2004 Signum 2.2 Direct.
Sähköinen ohjaustehostin pitää mekkalaa. Käynnistäessä kuuluu selkeä "vihellys" tai "ulina" joka lämmettyään muuttuu jonkinlaiseksi rapinaksi ja tarpeeksi pitkään ajettua loppuu kokonaan.
Ääni kuuluu vain kun rattia EI käännä. Pieni kääntö jähonkin suuntaan ja ääni häviää.
Ei vikakoodeja muistissa. (ScanMyOpelCAN - moottori ja EPS)
Ei syty ratin kuvaa nintendo-näyttöön mittaristossa.
Tehostin toimii - ohjaus ihan Ok.
Nestepinta tarkistettu, vihreää nestettä korkkiin asti -> Noin sentti/puoltoista yli maksimin.
Eiikö noi mekkalat yleensä kuulu silloin, kun laitetta käyttää? Nyt se vaikenee, kun käyttää.
Pitäiskö koittaa vaihtaa öljyt imemällä vanhat pois ja uutta tilalle -> toistaa muutaman kerran?
2014 tehostin vaihdettu kuittien perusteella uuteen.
Signum ohjaustehostin ääntää
Re: Signum ohjaustehostin ääntää
Kannattaa ne nesteet varoiksi vaihtaa. Tarkkana sitten sen laadun kanssa.
Itse tein saman operaation hammastangon vaihdon yhteydessä (tiivisteet pettivät ja vuosi kuin seula), ja laitoin vielä nesteiden joukkoon RVS:n ohjaustehostinkäsittelyn. Maksoi parikymppiä, tehostinpumppu ja hammastanko kestivät tämän jälkeen niin kauan kuin auto mulla oli, eikä vihellellyt tai ulissut vaikka käänsi ääriasentoon. Sähköpumppu oli alkuperäinen ja jotain 230tkm ajettuna lähti auto eteenpäin.
Itse tein saman operaation hammastangon vaihdon yhteydessä (tiivisteet pettivät ja vuosi kuin seula), ja laitoin vielä nesteiden joukkoon RVS:n ohjaustehostinkäsittelyn. Maksoi parikymppiä, tehostinpumppu ja hammastanko kestivät tämän jälkeen niin kauan kuin auto mulla oli, eikä vihellellyt tai ulissut vaikka käänsi ääriasentoon. Sähköpumppu oli alkuperäinen ja jotain 230tkm ajettuna lähti auto eteenpäin.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Signum ohjaustehostin ääntää
9 desiä menee TIS:n mukaan nestettä ja nyt laitoin säiliöön 5 desiä CHF 202 kriteerit täyttävää vihreätä litkua. COMMAa mätänetistä.
Pienen lenkin jälkeen ainakin ääni kuumana hävis. Täytyy vielä kuunnella kun aamulla kylmästä laittaa käyntiin.
Aika helppo homma lappoa vanhat nesteet säiliöstä, kun kääntää sisälokasuojaa ja puskuria syrjään. Yläkautta pitkällä tratilla uudet tilalle.
Pienen lenkin jälkeen ainakin ääni kuumana hävis. Täytyy vielä kuunnella kun aamulla kylmästä laittaa käyntiin.
Aika helppo homma lappoa vanhat nesteet säiliöstä, kun kääntää sisälokasuojaa ja puskuria syrjään. Yläkautta pitkällä tratilla uudet tilalle.
prööt