ei enää edes kiinnitä asiaan huomiota mutta toisinaan ottaa päähän urakalla.
Lisäksi outo juttu kun auto seisoo esim.8h paikallaan niin liikkeelle lähdettäessä tärrää pirusti, aivan kuin renkaat ei ois tasapainossa. Ajat hetken/pysähdyt pienen ajon jälkeen niin vaiva menee ohi. Tuota teki jo ennen kesärenkaiden vaihtoa ja itse asiassa jo viime kesänä, lienee liittyy jotenkin tähän vinkumiseen = laakerikohan se siellä kummittelee??
Mulla se pieni ja vittumainen vinkuna välillä pätkii. Tuntuu välil et lähtee päälle töyssystä. Vinkuu..katkee..vinkuu. Mitään tärräämistä tms ei esiinny. Sadekelillä en kuule ääntä ollenkaan. Samoin, kun on satanut ja kostea ilman ni se vinkuna on ohuempi ja pienempi ääneltään.
Vastaa Viestiin