Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 162
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
Paikkakunta: Helsinki

Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Joudun purkamaan etutolpat joka tapauksessa, kun jouset menee vaihtoon. Kysymys kuuluu, kannattaisiko vaihtaa iskarit samalla. Viime talvena leimalla edessä ne sai molemmat saman arvon 57 %. Ovat Sachsin tuotteita, mutta seitsemän vuotta vanhat ja ajettu varmaan hiukan yli 100 000 km (edellinen omistaja vaihtoi)

Onko mielestänne MOtonetin myymät TRW-iskarit laadukkaita? Sais ainakin halvemmalla kuin uudet Sachsit.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

80% oli uudet sasch iskarit. 50% on täysi laiva jo.
Sasch on paras minun mielestä. Trw ihan ok.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 162
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Ei kärry ihmeemmin pompi ja hytky, mikä saattaa johtua myös madallussarjasta (?) , jonka otan nyt veks. Mutta menköön iskaritkin vaihtoon.

Edellinen auto oli A omega, jossa alkuperäisiskarit pomppasivat vasta viimeisellä leimalla. :P (24 v ja 375 tkm, en laittanut enää kuntoon kun oli miljoona muutakin vikaa)
_jussis_
OCF Member 2015
Viestit: 1251
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 22:45
Paikkakunta: klaukkala

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja _jussis_ »

Ruuvasin joskus a omegaan uuden kw2 alustan ja iskaritesti näytti että kaikki iskarit on paskana. Ei oo jotenki luottoo koko härveliin
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13463
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Joo ei.

Mulla vectrassa takana

Tv 356tkm 78% ot 255tkm 79%
Ve 0tkm 80% eo 0tkm 78%

Kaikki sasch iskareita samalla testerillä ja vakio jousilla

Corsa vanhat paskat 27-v 49-52%

Ta tecnich -40mm 78-80%
40tkm myöhemmin huimat 76-78% muka jäljellä :D
Saattoi olla jouset tosin lötkönä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Ei sen prosentin perusteella oikein voi muuta sanoa kuin onko akselilla keskenään eroa. Ja liian jäykän saa näyttämään parempia lukemia tiputtamalla rengaspaineita.


Yhteen kakkoskolffiin kerran vaihdoin etutolpat. Testerin mukaan vasen huono ja oikea hyvä, prosentteja en ny muista. Vasemmalla sentään oli öljyä jäljellä mutta oikealla se vaimennusteho tuli siitä kun koko paska oli niin ruosteessa sisältä että liikkui nihkeästi...
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 162
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Ei sen prosentin perusteella oikein voi muuta sanoa kuin onko akselilla keskenään eroa.
No millä perusteella ne sitten hylkää leimalla?
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

No sillä jos samalla akselilla on eri puolien kesken selkeästi eroa. 100% taitaa myös aiheuttaa närää ja kai siinä jonkunlainen alarajakin prosenteille on. Vaikka olis mitkä uudet iskarit niin ne lukemat riippuu muun muassa auton painosta, akselirakenteesta, jousista, renkaista, rengaspaineista...

Löysin muuten kuvan sen mainitsemani golffin hylkylapusta. Ja tuossa lapun oikealla puolen puhkiruostunut iskaripatruuna joka oli ruostunut irti joustintuesta. Ja mittaustulos 85% :roll:
iskaritesti.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 162
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 18:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Soitin leiman antaneelle konttorille, ja sanoiva, että tuo 57 on hyvä mäc perssonilla. Sitten kysyin, että missä se raja menee niin ukko alkoi puhumaan 20 - 30 % eroista. Eli saako arvo olla kuinka pieni tahansa, jos menee samaa tahtia?

- no se riippuu auton rakenteesta jne.

No mikä mulla on raja-arvo?

- En mää osaa sanoa, meillä käy omegoita niin harvoin...

No kai teidän pitää perkele osata sanoa jotain, mitä nämä numerot saa olla, kun kerta mittaatte nämä?

- No riippuu auton rakenteesta jne, tässä nyt ollaan vähän harmaalla alueella...

VOI VITTU MIKÄ SAATAN URPO :banghead:
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kannattaako iskari vaihtaa nyt, 57 %?!

Viesti Kirjoittaja ?! »

tunturisusi kirjoitti:
Ei sen prosentin perusteella oikein voi muuta sanoa kuin onko akselilla keskenään eroa.
No millä perusteella ne sitten hylkää leimalla?
Juu noi prosentit ei kerro mitään iskarin kunnosta,vaan tosiaankin vaimennus eron kertoo akselilla.

Esim. Hyvillä coili alustoilla/säädettävillä iskareilla tulee monesti jtn n.30% pintaan tulokset :bonk:
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin