A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »

Sopiikos noi B Omegan etutukivarret A Omegaan? Tai onko niillä jotain kriitisiä eroja?
JEEEEEEEEEEEEE!
Nile_
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:33
Paikkakunta: Iisalmi

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

muistaakseen on erit jo ihan kiinnitykseltään.. löytyis kyllä b senatorin vanhat varret tallilta, puslat vaihtamalla jees, ei ruosteiset..

nolla445239viisi74
niko
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei sovi. Mitäs mielessä?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jarno kirjoitti: 02 Kesä 2019, 23:57 Ei sovi. Mitäs mielessä?
Ajattelin modata kääntövarsia ja mulla on b omegan olka-akselit hyllyssä. Ehkä ne natsaa sit A omegan tukivarsiinkin vai liekkö alapallot erilaiset?
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Olka-akselit käy ristiin fyysisesti kyllä.
A-Omegan alapalloissa on se kääntyvyyden rajoitin mollukka mitä B-Omegan alapalloissa ei ole, muuten samat.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Yritätkö taivuttaa kääntövarsia ulospäin vai teetkö jotain palikkaa väliin?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Aattelin rälläköidä poikki ja hitsaa takas kasaan.
JEEEEEEEEEEEEE!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Joo. Lyhensin kääntövarsia ehkä 20mm, pienensin ackermania, poistin orggistopparit ja tein sen verran stopparia ettei rengas ota koriin tai vakaajaan kiinni. Ny on vähän enemmän kääntökulmaa ja etupää ei jarruta, kun ackermani on paljon pienempi. Tuli todella hyvä ja luisussa ajaminen helpottui älyttömän paljon.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: B Omegan etutukivarret A Omegaan?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hyvä hyvä,itse tuota suunnitellut n.10v,tai ehkä ajatellut vaan.
Et kuitenkaan kääntövarsia ruvennut lyhentämään?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »

Keme kirjoitti: 26 Kesä 2019, 13:18 Lyhensin kääntövarsia ehkä 20mm
?! kirjoitti: 26 Kesä 2019, 19:27 Et kuitenkaan kääntövarsia ruvennut lyhentämään?
Inasen lyhensin, kun se kävi vähän siinä samoilla vaivoilla.
Täytyy tos ens viikkolla jatkaa vähä tukivarsia, et saa camberia lisää. Pikamittailulla joku 15-20mm ois suht passeli. Ny kaatuu rengas alle melko paljo. Josko sitä sit perjantaina pääsis testaa, et mites camber modi vaikuttaa.

JEEEEEEEEEEEEE!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »


Ottaaki kii lokasuojaan toi pyörä eikä kaadu alle. Eli täytyy toteuttaa jäykempää alustaa eteen
JEEEEEEEEEEEEE!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »



Ei kerenny uudet iskarit saapumaan, ni piti vetää vanhoilla. Jännä nähdä miten ping pong kiinacoilit muuttaa auton käytöstä. Odotukset on keskikovat, kun nykyiset on ihan kuolleet.
Nyt tuli tehtyä vaan kokolailla suora putki ni sai lisää fiilistä ajamiseen.
JEEEEEEEEEEEEE!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »

Tilasin Ebaystä halvimmat Holdenin pomppukepit eteen. Tarvi vaan rälläköidä alapääsopivaksi, ni sit noi ny sopi suht ok. Tontitushommiin noi iskarit sopisivat hienosti, kun ne on ihan helvetin lyhyet. Etupää on nyt aivan pirusti jäykempi kuin H&R jousilla ja täysin kuolleilla iskareilla eli paaaaljon paremman tuntuinen kuin ennen. Näissä jouset on 7kg/mm ja ruuvasin vielä preloadia jouseen, et sai keulaa ylöspäin. Jännä nähä miten tää ny lauantain rokkailee. Pitää pistää kamera katolle ja lokasuojan reunaan, ni saa upeeta vertailukuvaa kallistelusta :D



Pätkää edelliseltä Lapuan retkeltä.

JEEEEEEEEEEEEE!
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja Keme »

Nojoo, odotetusti keulan jäykistys paranti ajettavuutta tosi paljon. Puolenvaihdot tuli tosi paljon vähemmän agressiivisiksi, kun edessäkin on toimivat iskunvaimentimet. Nyt vaan toi etu- ja takapään balanssi on ehkä snadisti pielessä. Tarvis taakse ehkä jäykempää jousta, mutta ainakin sieltä tarvitsisi rajoittaa ulosjoustoa. Videon tilanne vähän yllätti :D

Äänet päälle :D

JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: A Omegan nollabudjetin ohjausmodit

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hyvää settiä!!
Tuohan on joo silloin ominaisuus kun edessä ulosjousto todella vähäinen ja takana joustoa.Takapäästä reilusti jäykistäessä rupeekin pidon vähyys käymään ongelmaksi,jo pelkillä jäykillä /lyhyemmillä iskareilla tulee reilusti yliohjaavuutta.Vaatii lukolta toimivuutta kun keventää sisäkurvissa rengasta jos reilusti ottaa ulosjoustoa pois.

Aikoinaan norsunmoottoriOmegalla ratoja tuli kierrettyä niin taakse tuli laitettua n.5cm lyhyemmät jäykkyyssädettävät spax iskarit,vaikutus oli suuri.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin