Motonetissa myytävät erimerkkiset jarruosat
Re: Motonetin jarruosat
minä ostin 3000 24v -93vm omegaan motonetistä jarrut eteen ja taakse ( palat ja levyt+taka asennussarja+käsijarrukengät)
levyt merkiltään ABS: edes ja takana
etu palat. merkki: ferodo
taka palat. merkki: bosch
käkkäri kengät, merkkii en muista, mut ei huonot.
ajettu rempan jälkeen jo yli 10tkm
ei oo moittimista ollu noissakaan osissa !!
ps: kerran ei mulla kerenny uudet etu levyt kauan olla suorat. kun vaati jo vaihtoa. aiheuttajakin löyty: satulan alemmat liuku tapit jumissa. joten kierouttivat vähässä ajassa uudet levyt.
tapit uusittu, ongelmat hävis.
levyt merkiltään ABS: edes ja takana
etu palat. merkki: ferodo
taka palat. merkki: bosch
käkkäri kengät, merkkii en muista, mut ei huonot.
ajettu rempan jälkeen jo yli 10tkm
ei oo moittimista ollu noissakaan osissa !!
ps: kerran ei mulla kerenny uudet etu levyt kauan olla suorat. kun vaati jo vaihtoa. aiheuttajakin löyty: satulan alemmat liuku tapit jumissa. joten kierouttivat vähässä ajassa uudet levyt.
tapit uusittu, ongelmat hävis.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: Motonetin jarruosat
Arvaappa huviksesi mistä se paikallinen varaosaputka ne osansa haalii?jheinonen kirjoitti:On noita levyjä ja paloja Motonetistäkin haettu, ei oikein ole kehumista. Vectran levyt ja palat kesti 5 vuotta ja 60tkm, etujarrulevyistä pinta alkoi irtoilla viime keväänä ja muutenkin levyt oli kuluneet uraisiksi eikä pinnat olleet enää suoria. Alkuperäiset levyt kesti 7 vuotta ja 240tkm.
Vectran uudet levyt hain paikallisesta varaosakaupasta, takalevyt oli Italialaiset, etulevyissä ei lukenut valmistusmaata. Toimii ainakin toistaiseksi.
Jep, samoilta tukkureilta kuin motonet...
Miksi ostatte ne halvimmat merkittömät tarvikelevyt ja palat?
Itse ostanut motonetistä ATE:n ja Zimmermanin levyjä ja Boschin ja Ferodon paloja, eivätkä takuuvarmasti ole sen huonompia kuin muittenkaan varaosapuljujen myyminä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Motonetin jarruosat
Niih, edelleenkään se motonet ei niitä osia tee. Samat osat kuin bromannilla yms puljuissa. Corollaan ostin viimeks levyt niin Brembon tekeleet olivat, astraan tuli Ferodot.
2.0t Re85
Re: Motonetin jarruosat
Merkkiä en muista mitä oli mutta levyt ja palat vaihoin eteen keväällä ja nyt oikeen puolen jarru kitisee vittumaisesti, mitä tuolle voi tehä?
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Motonetin jarruosat
Motonetin jarruosia nämäkin...
Syksyllä 2009 vaihdoin Vectraan talvirenkaiden vaihdon yhteydessä etujarrujen liukukumit ja tiivisteet.
Keväällä 2010 taas kesärenkaiden vaihdon yhteydessä totesin pölytiivisteiden olevan molemmat samallatavalla rikki, halkeilleet ja hauraat.
Jarrusatulan tiivistesarjan merkki oli TOPRAN. Eivät kestäneet edes yhtä talvea...
(Vanhat pölytiivisteet olivat ehjät, vaikkakin koppuraiset ja olivat olleet käytössä sentään uudesta asti... since1992)
Syksyllä 2009 vaihdoin Vectraan talvirenkaiden vaihdon yhteydessä etujarrujen liukukumit ja tiivisteet.
Keväällä 2010 taas kesärenkaiden vaihdon yhteydessä totesin pölytiivisteiden olevan molemmat samallatavalla rikki, halkeilleet ja hauraat.
Jarrusatulan tiivistesarjan merkki oli TOPRAN. Eivät kestäneet edes yhtä talvea...
(Vanhat pölytiivisteet olivat ehjät, vaikkakin koppuraiset ja olivat olleet käytössä sentään uudesta asti... since1992)
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
- A_Manta_1972
- 'Senator'
- Viestit: 846
- Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Lumijoki
- Viesti:
Re: Motonetin jarruosat
Ei, vaan TOPRAN:in osia, ihan kuten itse kirjoitit. Samalla lailla ne olisi hajonneet, vaikka olisit jostain muusta tarvikeputkasta ne ostanut. Olisitko silloin kirjoittanut esim. "AD:n osia nämäkin"? Motonetista saa ihan laatukamaa, kunhan pyytää sitä. Jos ei ole hyllyssä, niin niitä voi jopa pyytää tilaamaan. Niillä kun tulee osia ties kuinka monelta tukkurilta. Joltain tulee "kuraa", ja toisilta laatukamaa. Samaa Brembo/Ferodo/Bosch/Ate/Zimmermann kamaa se motonet myy, mitä esim. Osatoimitus.Opve kirjoitti:Motonetin jarruosia nämäkin...
Re: Motonetin jarruosat
Ei ole vaan muista firmoista tullut vastaan Topran merkkisiä osia. Kaikki kyseisen merkin osat mitä olen ostanut ovat olleet täyttä pas*aa
Re: Motonetin jarruosat
Topranin laatikoissa on muuten yllättävän paljon OE-tavaraa, mutta kun kaiken pitää nykyään olla halpaa niin huonojakin sinne joukkoon eksyy.jariz kirjoitti:Ei ole vaan muista firmoista tullut vastaan Topran merkkisiä osia. Kaikki kyseisen merkin osat mitä olen ostanut ovat olleet täyttä pas*aa
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Re: Motonetin jarruosat
F-Astraan tuli vaihdettua Topran merkkiset yläiskarituet etutolppiin. Nämä osat kesti tasan yhden talven, minkä jälkeen olivat revenneet ja enemmän venyneet kun alkuperäiset. En suosittelisi Topran merkin alla myytäviä osia, eteenkin mikäli kyseessä kumiosia kuten edellämainitut pölytiivisteet tai etutolppien kannatinkumit.
Re: Motonetin jarruosat
Joo TOPRAN osia, mutta mitäs ne Motonetin jarruosat sitten ovat? Vai pitäisikö otsikon olla "Motonetissa myytävät erimerkkiset jarruosat".A_Manta_1972 kirjoitti:Ei, vaan TOPRAN:in osia, ihan kuten itse kirjoitit. Samalla lailla ne olisi hajonneet, vaikka olisit jostain muusta tarvikeputkasta ne ostanut. Olisitko silloin kirjoittanut esim. "AD:n osia nämäkin"? Motonetista saa ihan laatukamaa, kunhan pyytää sitä. Jos ei ole hyllyssä, niin niitä voi jopa pyytää tilaamaan. Niillä kun tulee osia ties kuinka monelta tukkurilta. Joltain tulee "kuraa", ja toisilta laatukamaa. Samaa Brembo/Ferodo/Bosch/Ate/Zimmermann kamaa se motonet myy, mitä esim. Osatoimitus.Opve kirjoitti:Motonetin jarruosia nämäkin...
Tarkoitukseni ei ollut mollata Motonettia vaan TOPRAN jarruosia. Kirjoitin tähän topiciin, koska siinä nimenomaan käsiteltiin Motonetinjarruosia. Jos olisin ostanut paskat kumit AD:lta ja tämä topic olisi käsitellyt AD:n jarruosia niin kyllä olisin kirjoittanut: "AD:n osia nämäkin". Kirjoitukseni tarkoitus oli ottaa kantaa Topran jarruosien laatuun oman kokemukseni perusteella. Tästä voi sitten itse päätellä kannattaako niitä ostaa vai ei.
Motonetissa myydään myös laatu kamaa, mutta ellei sitä ole mainittu erikseen hinnastossa tyylliin: "tarvike/alkuperäinen bosch" niin harva sitä ymmärtää vaatia tilaamaan. Esim. levyjä ja paloja ostaessani myyjä kysyi "tavalliset tarvike levyt ja palat vai laadukkaammat Aten power discit/Ferodo palat?" Jarrukumeja ostaessani ei ollut ns. vaihtoehtoja. No seuraavat kumit ostan erimerkkiset, jos vaikka kestäisivät pidempään.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Re: Motonetin jarruosat
C-Vectraan möivät ainakin Ferodoa viime talvena ja uskalsin ostaa. Hyvin ovat toimineet palat.
Skoda Octavia TDI
Re: Motonetin jarruosat
Mun b-vectraan vaihettiin 2-3 viikkoa sitten eteen motonetin trw:n jarrulevyt ja ferodon palat. En osaa kokemuksia vielä sanoa näin aikaisessa vaiheessa, mutta paremmat kuin vinkuvat ja kuluneet vanhat =) Jokin otti muuten kiinni vanteeseen jarruttaessa, ääni oli samanlainen kuin talvella abs:n rynkyttäessä. Nyt probleemos on hävinny jarruttelun myötä.
Re: Motonetin jarruosat
Omegan takalevyt olivat myös Ferodot, palat ja etulevyt muistaakseni joku saksalainen tarvikemerkki. Hyvin ovat pelanneet, etulevyissä oli vieläpä hopeanvärinen suojamaali/lakka. Ovat paljon siistimmän näköiset kun eivät ala heti ruostumaan. Täytyy varmaan maalailla takaakin talvirenkaita vaihtaessa.motorsport kirjoitti:Paloinahan siellä on jopa Ferodoa joihinkin autoihin tarjolla.
"Sculptural Artistry and German Precision"
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)
Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)
Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
Re: Motonetissa myytävät erimerkkiset jarruosat
Opelvisiolle:
Jarrujen ei kyllä kuulu missään tilanteessa ottaa vanteeseen. Jos on opel vakiovanteet ja näin käy B-vectrassa, niin palojen jousi on väärin paikallaan.
Jousi vääntää satulan liikkuvaa puolta niin, että ottaa kiinni vanteeseen. Jarrupala kuluu hetkessä vinoksi eli kannattaa tarkistaa pikaisesti, jos ei ole varma, että on oikein laitettu. Väärin laitetun jousen oikeaa asentoa on hankala järkeillä, koska on jo vääntynyt vituralleen ja siksi ehkä ääni loppuu + vanteen hitsaussauma jo riittävästi hioutunut jarruille.
"Tarvikevanteilla", alumiinilla tai ilman voi näin käydä, mutta silloin vanteet ei kuulu ko. autoon. Kumassakaan em. tapauksessa ei olisi ensimmäinen tapaus ; )
Jarrujen ei kyllä kuulu missään tilanteessa ottaa vanteeseen. Jos on opel vakiovanteet ja näin käy B-vectrassa, niin palojen jousi on väärin paikallaan.
Jousi vääntää satulan liikkuvaa puolta niin, että ottaa kiinni vanteeseen. Jarrupala kuluu hetkessä vinoksi eli kannattaa tarkistaa pikaisesti, jos ei ole varma, että on oikein laitettu. Väärin laitetun jousen oikeaa asentoa on hankala järkeillä, koska on jo vääntynyt vituralleen ja siksi ehkä ääni loppuu + vanteen hitsaussauma jo riittävästi hioutunut jarruille.
"Tarvikevanteilla", alumiinilla tai ilman voi näin käydä, mutta silloin vanteet ei kuulu ko. autoon. Kumassakaan em. tapauksessa ei olisi ensimmäinen tapaus ; )
Re: Motonetissa myytävät erimerkkiset jarruosat
Alla on 17'' vanteet jossa et huimat 42 =) Olisikohan siinä syy miksi hankas, mutta kiitos vinkistä kuitenkin. Irroitan eturenkaat pikimmiten ja tutkin asian.Jari kirjoitti:Opelvisiolle:
Jarrujen ei kyllä kuulu missään tilanteessa ottaa vanteeseen. Jos on opel vakiovanteet ja näin käy B-vectrassa, niin palojen jousi on väärin paikallaan.
Jousi vääntää satulan liikkuvaa puolta niin, että ottaa kiinni vanteeseen. Jarrupala kuluu hetkessä vinoksi eli kannattaa tarkistaa pikaisesti, jos ei ole varma, että on oikein laitettu. Väärin laitetun jousen oikeaa asentoa on hankala järkeillä, koska on jo vääntynyt vituralleen ja siksi ehkä ääni loppuu + vanteen hitsaussauma jo riittävästi hioutunut jarruille.
"Tarvikevanteilla", alumiinilla tai ilman voi näin käydä, mutta silloin vanteet ei kuulu ko. autoon. Kumassakaan em. tapauksessa ei olisi ensimmäinen tapaus ; )