Minkäänikäiseen autoon ei missään muutoksissa vaadita TÜV-lappuja. Vaadittu lappu on joko auton valmistajan tai riippumattoman tutkimuslaitoksen kirjoittama. TÜV on yksi mainitunlainen laitos.
Ja taas tuli härskisti sekaannuttua välimerkkeihin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuli muuten mieleen, että onko näisä kadettien tolpisa eroja? Eli 1.3 koneisen tolppa ois jotenki fyysisesti erilainen mitä isompikoneisen (1.6->)? Jotain hämärääki hämärämpää muistikuvaa ois, että saatto olla jtn eroa.
Tarkotus ois tuo linttasarja pistää lähiaikoina tilaukseen ja tsiikailla miten se sillä asettuu. Jotain muuta jos ei omaa silmää miellytä sitte...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Juu eli tilasin tuon setin nii siinä on FK:n jouset ja TA-Technixin iskarit, MUTTA mitäs helevettiä ku lappujen mukaan jouset on vectraan ja calibraan sekä iskarit astraan/kadett e:hen?!
Nuo kadett e:n romppeethan passaa, mutta mites nuot jouset. En pääse ku vasta vkl vertaileen alkuperästen kans miten ne sopii, mutta oisko jollain tietoa etten vatsahaavaa ehi saaja vitutuksen takia. Tällä hetkellä nimittäin on tuosa omasa d kaddusa etujousista jäljellä 2-3 kierrosta joten en ees tiä minkä näköset orkkikset on.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Miten kävi niiden jousten kanssa jotka oli tarkotettu vectraan / calibraan? Eteen vissiin käy ihan kivutta, mutta takapää kiinnostaisi? Taitaa saksanmaa olla ainoa mistä saa järkevän hintasia alustasarjoja suoraan d kadduun. Palasista rakenteluksi menee....
CorsaVm88 kirjoitti:Miten kävi niiden jousten kanssa jotka oli tarkotettu vectraan / calibraan? Eteen vissiin käy ihan kivutta, mutta takapää kiinnostaisi? Taitaa saksanmaa olla ainoa mistä saa järkevän hintasia alustasarjoja suoraan d kadduun. Palasista rakenteluksi menee....
Tulin siihen lopputulemaan, että laput oli väärät, mutta alusta oikea. Paikalleen en oo vielä kerinny koittaa ku muut hommat vastustanu vähintäänki sopivasti.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Terppa. Pitäis D kadetti saada tonttiin ja tuolla ebay alustasarjoissa on maininta että 1.3-1.8 koneille. mites toi 1.2 koneen alusta? Sopiiko nää kuitenkin vai onko siellä joku ero akseleissa verrattuna 1.3-1.8 koneeseen?? Toi 1.2 konehan on OHV, onko siinä muut hilut kuitenkin samanlaisia?
adix kirjoitti:Terppa. Pitäis D kadetti saada tonttiin ja tuolla ebay alustasarjoissa on maininta että 1.3-1.8 koneille. mites toi 1.2 koneen alusta? Sopiiko nää kuitenkin vai onko siellä joku ero akseleissa verrattuna 1.3-1.8 koneeseen?? Toi 1.2 konehan on OHV, onko siinä muut hilut kuitenkin samanlaisia?
Uskoisin, ettei niisä tukivarsisa oo eroja tai tolpissakaan semmosta eroa, että iskareiden/jousien kohdalla asennuksen kans ois ongelmia.
Tarkotus olis lauantaina koittaa laittaa tuo vuosi sitte hankkimani alusta alle mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan (joka on aina epätodennäköstä). Katotaan paljoko tippuu...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
adix kirjoitti:Terppa. Pitäis D kadetti saada tonttiin ja tuolla ebay alustasarjoissa on maininta että 1.3-1.8 koneille. mites toi 1.2 koneen alusta? Sopiiko nää kuitenkin vai onko siellä joku ero akseleissa verrattuna 1.3-1.8 koneeseen?? Toi 1.2 konehan on OHV, onko siinä muut hilut kuitenkin samanlaisia?
Uskoisin, ettei niisä tukivarsisa oo eroja tai tolpissakaan semmosta eroa, että iskareiden/jousien kohdalla asennuksen kans ois ongelmia.
Tarkotus olis lauantaina koittaa laittaa tuo vuosi sitte hankkimani alusta alle mikäli kaikki menee suunnitelmien mukaan (joka on aina epätodennäköstä). Katotaan paljoko tippuu...
Dodih nyt tuli omatoimisesti havaittua tuo ero mikä noisa on. Eli takapäässä ei mee jouset paikalleen ku 1.2 koneisesa on ne rungossa kiinni olevat jousilautaset liian isot. Iskarit meni hyvin ja jouset alapäästään, mutta jäi yläpää kanittaan. Aattelin hitsailla, vaikka e kadetin tms lautaset sinne tilalle. Etupäätä en ehtiny ees koittaa ku meni muuhun ropaamiseen kaikki aika, mutten nähny siinä olevan ongelmaa.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Onhan näistä D kadetin alustamuutoksista vaikka kuinka paljon löpisty foorumilla esim. näissä tekniikanvaihtotopiceissa..
Mutta siis 1.2 D kadetissahan on edessä isot yläjousilautaset ja niihin käy vaan siihen tarkoitettu jousi (tai jostain muusta automerkistä). Vaihtamalla yläpää 1.3 tai isommasta siihen käy myös vectran/astran yms jouset. Yläpään voinee myös vaihtaa vaikka e-kadetista mutta iskaritornin aukkoa joutuu ainakin isontaa, näin ajattelin itelle koittaa tehdä, niitäkun saa uusia. Tai sit vaikka vectran tolpat ja noilla 1.3 yläpäillä jos sellaset jostain löytää.
Taakse jos haluaa vectran/astran yms. jouset laittaa joutuu vaihtamaan yläjousilautaset. Et vähän joutuu puljaileen
Saako näihin etujouset vaihdettua irroittamatta napaa? Siis paukauttaa alapallon ja raidetangon irti niin tuleeko tolppa vetarin varassa tarpeeksi alas että saa ähistyä uuden jousen sinne tai vastaavasti jos pitää vetari irroittaa navasta niin tarviiko näissä ulosvetäjää vai antautuuko suosiolla?
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.