Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Jälleen kerran tarvitaan viisaampien neuvoja. Syttyi otsikon mukainen varoitusvalo tauluun töistä ajellessa. Etujarrupalat levyineen vaihdettu kaks kuukautta sitten ja vanhoissa paloissakaan ei ollut johtoja kiinni. Kysyisinkin nyt onko calibrassa varoittimet pelkästään takana vai mikä voisi sytyttää moisen valon. En löytänyt levyjen vaihdon yhteydessä mitään ylimääräisiä johtoja jotka voisivat viitata siihen että moinen järjestelmä autossa olisi. Takaa tarvis vaihtaa kaikki jarruhilut mutta varoitusvalo nyt vaan hämää kun välillä palaa ja välillä sammuu. Ja jarruttelulla ei ole vaikutusta syttymiseen. Kiitos taas etukäteen. Niin ja auto oli opel calibra 2.0 16V SFI 110 KW koneella
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ei ole takana varoittimia. Varoittimien pistokkeet on pyöräkoteloissa iskareiden tienoilla. Olisikohan laitettu hyppylangat liittimiin varoittimien piuhojen tilalle? Ja siellä sitten mahdollisesti kosketushäiriö?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Wesku79 kirjoitti:Ei ole takana varoittimia. Varoittimien pistokkeet on pyöräkoteloissa iskareiden tienoilla. Olisikohan laitettu hyppylangat liittimiin varoittimien piuhojen tilalle? Ja siellä sitten mahdollisesti kosketushäiriö?
Tai sitten se tunnistinjohto on katkaistu, ja liitetty ne piuhan päät huonosti ja suojaamatta yhteen, ja ne on esim. hapettuneet ne kuparisäikeet aiheuttaen täten tuon mainitsemasi kosketushäiriön.

Mulla B-Vectrassa sama juttu. Tosin siinä joku entinen omistaja oli katkaissut tunnistinjohdon melkein liittimen tyvestä, jolloin piuhaa oli todellakin liian vähän käytössä. Nyt ostin uuden tunnistinpiuhan, niin pitää se katkaista ja kolvata yhteen ne päät ja kutistesukka päälle.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Täytyyk tarkistaa ku saa pyöriä irti kiposta. Kaitpa ne johdot jostaki löytyy ku valokin syttyi. Ihmettelen vaan miks ei ole tehty poistoa kunnolla kun on kyseessä kuitenkin suhteellisen turha varuste varsinkin ihmiselle joka laittaa ite autonsa kuntoon. Tuleehan ne jarrupalat tutkittua aina renkaanvaihdon yhteydessä ja huomaahan sen jo ajossakin jos on levyt kierot tai palat huonot.
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3583
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Helpompihan se on tehdä hyppypiuhoilla kuin poistaa polttimo mittaristosta tms. Suomen tasamaastoissa turha varuste, kun palat kestää vuosia. Alppiteillä tuo on ihan asiallinen varuste.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Opel calibra jarrupalojen kuluneisuusvalo

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Meinasinkin sitä poiston kunnolla tekemistä juurikin sillä että laittais kutistesukat ja hyppylangat mitkä oikeesti kestää mut turhan usein näkee sähkövikoja sen takia ku otetaan langat käsiin ja jesarilla piiloon. Just kaverin autosta korjailin vilkut mitkä poltti roppuja kun oli teippiviritys lähteny käveleen ja langat otti rungosta maita. Kaamee käry vaan nousi pyöräkotelosta.
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Vastaa Viestiin