Yritin eilen vaihtaa takavakaajan koiranluuta Vectra C:hen, mutta uusi ei mene millään paikalleen kallistuksenvakaajan päähän. Jouduin laittamaan vanhan ja pyörännavan päästä väljän osan takaisin. Vanhassa (alkuperäinen GM) ja uudessa (tristan halppis motonetistä) on kallistuksenvakaajaan päähän tuleva kumipusla aivan erilaisella sisähalkaisijalla, uusi osa on 2-3mm piukempi. Uutta yritin vääntää varmaan tunnin paikoilleen, vanha osa lumpsahti takaisin paikoilleen parissa minuutissa.
Onko tuo tarvikeosa vain sekundaa, vai kuuluuko sen olla uutena selvästi piukempi kuin vanha osa?
Tässä on hyvä video osan vaihdosta:
takavakaajan puslien vaihto
Re: takavakaajan puslien vaihto
Opel Vectra STW -06 Z22YH Autom.
Re: takavakaajan puslien vaihto
Laitoin Febin tekeleen, en muista kuinka paljon pienempi se reikä oli mutta, tiukkahan se oli, muistaakseni käytin saippuaa ja väänsin kuten tuossa videossa näytetään ei se muutoin varmaan olisi uponnutkaan.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: takavakaajan puslien vaihto
Hain Lemfröderin koiraluun paikallisesta fixuksesta, tässä tuo kumipusla on saman kokoinen kuin alkuperäisessä. Uskoisin että saan tämän paikoilleen niinkuin sain vanhan osan pistettyä takaisin.
Kunhan vain joskus itsekkin oppisin ettei näitä "nimettömiä" varaosia kannata ostaa Lemfröder oli itse asiassa euron halvempi tinkaamisen jälkeen
Kunhan vain joskus itsekkin oppisin ettei näitä "nimettömiä" varaosia kannata ostaa Lemfröder oli itse asiassa euron halvempi tinkaamisen jälkeen
Opel Vectra STW -06 Z22YH Autom.
Re: takavakaajan puslien vaihto
mikähä sun koiranluut on kuluttanu. ennemmin mene ne korikumit
opel vectra c 2,2 gts