Sivu 1/1

Astra F ja Kadett E hammastangot

Lähetetty: 09 Huhti 2018, 22:30
Kirjoittaja lauantaijokeri
Onko Astra F ja Kadett E hammastangot fyysisesti samoilla mitoilla eli käyvätkö ristiin? Onko Astraa saanut tehostamattomalla ohjauksella? Tarttis tehdä nopeampi ohjaus ja se olisi helpompi tehdä tehostamattomasta hammastangosta, Corsan sähkötehostin sitten ohjaus-akselille. voisi jättää tehostimen pumpun ja letkut pois jne.

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Lähetetty: 10 Huhti 2018, 17:15
Kirjoittaja lauantaijokeri
Itse itselleni vastaten, luultavasti käy..

Onko kokemuksia Corsan sähkötehostimesta tehostamattoman hammastangon kanssa esim rallikäytössä? Ajatuksena olisi laittaa sähköinen ohjaustehostin(ohjausakselilla) ja nopea tehostamaton hammastanko. Onko ohjaustuntuma yhtä hyvä kuin hydraulisella tehostimella? Karpiolan nopea ohjaus maksaa 300€ tehostamattomaan ja 700€ hydraulisesti tehostettuun ohjaukseen. Parilla sadalla saisi sähköisen tehostimen, joten halvemmaksi tulisi sähköversio.

Tai jos jollain on nopea ohjaus myytävänä niin voisin ostaa pois.

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Lähetetty: 14 Huhti 2018, 22:00
Kirjoittaja rgs1
Kyllä ne käy. Kadettiin istutin tehostimen astrasta.

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Lähetetty: 15 Huhti 2018, 16:35
Kirjoittaja Wesku79
Tehostettuja hammastankoja löytyy alunperinkin eri välityksillä. Astran vakiotanko pyörii jotain reilun 4 kierrosta. Mulla on V6 calibran tanko, jossa kiekkoja muistaakseni alle 3,5.

Astra GSin (se aito versio) ja turbo calibran/vectran tanko on joidenkin keskustelujen mukaan 2,7 kierrosta, mutta tätä en ole itse päässyt varmistaan.

Re: Astra F ja Kadett E hammastangot

Lähetetty: 15 Huhti 2018, 19:51
Kirjoittaja lauantaijokeri
Karpiola tekee 2,5 kierrosta tai vähän alle sen. Rallissa ja jääradalla pitää olla nopeampi kuin vakiot on. Vakio(ainakin nyt paikoillaan) X20xev Astra F on karvan yli 3 kierrosta laidasta laitaan, saisi olla nopeampikin.