Heipat..
Onko kukaan muu huomannut auton ohjekirjassa seuraavanlaista huomautusta "Autot, joissa on B14XFT-moottori ja automaattivaihteisto: Vetolaitetta saa käyttää vain yhteensopivan polkupyörätelineen kiinnitykseen. Älä käytä vetolaitetta perävaunun vetämiseen."?
Nettisivuilla kun selailin ohjekirjoja niin tuo on tullut lisäyksenä ohjekirjaan MV 16,5. Alkuperäisessä MV 16 ohjeessa tuota ei ollut.
Käsittääkseni tuo moottori-vaihteistoyhdistelmä on juuri omassa autossani eli 1.4 Turbo 150hv ja automaattivaihteisto? Tuliko nyt siis tehtyä niin että ostin autoni perään satoja euroja maksaneen polkupyörätelineen kiinnityspisteen? Täytyy varmaan seuraavaksi ostaa vielä se polkupyöräteline ja aloittaa uusi harrastus. Pahaa mieltä lisää vielä se että ostin juuri kattotelineet, joihin löytyy edellisestä autosta yli jäänyt polkupyöräteline.
Jännä juttu että myyjä ei maininnut asiasta mitään siinä vaiheessa kun tuota koukkua ostamaani esittelyautoon tilasin. Voisi olettaa että kun asiakas tilaa autoonsa vetokoukun niin sillä on tarkoitus myös jotain vetää perässä eikä vain kuljetella polkupyöriä.. En itsekään olisi tiennyt ellen olisi vahingossa törmännyt kyseiseen kohtaan ohjetta selaillessa..
Edit: Sen verran lisäystä että MV17 ohjekirjasta tuo lisäys/varoitus on taas poistettu.. Trafin sivuilla auton tiedoissa lukee suurin sallittu perävaunumassa jarruin 750 kg ja jarruitta 640 kg. Täytynee ottaa asia puheeksi myyjän kanssa..
Astra K ja peräkärryn vetäminen
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
rampo kirjoitti:Heipat..
Onko kukaan muu huomannut auton ohjekirjassa seuraavanlaista huomautusta "Autot, joissa on B14XFT-moottori ja automaattivaihteisto: Vetolaitetta saa käyttää vain yhteensopivan polkupyörätelineen kiinnitykseen. Älä käytä vetolaitetta perävaunun vetämiseen."?
Nettisivuilla kun selailin ohjekirjoja niin tuo on tullut lisäyksenä ohjekirjaan MV 16,5. Alkuperäisessä MV 16 ohjeessa tuota ei ollut.
Käsittääkseni tuo moottori-vaihteistoyhdistelmä on juuri omassa autossani eli 1.4 Turbo 150hv ja automaattivaihteisto? Tuliko nyt siis tehtyä niin että ostin autoni perään satoja euroja maksaneen polkupyörätelineen kiinnityspisteen? Täytyy varmaan seuraavaksi ostaa vielä se polkupyöräteline ja aloittaa uusi harrastus. Pahaa mieltä lisää vielä se että ostin juuri kattotelineet, joihin löytyy edellisestä autosta yli jäänyt polkupyöräteline.
Jännä juttu että myyjä ei maininnut asiasta mitään siinä vaiheessa kun tuota koukkua ostamaani esittelyautoon tilasin. Voisi olettaa että kun asiakas tilaa autoonsa vetokoukun niin sillä on tarkoitus myös jotain vetää perässä eikä vain kuljetella polkupyöriä.. En itsekään olisi tiennyt ellen olisi vahingossa törmännyt kyseiseen kohtaan ohjetta selaillessa..
Edit: Sen verran lisäystä että MV17 ohjekirjasta tuo lisäys/varoitus on taas poistettu.. Trafin sivuilla auton tiedoissa lukee suurin sallittu perävaunumassa jarruin 750 kg ja jarruitta 640 kg. Täytynee ottaa asia puheeksi myyjän kanssa..
Voisko tossa olla se, että se koukku on vaan kiinni puskurin m10 pulteissa 2mm pellissä
Eli jos jotain muulia tarttee kiskoa, niin ite lisää sinne raudan joka kiinnittää sen koukun rengaskotelon etureunaan ja runkopalkkien päihin
Jos itellä ei ammattitaitoa riitä koukun vahvistamiseen, on olemassa firmoja jotka asentaa vetokoukkuja esim asuntoautoihin joissa on itsekantava vaneri lattia ja palsapuurunkoinen kori
Vectra a2 merit c18nz
Kolisee mutta kulkee vielä
Kolisee mutta kulkee vielä
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
Saattaa olla tuokin syynä. Mutta minkä takia olisi mainittu juuri tuo moottori-vaihteistoyhdistelmä? Miten tuo kiinnitys eroaa esim. samalla moottorilla olevassa manuaalissa tai 1.6 dieselautomaatissa? Ja kun rekisteriotteessa kuitenkin mainitaan nuo vetopainot niin se on aika pahasti ristiriidassa käyttöohjekirjan kanssa. Eli ihan täysin en usko että olisi vain kiinnityksestä kiinni. Ja tosiaan MV16 ja MV17 käyttöohjeessa ei tuota kieltoa ole mainittu mutta MV16,5 ohjeesta se löytyy. Ja omassa hanskalokerossa sattuu olemaan juuri tuo MV16,5 manuska joten en voi vedota tietämättömyyteen. Muuten voisi huolettomasti vedellä mitä tahansa kuormaa (sallituissa kilorajoissa tietysti) ja jos jotain hajoaa niin takuun piikkiin korjaamolle kuntoon laitettavaksi
En ehtinyt tänään liikkeeseen asti asiaa kyselemään mutta huomenna sitten uusi yritys.
En ehtinyt tänään liikkeeseen asti asiaa kyselemään mutta huomenna sitten uusi yritys.
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
En jaksa puhelimella ettiä, mutta jossain K Astra-ketjussa tosta täällä oli juttua. Lopputulos kuitenkin oli että älä välitä siitä ohjekirjan höpötyksestä
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
Saa vetää. Rekisteriotteeseen on präntätty sallituksi perävaunumassaksi 640kg jarruttomana ja 750 kg jarrullisena eli aikalailla on tuota jarrullista massaa ainakin bensa-automaatissa rajoitettu.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
Tuo tolkuttoman pieni vetomassa vaunulle on vain 1.4 t automaatissa. Kaikissa muissa malleissa se on linjassaan vastaavien kokoluokkien autojen kanssa. Kumma juttu koska vaihdelaatikkohan on sama kuin 1,6 cdti dieselissä. Litraisella easytronicillakin saa vetää 1150 kg jarrullista kärryä.
Tässä on varmasti käynyt niin kuten myyjä kertoi, että tyyppihyväksynnässä kävi joku virhe kyseisen mallin kanssa.
Tässä on varmasti käynyt niin kuten myyjä kertoi, että tyyppihyväksynnässä kävi joku virhe kyseisen mallin kanssa.
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
Ehdin vihdoin eilen käymään tuolla myyjän juttusilla. Perusteli vetomassoja juuri tuolla kämmillä tyyppihyväksynnässä. Sanoi että alunperin noilla ei saanut vetää mitään. Sanoi myös että ohjeen varoituksesta ei tarvitse välittää koska rekisteriotteessa on se tyyppihyväksynnän mukainen vetomassa mainittu ja sillä mennään. Tosiaan tuo jarrullinen massa on naurettavan pieni mutta eipä sillä itselle mitään väliä ole. 17 vuotta olen nyt autoillut eikä kertaakaan ole tarvinnut niin isoa kuormaa vetää että olisi jarrullista kärryä tarvinnut..
Sanoin myyjälle että tiedän kyllä kenelle soitan jos kärry ja puolet autosta jää joskus tielle kuormaa vetäessä...
Sanoin myyjälle että tiedän kyllä kenelle soitan jos kärry ja puolet autosta jää joskus tielle kuormaa vetäessä...
Re: Astra K ja peräkärryn vetäminen
Onkos tähän selvinnyt mitään lopullista vastausta? Tosi jännä, että Opelin teknisissä tiedoissa puhutaan vetopainoista 640 kg jarruton ja 1420 kg jarrullinen. Tämä siis 1.4T Start/Stop automaatti. Mistä ihmeestä tuo Suomen 750 kg tulkinta tulee? Jos vähän guuglailee "Astra K 1420 kg" niin löytyy useita mainintoja juuri noista vetopainoista.
Tässä kuvakaappaus Hollannin Astra K teknisestä tiedotteesta. Punaisella ympyröity malli ja painot. Löytyy myös: http://www.opel.nl/Media/Showroom/PDFs/ ... _specs.pdf
Tässä kuvakaappaus Hollannin Astra K teknisestä tiedotteesta. Punaisella ympyröity malli ja painot. Löytyy myös: http://www.opel.nl/Media/Showroom/PDFs/ ... _specs.pdf