Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Eli f astraan (-95 x20xev) vaihdettu isommat 288 levyt ja satulat b vectrasta. Alkuperäisellä pääsylinterillä poljin meni aika syvälle ja tuntuma oli huono, joten vaihdettu isompi pääsylinteri v6 calibrasta. Jarrutehostin on astran alkuperäinen. Aluksi tuntui pelittävän hyvin, mutta nyt käyty pikaisesti koeajolla, niin jarrut jäivät pahasti laahaamaan. Jarrut ottavat ihan ylhäällä kiinni. Ei auttanut kuin pääsylinterin ruuveja vähän löyhdyttää tehostajasta, niin jarrut vapautuvat.
Pitäisikö tuon yhdistelmän toimia? Pitääkö sitä tankoa säätää sieltä jarru polkimen päästä? Vai onko tuo pääsylinteri viallinen?
Pitäisikö tuon yhdistelmän toimia? Pitääkö sitä tankoa säätää sieltä jarru polkimen päästä? Vai onko tuo pääsylinteri viallinen?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Nyt sitten auto on 95 joten abs löytyy.
Miettisin abs yksikön vaikutusta asiaan.
Miettisin abs yksikön vaikutusta asiaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Se tanko on liian pitkä joka tulee polkimeen,abs systeemillä tuskin on tuommosen asian kanssa tekemistä jos on aikaisemmin toiminut
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Joo on abs, mutta niin oli tuossa calibrassakin mistä pääsylinteri on. Pääsylinteri kyllä näytti identtiseltä astran sylinteriin nähden, mutta halkaisijahan on sen 23.8mm kun astrassa oli 22mm.
Aika paljon tuo sitten vaikuttaa, jos alkuperäisellä poljin meni yli puolen välin ja isommalla ottaa heti ylhäältä. No voihan niissä pientä eroa muutenkin mitoituksessa. Eli sitä jarrupolkimen tankoa nyt sitten pitää säätää lyhemmäksi?
Aika paljon tuo sitten vaikuttaa, jos alkuperäisellä poljin meni yli puolen välin ja isommalla ottaa heti ylhäältä. No voihan niissä pientä eroa muutenkin mitoituksessa. Eli sitä jarrupolkimen tankoa nyt sitten pitää säätää lyhemmäksi?
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Nyt jarrupolkimen tanko säädetty niin minimiin kuin saa ja silti jarrut jää vielä laahaamaan. Pitääkö tuota tankoa modifioida lyhyemmäksi, että tuo toimisi oikein vaan mikä tuossa nyt mättää?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 252
- Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Tuossa välissä tuntus jokin mitoitusongelma olevan. Jostain syystä pääsylinterin sisuskalut eivät pääse peräytymään tarpeeksi kun jarrua ei enää paineta.ixu kirjoitti:. Ei auttanut kuin pääsylinterin ruuveja vähän löyhdyttää tehostajasta, niin jarrut vapautuvat.
Pitäisikö tuon yhdistelmän toimia? Pitääkö sitä tankoa säätää sieltä jarru polkimen päästä? Vai onko tuo pääsylinteri viallinen?
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
liekkö astrasssa sama tehostin kuin calibrassa joka vastaavalla koneella ja sama vuosimalli?
itellä on calibrassa vakiossa tehostimessa turbon pääsylkky joka lienee sama kuin v6ssa kokoa tuolla on 23.81mm kun vakio xevissä ollut on 22.22mm ja ei ole ollut ongelmia ihan vain heitin entisen tilalle. Satuloina on turbo calibran satulat 54mm männillä ja laikat on 282mm ja tilattu 4x100 jakosena Mathijssenilta
itellä on calibrassa vakiossa tehostimessa turbon pääsylkky joka lienee sama kuin v6ssa kokoa tuolla on 23.81mm kun vakio xevissä ollut on 22.22mm ja ei ole ollut ongelmia ihan vain heitin entisen tilalle. Satuloina on turbo calibran satulat 54mm männillä ja laikat on 282mm ja tilattu 4x100 jakosena Mathijssenilta
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Ei tosiaan ole välttämättä sama tehostaja kuin calibrassa. Myös itse jarrupolkimessa voi olla jo sen verran eroa, että ei toimi. Harmillista, jarrut tuntuivat muuten aika hyviltä
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Onhan sulla se jarrupolkimen palautus"jousi" paikoillaan?
Meillä oli samantapaisia murheita Omegassa,tosin siihen tuli subaru impreza sti tehostin/pääsylkkä paketti.
n.1cm joutu tankoa lyhentämään jotta rupes pelittämään, ja palautus jousella on myös suuri merkitys. Jostain syystä ongelma ilmeni vasta koeajolla alunperin kasatessa ei ainakaan hokattu ollenkaan.
Meillä oli samantapaisia murheita Omegassa,tosin siihen tuli subaru impreza sti tehostin/pääsylkkä paketti.
n.1cm joutu tankoa lyhentämään jotta rupes pelittämään, ja palautus jousella on myös suuri merkitys. Jostain syystä ongelma ilmeni vasta koeajolla alunperin kasatessa ei ainakaan hokattu ollenkaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra F isommat jarrut, pääsylinteri: jarrut laahaa
Jarrupolkimen ja tehostajan välisen tangon lyhentäminen ei vaikuttanut juuri mitenkään asiaan. Täytyy olla tehostajan ja pääsylinterin välissä jotain mitoitus häikkää. Ilmeisesti calibrassa erilainen tehostaja.
Nyt alkuperäinen pääsylinteri paikalla. Hieman jarrut on tuollakin paremmat kuin aiemmin kun pidensi sitä jarrupolkimen tankoa ja vaihtoi uudet jarruletkut.
Nyt alkuperäinen pääsylinteri paikalla. Hieman jarrut on tuollakin paremmat kuin aiemmin kun pidensi sitä jarrupolkimen tankoa ja vaihtoi uudet jarruletkut.