Calibra 4x4 tbo jarrut
Calibra 4x4 tbo jarrut
Joo elikkä katsuri jälkee tuli kommenttia takajarruista! Olis perus paloje ja levyje vaihto siis edessä.. Onko tossa jarrusatula irrottamises oikotietä onnee vai tarviiko se ronskisti vääntää auki toi kuparine jarruletku liitos joka on kohtuullisen kiinni?
Kiitos!
Kiitos!
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Ei tarvi putkea irroittaa. Aukaiset vai ne 19mm kannalla olevat pultit ja nostat satulan pois, se putki antaa "periksi" sen verran.
omansa saa särkee
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Juuri näin ellei ole erityisen laho. Putken kannakkeet voi myös avata jos haluaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Sitten kun satula on irti, niin sopivaa palikkaa väliin ja poljet jarrulla männät mahd. ulos ja painat takaisin sisään pari kertaa jotta herkistyy.
Normiajossa jää takajarrut aika vähälle käytölle, niin alkaa helposti jumittamaan.
Normiajossa jää takajarrut aika vähälle käytölle, niin alkaa helposti jumittamaan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
TJT kirjoitti:Sitten kun satula on irti, niin sopivaa palikkaa väliin ja poljet jarrulla männät mahd. ulos ja painat takaisin sisään pari kertaa jotta herkistyy.
Normiajossa jää takajarrut aika vähälle käytölle, niin alkaa helposti jumittamaan.
Noniin joo kiitos, kyllä se putki se verra kesti! Aika lahot alko olee liitoste päistä mut kesti vielä tämän.
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Kysytäämpä ny samaan otsikkoon viä et onko kukaan vaihtanu näitä loppupään kupariputkia esim letkumalliseksi, jollai teräspunosvahvikkeella yms. Mahtasko olla mahollista.
Hei dänks!!
Hei dänks!!
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Liitos jarrusatulaan voi olla vähän hankala letkulla. Mitä ajattelit tuolla saavuttaa?Kordari94 kirjoitti:Kysytäämpä ny samaan otsikkoon viä et onko kukaan vaihtanu näitä loppupään kupariputkia esim letkumalliseksi, jollai teräspunosvahvikkeella yms. Mahtasko olla mahollista.
Hei dänks!!
Tuo viimeinen jarruputkenpätkähän on luokkaa 40cm pitkä ja akselin etupuolella on pätkät letkua välissä.
Cu/Ni putki ei paljoa maksa, saati sitten nipat päihin. Helppo ja nopea tehdä uudet putket hapertuneiden tilalle.
Itse aikanaan vaihdoin tunkin varassa abs yksiköltä satuloille asti putket ja letkut ja meni siinä varmaan kaikkineen päivineen 2h aikaa. Kupariputki taipuu sormilla nätisti muotoon.
E: niin ja jos alkuperäiset jarruputket, niin ne on todennäköisesti terästä kuparin sijasta ja siksi hapertuvatkin.
Itsellä halkesi takajarruputki, kun penska kääntyi fillarilla yllättäen eteen ja jouduin jarruttamaan normaalia tiukemmin. Onneksi sentään sain pumppaamalla pysähtymään...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
TJT kirjoitti:Liitos jarrusatulaan voi olla vähän hankala letkulla. Mitä ajattelit tuolla saavuttaa?Kordari94 kirjoitti:Kysytäämpä ny samaan otsikkoon viä et onko kukaan vaihtanu näitä loppupään kupariputkia esim letkumalliseksi, jollai teräspunosvahvikkeella yms. Mahtasko olla mahollista.
Hei dänks!!
Tuo viimeinen jarruputkenpätkähän on luokkaa 40cm pitkä ja akselin etupuolella on pätkät letkua välissä.
Cu/Ni putki ei paljoa maksa, saati sitten nipat päihin. Helppo ja nopea tehdä uudet putket hapertuneiden tilalle.
Itse aikanaan vaihdoin tunkin varassa abs yksiköltä satuloille asti putket ja letkut ja meni siinä varmaan kaikkineen päivineen 2h aikaa. Kupariputki taipuu sormilla nätisti muotoon.
E: niin ja jos alkuperäiset jarruputket, niin ne on todennäköisesti terästä kuparin sijasta ja siksi hapertuvatkin.
Itsellä halkesi takajarruputki, kun penska kääntyi fillarilla yllättäen eteen ja jouduin jarruttamaan normaalia tiukemmin. Onneksi sentään sain pumppaamalla pysähtymään...
Moro!
Halkesi!?
Empä tiiä saavuttaaks sillä kummempia.. Aattelin vaa jos jarrujen päätä tarvii viälä joskus rempata nii olis ainaki hieman asennus/purku ystävällisempi. Ehkä?... Ei oo sitä pelkoo perseessä et se putki menis poikki.. Eihän se oo kallis homma eikä ilmauskaan oo paha homma kompuran kanssa. Mutta kiitos kuitenkin!
Re: Calibra 4x4 tbo jarrut
Juu, oli alkuperäiset teräsrännit vähän haperommat kuin luulin.Kordari94 kirjoitti:TJT kirjoitti:Liitos jarrusatulaan voi olla vähän hankala letkulla. Mitä ajattelit tuolla saavuttaa?Kordari94 kirjoitti:Kysytäämpä ny samaan otsikkoon viä et onko kukaan vaihtanu näitä loppupään kupariputkia esim letkumalliseksi, jollai teräspunosvahvikkeella yms. Mahtasko olla mahollista.
Hei dänks!!
Tuo viimeinen jarruputkenpätkähän on luokkaa 40cm pitkä ja akselin etupuolella on pätkät letkua välissä.
Cu/Ni putki ei paljoa maksa, saati sitten nipat päihin. Helppo ja nopea tehdä uudet putket hapertuneiden tilalle.
Itse aikanaan vaihdoin tunkin varassa abs yksiköltä satuloille asti putket ja letkut ja meni siinä varmaan kaikkineen päivineen 2h aikaa. Kupariputki taipuu sormilla nätisti muotoon.
E: niin ja jos alkuperäiset jarruputket, niin ne on todennäköisesti terästä kuparin sijasta ja siksi hapertuvatkin.
Itsellä halkesi takajarruputki, kun penska kääntyi fillarilla yllättäen eteen ja jouduin jarruttamaan normaalia tiukemmin. Onneksi sentään sain pumppaamalla pysähtymään...
Moro!
Halkesi!?
Empä tiiä saavuttaaks sillä kummempia.. Aattelin vaa jos jarrujen päätä tarvii viälä joskus rempata nii olis ainaki hieman asennus/purku ystävällisempi. Ehkä?... Ei oo sitä pelkoo perseessä et se putki menis poikki.. Eihän se oo kallis homma eikä ilmauskaan oo paha homma kompuran kanssa. Mutta kiitos kuitenkin!
Jos ne viimeiset pätkät teet kuparista, niin kestävät pitempään kuin kumiletkut.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri