Vectra C etupää kolisee
Re: Vectra C etupää kolisee
Ebaysta sai karvan päältä 150e toimitettuna molemmin puolin uudet lautaset (joista ilmeisesti GM:n logot hinkattu veke), yläpään laakerit, suojakumi-tötteröt ja pohjaanpyöntikumit. Hieman edullisempaa kuin Suomesta ostettuna, täältä ei ois saanut edes pelkkiä lautasia tuohon hintaan. Johan katosi ylimääräset paukkeet rattia kääntäessä jne.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Re: Vectra C etupää kolisee
Itsellä c vectrassa meni jouset, iskarit ja yläpään laakerit vaihtoon. Etupäästä kuului vielä jotain..koiranluut vaihtoon. Loppu etupäässä kolinat ja nyt hiljaisia kilometrejä takana jo muutama tuhat.
Re: Vectra C etupää kolisee
Täälläkin vectran etupää kolisee apukuskin puolelta, kun ajelee kuoppiin. Huomaa myös kolahtelua, kun painaa keulaa alaspäin tuolta apukuskin puolelta. Katsastusukko ei löytänyt väljää (ei osannut katsoa? ), ja iskarit eivät vuoda. Koiranluut?
entiset Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Volvo V70 D5
Re: Vectra C etupää kolisee
Mulla on kans menny läpi vaikka on ollu molemmat etuiskarit mehut ulkona en sittr tiiä joko ei huomannu tai ei kiinnostanu. Veikkaan jälkimmäistä kun kyllä tuommosen luulis iskaritestissä huomaavan ettei ne toimi kunnollaJnZ kirjoitti:Täälläkin vectran etupää kolisee apukuskin puolelta, kun ajelee kuoppiin. Huomaa myös kolahtelua, kun painaa keulaa alaspäin tuolta apukuskin puolelta. Katsastusukko ei löytänyt väljää (ei osannut katsoa? ), ja iskarit eivät vuoda. Koiranluut?
Re: Vectra C etupää kolisee
Iskaritestissä menee kaikki läpi kunhan siellä joku tolppa on paikalla. Se on nähty ja koitettu aimminkin, itse asiassa oli jo kolmas kerta/auto keväällä.
Kallistuksen vakaajan kumipuslakin voi kolista. Kun kone ei vuoda päälleen öljyä niin vakaajan kumipuslakin kuivuu. Sen narinaan auttaa CRC.
Kallistuksen vakaajan kumipuslakin voi kolista. Kun kone ei vuoda päälleen öljyä niin vakaajan kumipuslakin kuivuu. Sen narinaan auttaa CRC.
Re: Vectra C etupää kolisee
Myöhemmin tuli kuitenkin huomattua, että semmoinen "kop" ääni kuuluu pari kertaa kun esim. kotipihaan kurvaan, tuntuu tuo ääni kuuluvan siis vain silloin kun vasemmalle kääntyy vauhdista. Voisko olla koiranluut? Niitä ei tullut vaihdettua yllä mainittujen osien yhteydessä...papuusi kirjoitti:Ebaysta sai karvan päältä 150e toimitettuna molemmin puolin uudet lautaset (joista ilmeisesti GM:n logot hinkattu veke), yläpään laakerit, suojakumi-tötteröt ja pohjaanpyöntikumit. Hieman edullisempaa kuin Suomesta ostettuna, täältä ei ois saanut edes pelkkiä lautasia tuohon hintaan. Johan katosi ylimääräset paukkeet rattia kääntäessä jne.
Lisäksi vieläkin tulee sellainen "muljahdus" etupäästä kun lähtee esim. parkkiruudusta eteenpäin, tuota oli jo edellisellä alustalla eli mistä lie johtuu vai onko joku auton ominaisuus.
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
- opelmeister
- 'Senator'
- Viestit: 861
- Liittynyt: 13 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Vihtavuori
Re: Vectra C etupää kolisee
Lainaan tätä ketjua, kun kyse on etupään remontista.
Onko kaikissa Direct Vectroissa samat etuiskarit? Siis ihan vakioista on kyse. Joissain taulukoissa on ennen ja jälkeen -04, onko tuossa mitään eroa?
Onko kaikissa Direct Vectroissa samat etuiskarit? Siis ihan vakioista on kyse. Joissain taulukoissa on ennen ja jälkeen -04, onko tuossa mitään eroa?
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Re: Vectra C etupää kolisee
Pitäis alkaa vectran alustaan panostamaan..
Esim.paikallaan rattia käänellessä kuuluu pauketta,lonksahtelua jousesta. Yläpään laakeri vissiin.
Mites kun tuon muovisen laakerin vaihtaa kannattaako hommata uudet lautasetkin ylös onko niissäkin joku laakeri? Tästä omasta molemmin puolin yksi pultti väännerty poikki eli kahdella per puoli nytten kii..pääseeköhän senki takia lonksumaan. Vai poraanko pultin pois ja vanha takasi?
Samalla kun tohon yläpäähän osia tilailen aattelin etuiskarit vaihtaa, kunkiskin puolelta lyö pohjaan..eli aika kaput sekin.
Onko tollasista n.40e/kpl iskareista mihinkään?
Mistä noita alustan osia olette edukkaasti tilailleet, mikä näiden resepti yleensä on että saa hetkeksi ennalleen?
Kesärenkailla tärrää rattikin, oisko noissa syy vai joku tukivarsi vielä väljä..?
Vectra gts 2.0t
Esim.paikallaan rattia käänellessä kuuluu pauketta,lonksahtelua jousesta. Yläpään laakeri vissiin.
Mites kun tuon muovisen laakerin vaihtaa kannattaako hommata uudet lautasetkin ylös onko niissäkin joku laakeri? Tästä omasta molemmin puolin yksi pultti väännerty poikki eli kahdella per puoli nytten kii..pääseeköhän senki takia lonksumaan. Vai poraanko pultin pois ja vanha takasi?
Samalla kun tohon yläpäähän osia tilailen aattelin etuiskarit vaihtaa, kunkiskin puolelta lyö pohjaan..eli aika kaput sekin.
Onko tollasista n.40e/kpl iskareista mihinkään?
Mistä noita alustan osia olette edukkaasti tilailleet, mikä näiden resepti yleensä on että saa hetkeksi ennalleen?
Kesärenkailla tärrää rattikin, oisko noissa syy vai joku tukivarsi vielä väljä..?
Vectra gts 2.0t
Re: Vectra C etupää kolisee
Vaihda suosiolla samalla se yläpään lautanen, ainakin jos se on alkuperäinen. Noita saa pakettina jossa 2xlautanen ja 2xlaakeri, tai erikseen. Ja pultit paikalleen. Hintaa paketille tulee esim. Kyb n.70e, Lemförder n.90e, Skf n.102e.HaGle kirjoitti: Mites kun tuon muovisen laakerin vaihtaa kannattaako hommata uudet lautasetkin ylös onko niissäkin joku laakeri? Tästä omasta molemmin puolin yksi pultti väännerty poikki eli kahdella per puoli nytten kii..pääseeköhän senki takia lonksumaan. Vai poraanko pultin pois ja vanha takasi?
Mulla tuli nyt talvella mehut ulos 5 vuotta vanhoista Bilsteinin B4-etuiskareista, tilasin tilalle kokeeksi Kybin Excel-G:t, 57 euroa kpl. Voihan nuo ns. merkittömät iskarit toimia myös, ei ole kokemuksia.HaGle kirjoitti: Samalla kun tohon yläpäähän osia tilailen aattelin etuiskarit vaihtaa, kunkiskin puolelta lyö pohjaan..eli aika kaput sekin.
Onko tollasista n.40e/kpl iskareista mihinkään?
autonvaraosat24.fi:stä tulee tällä kertaa, mister-auto on toiminut myös, sekä lmfvauxhall. Etupäässä olen vaihtanut yläpään lautasen, laakerin ja tarvittaessa jousen alakierteeseen tulevan kumisukan iskarien vaihdon yhteydessä. Menee samalla vaivalla. Ja koiranluut jos niissä on väljää.HaGle kirjoitti: Mistä noita alustan osia olette edukkaasti tilailleet, mikä näiden resepti yleensä on että saa hetkeksi ennalleen?
Jos tekee tuota vain kesärenkailla, niin renkaat on melko varmasti epätasapainossa. Nämä C-koppaset on tarkkoja tasapainosta. Voihan siellä alatukivarressakin olla väljää, mutta ehkä kuitenkin varmistaisin ensin että kesägummit on tasapainossa.HaGle kirjoitti: Kesärenkailla tärrää rattikin, oisko noissa syy vai joku tukivarsi vielä väljä..?
Eroa on alustanumeroon perustuen, sekä sitten tavallisen ja tehtaan sport-alustan suhteen. Sportissa on lyhyemmät ja aavistuksen jäykemmät iskarit. Ainakin ekoissa C1 GTS-malleissa oli tuo sport-alusta vakiona. Alustanumerosta johtuvan eron syytä en tiedä, mutta kannattaa tarkastaa oma alustanumero VIN:stä ja verrata kauppiaiden ilmoittamiin sopivuuksiin.opelmeister kirjoitti:Lainaan tätä ketjua, kun kyse on etupään remontista.
Onko kaikissa Direct Vectroissa samat etuiskarit? Siis ihan vakioista on kyse. Joissain taulukoissa on ennen ja jälkeen -04, onko tuossa mitään eroa?
Re: Vectra C etupää kolisee
Jartsi kirjoitti:Vaihda suosiolla samalla se yläpään lautanen, ainakin jos se on alkuperäinen. Noita saa pakettina jossa 2xlautanen ja 2xlaakeri, tai erikseen. Ja pultit paikalleen. Hintaa paketille tulee esim. Kyb n.70e, Lemförder n.90e, Skf n.102e.HaGle kirjoitti: Mites kun tuon muovisen laakerin vaihtaa kannattaako hommata uudet lautasetkin ylös onko niissäkin joku laakeri? Tästä omasta molemmin puolin yksi pultti väännerty poikki eli kahdella per puoli nytten kii..pääseeköhän senki takia lonksumaan. Vai poraanko pultin pois ja vanha takasi?Mulla tuli nyt talvella mehut ulos 5 vuotta vanhoista Bilsteinin B4-etuiskareista, tilasin tilalle kokeeksi Kybin Excel-G:t, 57 euroa kpl. Voihan nuo ns. merkittömät iskarit toimia myös, ei ole kokemuksia.HaGle kirjoitti: Samalla kun tohon yläpäähän osia tilailen aattelin etuiskarit vaihtaa, kunkiskin puolelta lyö pohjaan..eli aika kaput sekin.
Onko tollasista n.40e/kpl iskareista mihinkään?autonvaraosat24.fi:stä tulee tällä kertaa, mister-auto on toiminut myös, sekä lmfvauxhall. Etupäässä olen vaihtanut yläpään lautasen, laakerin ja tarvittaessa jousen alakierteeseen tulevan kumisukan iskarien vaihdon yhteydessä. Menee samalla vaivalla. Ja koiranluut jos niissä on väljää.HaGle kirjoitti: Mistä noita alustan osia olette edukkaasti tilailleet, mikä näiden resepti yleensä on että saa hetkeksi ennalleen?Jos tekee tuota vain kesärenkailla, niin renkaat on melko varmasti epätasapainossa. Nämä C-koppaset on tarkkoja tasapainosta. Voihan siellä alatukivarressakin olla väljää, mutta ehkä kuitenkin varmistaisin ensin että kesägummit on tasapainossa.HaGle kirjoitti: Kesärenkailla tärrää rattikin, oisko noissa syy vai joku tukivarsi vielä väljä..?
Eroa on alustanumeroon perustuen, sekä sitten tavallisen ja tehtaan sport-alustan suhteen. Sportissa on lyhyemmät ja aavistuksen jäykemmät iskarit. Ainakin ekoissa C1 GTS-malleissa oli tuo sport-alusta vakiona. Alustanumerosta johtuvan eron syytä en tiedä, mutta kannattaa tarkastaa oma alustanumero VIN:stä ja verrata kauppiaiden ilmoittamiin sopivuuksiin.opelmeister kirjoitti:Lainaan tätä ketjua, kun kyse on etupään remontista.
Onko kaikissa Direct Vectroissa samat etuiskarit? Siis ihan vakioista on kyse. Joissain taulukoissa on ennen ja jälkeen -04, onko tuossa mitään eroa?
Kiitoksia paljon todella kattavasta vastauksesta. Selvensi ja varmisti hienosti omia ajatuksia tuon alustan suhteen. Tuolta katselin, että aika ilmaisia osia http://m.topautoosat.fi/auto-merkki/var ... 10111.html
Tärinäkin loppui, kun vaihtoin takaa uudet renkaat eteen.
Eli 2kpl kumeja uusiksi ja tasapainotus.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 31
- Liittynyt: 14 Heinä 2012, 17:15
Re: Vectra C etupää kolisee
Täällä kans kärsittiin kolinoista etupäässä reilun puolen vuoden ajan. Auto on -09 Vectra C ja ajettu 224tkm.
Katsastuksessa ei ole sanottu mitään. Kävin vielä erikseen pari viikkoa sitten katsastusasemalla, että katsokaa nyt kerran kunnolla, mikä siellä kolisee. Katsastusmies ronklasi 20 min auton alustaa eikä tuntunut löytävän mitään. Sanoi, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Sitten lopulta koitti koiranluita ja sanoi, että näissä saattaa olla vähän välystä. No, uudet koiranluut (ne vahvemmat) Motonetista. Vaihto sujui 30 minuutissa. Koeajo ja hitto, sama kolina jatkuu kuin ennenkin. Takas kotipihaan ja vielä kerran eturengas irti. Rynkyttelin kaikkea mitä sieltä löytyi ja kaikki tuntui olevan kunnossa.
Sitten se syy lopulta löytyi. Heilutin jousta kaksin käsin ja istui kiinni kuin tukki. Mutta, jousen alaosassa, siinä "kupissa", jonka päällä jousi lepää, oli puoli kierrosta jousta poikki. Se alakierros on ainakin noissa alkuperäisissä jousissa sellaisen muoviputken, vähän kuin puutarhaletkua, sisällä. Eli se oli 15 cm matkalta, noin puoli kierrosta, poikki ja heilui siellä sen muoviputken sisällä ja aiheutti kolinaa. Jousen pätkä pois ja kilkkeet kiinni. Koeajo, eikä kolinaa enää lainkaan.
Katsastuksessa ei ole sanottu mitään. Kävin vielä erikseen pari viikkoa sitten katsastusasemalla, että katsokaa nyt kerran kunnolla, mikä siellä kolisee. Katsastusmies ronklasi 20 min auton alustaa eikä tuntunut löytävän mitään. Sanoi, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Sitten lopulta koitti koiranluita ja sanoi, että näissä saattaa olla vähän välystä. No, uudet koiranluut (ne vahvemmat) Motonetista. Vaihto sujui 30 minuutissa. Koeajo ja hitto, sama kolina jatkuu kuin ennenkin. Takas kotipihaan ja vielä kerran eturengas irti. Rynkyttelin kaikkea mitä sieltä löytyi ja kaikki tuntui olevan kunnossa.
Sitten se syy lopulta löytyi. Heilutin jousta kaksin käsin ja istui kiinni kuin tukki. Mutta, jousen alaosassa, siinä "kupissa", jonka päällä jousi lepää, oli puoli kierrosta jousta poikki. Se alakierros on ainakin noissa alkuperäisissä jousissa sellaisen muoviputken, vähän kuin puutarhaletkua, sisällä. Eli se oli 15 cm matkalta, noin puoli kierrosta, poikki ja heilui siellä sen muoviputken sisällä ja aiheutti kolinaa. Jousen pätkä pois ja kilkkeet kiinni. Koeajo, eikä kolinaa enää lainkaan.
Re: Vectra C etupää kolisee
Etupää alkoi koliseen kuopisa eikä vikaa meinannut löytyä millään niin etukelkan etunmaiset puslat oli menny väljäksi.
Re: Vectra C etupää kolisee
Minulla -06 C2 Vectra alkanut pitämään hyvin kummallista pauketta/kolinaa, joka kuuluu yleensä tasan kerran ajoonlähdön jälkeen ensimmäistä kertaa kun hidastaa varsinkin epätasaisella alustalla.
Kuulostaa kun jotain olisi irti jossain, mutta ääni loppuu aina kun lähtee taas liikkeelle... Eli tuo kolina ei kestä kuin about 10-20 metrin matkalla ja mitään ei ulkoa päin huomaa olevan pielessä kun olen koittanut tutkia.
Olisikohan kellään kokemusta moisesta? Voisiko jarrut jumittaa kun vähän tuntuu että kylmällä tekee tuota useammin, välillä ei tosin kuulu ääntä pitkiin aikoihin, joka on hyvin kummallista ja hankaloittaa tutkintaa
Kuulostaa kun jotain olisi irti jossain, mutta ääni loppuu aina kun lähtee taas liikkeelle... Eli tuo kolina ei kestä kuin about 10-20 metrin matkalla ja mitään ei ulkoa päin huomaa olevan pielessä kun olen koittanut tutkia.
Olisikohan kellään kokemusta moisesta? Voisiko jarrut jumittaa kun vähän tuntuu että kylmällä tekee tuota useammin, välillä ei tosin kuulu ääntä pitkiin aikoihin, joka on hyvin kummallista ja hankaloittaa tutkintaa
Vectra C OPC -06
Corsa E OPC -16
ex Vectra C2 2.0T BioPower -06
ex Vectra C1 GTS 2.2 -05
ex Vectra A GT -93
Corsa E OPC -16
ex Vectra C2 2.0T BioPower -06
ex Vectra C1 GTS 2.2 -05
ex Vectra A GT -93
Re: Vectra C etupää kolisee
Eilen Vectraa tuli hemmoteltua ja suoritettiin vuosikatsastus.. pyysin tarkastajaa tsekkaamaan onko etupäässä jotain, mikä taas kolisee. Katsastus hyväksytty eli läpi meni. Koiranluut vaihtoon, laittoi niistä korjauskehoituksen, molemmat oli yläpäästä väljät.. nyt uudet koiranluut (motonet laatua) ja taas hiljaisia kilometrejä. Vanhat koiranluut kesti vajaa 2 vuotta..
Re: Vectra C etupää kolisee
Jos keulassa kolisee silleen melko voimakkaan oloisesti...yleensä...niin nostakaapa kyseinen puoli ilmaan ja putsatkaa se jousikuppi. Itellä ainakin jää p*rkeleen usein kivi jumiin jousen ja kupin väliin ja se paukkuu kohtuu kiitettävästi ja saa hallusinoimaan kaikista mahdollisista vioista.Kakee kirjoitti:Minulla -06 C2 Vectra alkanut pitämään hyvin kummallista pauketta/kolinaa, joka kuuluu yleensä tasan kerran ajoonlähdön jälkeen ensimmäistä kertaa kun hidastaa varsinkin epätasaisella alustalla.
Kuulostaa kun jotain olisi irti jossain, mutta ääni loppuu aina kun lähtee taas liikkeelle... Eli tuo kolina ei kestä kuin about 10-20 metrin matkalla ja mitään ei ulkoa päin huomaa olevan pielessä kun olen koittanut tutkia.
Olisikohan kellään kokemusta moisesta? Voisiko jarrut jumittaa kun vähän tuntuu että kylmällä tekee tuota useammin, välillä ei tosin kuulu ääntä pitkiin aikoihin, joka on hyvin kummallista ja hankaloittaa tutkintaa
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland