B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
olen samaa mieltä, mulla oli jarrupalat keskeltä kaarevat ja sillä jousti kunnolla, uusilla vika korjaantui.
opel vectra c 2,2 gts
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
pitää noi omatkin palat käydä lävi kun ei sellasta kunnon tuntumaa saa.. edellises 2.5 automaagis oli ihan erilainen tuntuma
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Ainakin kaikki A- ja B.mallit jotka on varustettu 6-koneella, on aivan saakelin tehokkaat jarrut. Itse on parhaimmillaan tai pahimmillaan tullut autobahnalla kokeiltua 4-litrasella ompulla täydestä vauhdista pysäytys (siis melkein 300km/h), ja täytyy vain kehua jarrujaNalen kirjoitti:Mun mielestä Omegan jarrut ovat alkujaankin aika tehottomat suhteessa auton painoon. Paljon enemmän sai polkea jarrupoljinta, vaikka paloina EBC Ultimaxit ja levyinä Zimmermanit verrattuna nykyiseen täysin vakioon Astraan.
Se jos jarrut ei ole ylitehostetut niinkuin nykyautoissa tuppaa olemaan, ei tarkoita etteikö jarrut ole hyvät ja tehokkaat
Ja ehjä jarrujärjestelmä kyllä ilmautuu teki sen mitenpäin tahansa, kokeiltu on AIKAmonta kertaa
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Kiinnostaisi kuulla perustelut siitä miksi tuolla ilmausjärjestyksellä olisi jotain merkitystä?Tuomas kirjoitti:Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Todennäköisesti väärässä.
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Pyörä kerrallaan kun huolella tekee homma onnistuu,,,Ilmastusjärjestykset lähinnä käytäntöä tuntemattomien insinöörien keksintöä.Viimeksi ilmattu B2 omegan jarrut,ilmattu pyörä kerrallaan ja hyvin onnistui.Minimissäänn onnistuu läpinäkyvällä putken palalla,,omega16T kirjoitti:Kiinnostaisi kuulla perustelut siitä miksi tuolla ilmausjärjestyksellä olisi jotain merkitystä?Tuomas kirjoitti:Eikös sitä osaamista ole se että tekee hommat oikein ja oikeassa järjestyksessä...jjvirtan kirjoitti:Kun homman osaa ei järjestyksellä ole väliä.
Arvoitus on miten ilmaa mennyt aiemmalla omistajalla noinkin paljon jarruihin,,ilmeisesti vaan köyhästi ajettu palat ja levyt tosiaan niin lopulle että ilmaa päässyt paljon sisään.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Melkolailla monessa alle 30- vuotiaassa autossa on ristikkäiset jarrupiirit, faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako Asianhan voi helpostikin päätellä siitä mihin pääsylinteriltä lähtevät putket menevät...
Ilmausjärjestyksellä ei sinänsä ole väliä vaan järjestyksen ajatuksena on että samasta piiristä ensin ilma pois ja sitten toisen pariin. Useimmissa opuksissa järjestykseksi esitetään automallista riippumatta oikea taka - vasen etu - vasen taka - oikea etu.
Ilmausjärjestyksellä ei sinänsä ole väliä vaan järjestyksen ajatuksena on että samasta piiristä ensin ilma pois ja sitten toisen pariin. Useimmissa opuksissa järjestykseksi esitetään automallista riippumatta oikea taka - vasen etu - vasen taka - oikea etu.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
niinpä, aina sieltä on ilmat pihalle tulluVille kirjoitti:Ainakin kaikki A- ja B.mallit jotka on varustettu 6-koneella, on aivan saakelin tehokkaat jarrut. Itse on parhaimmillaan tai pahimmillaan tullut autobahnalla kokeiltua 4-litrasella ompulla täydestä vauhdista pysäytys (siis melkein 300km/h), ja täytyy vain kehua jarrujaNalen kirjoitti:Mun mielestä Omegan jarrut ovat alkujaankin aika tehottomat suhteessa auton painoon. Paljon enemmän sai polkea jarrupoljinta, vaikka paloina EBC Ultimaxit ja levyinä Zimmermanit verrattuna nykyiseen täysin vakioon Astraan.
Se jos jarrut ei ole ylitehostetut niinkuin nykyautoissa tuppaa olemaan, ei tarkoita etteikö jarrut ole hyvät ja tehokkaat
Ja ehjä jarrujärjestelmä kyllä ilmautuu teki sen mitenpäin tahansa, kokeiltu on AIKAmonta kertaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Yhteen b omegaan takajarruputket vaihdoin ja samasta haarasta takapenkin alta putket satuloille tuli. Eiks silloin oo takajarrut oma piiri?kcl kirjoitti:Melkolailla monessa alle 30- vuotiaassa autossa on ristikkäiset jarrupiirit, faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Alfa 75 ilman abseja, etupyörät on yksi piiri ja takapyörät toinen. ABS-jarrullisesta versiosta olen nähnyt mainittavan että piirejä olisi kolme, takapyörät yksi piiri ja etupyörät kumpikin omansa, varmaksi en kolmesta piiristä tiedä vaikka tuommoisen omistankinkcl kirjoitti:faktaa pöytään autoista joissa on etu/takapiirijako
Vanhassa Saab 900:ssa ja 90000:ssa on sama abs-systeemi ja takapyörät on keskenään samaa piiriä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
3 piirinen ennen 98 vasen etu, oikea etu, vasen taka, oikea taka.
4 piirinen 98 jälkeen vasen taka, oikea etu, oikea taka, vasen etu.
4 piirinen 98 jälkeen vasen taka, oikea etu, oikea taka, vasen etu.
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Heh, sori. Piti vaan itselle kirjoittaa ylös tuo järjestys mutta painoinkin vahingossa lähetä
No mutta siinä on se haynesin kertoma järjestys jos sitä joku vielä miettii. Virrat saa olla pois eikä koneen tarvitse käydä.
No mutta siinä on se haynesin kertoma järjestys jos sitä joku vielä miettii. Virrat saa olla pois eikä koneen tarvitse käydä.
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Ite Omegasta aina ilmannut oikee taka, vasen taka, oikee etu, vasen etu.
Yleensä yksin, laudanpätkä pitämään paineen polkimessa nipan aukasun ajaksi. Penkin selkänojan pehmusteet toimii jousena sen verran että poljin painuu pohjaan.
Pari vuotta sitten hassuttelin ja ostin ilmaustyökalun Motonetistä. Nyt saa imettyä alipaineella suoraan aukinaisesta nipasta ilmat ja vanhat nesteet pois ja samaa tahtia uutta säiliöön tilalle. Jarrupolkimeen ei tarvi koskea. Tuolla saa kytkimenkin ilmattua.
Niin lyhyesti, saa ne ilmat sieltä pois missä järjestyksessä ja millä työkaluilla vaan, kunhan tietää mitä tekee
Yleensä yksin, laudanpätkä pitämään paineen polkimessa nipan aukasun ajaksi. Penkin selkänojan pehmusteet toimii jousena sen verran että poljin painuu pohjaan.
Pari vuotta sitten hassuttelin ja ostin ilmaustyökalun Motonetistä. Nyt saa imettyä alipaineella suoraan aukinaisesta nipasta ilmat ja vanhat nesteet pois ja samaa tahtia uutta säiliöön tilalle. Jarrupolkimeen ei tarvi koskea. Tuolla saa kytkimenkin ilmattua.
Niin lyhyesti, saa ne ilmat sieltä pois missä järjestyksessä ja millä työkaluilla vaan, kunhan tietää mitä tekee
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
- Motonetisti
- OCF Member 2024
- Viestit: 450
- Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18
Re: B-omegan jarrujen ilmausjärjestys
Nosteellaanpa vanha ketju... Mullahan tuli nyt koko systeemi sitten tyhjäksi, kun vaihdoin kaikki jarruputket ABS-boksilta eteenpäin (pl. ne kaksi putkea jotka tulee pääsylinteriltä), niin kuinka tuo testerillä ilmaus oikein menee tässä tapauksessa, eli mistä löydän Opcomista toiminnon jolla ABS-pumppuyksikkö laitetaan "huoltotilaan"? Jäi sellanen kuva tätä lukiessa että ABS-pumppu voi panna kampoihin ilmatessa nyt kun systeemi on päässy aika lailla tyhjäksi.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"