Sivu 1/1

Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 12 Heinä 2019, 09:01
Kirjoittaja Ilpo1987
Moi,

Onko kellään kokemusta Bilstein B14 säädettävästä alustasta?
Onko samassa hintaluokassa parempaa tarjolla?

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 21 Heinä 2019, 18:36
Kirjoittaja 1,2sorsa
Mulla on a corsassa tuo alusta. 12tkm ollut alla. Ei haoettunut suomem talvessa heti kättelyssä. Ei erityisen pintakova ja pitäisi olla ihan laatualusta. Jäykkyyssäätöä ei ole mutta korkeussäätö on.

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 09 Loka 2019, 20:46
Kirjoittaja Ilpo1987
Nyt olisi tarjouksessa tuo bilstein b14 alusta. 745€.

Suurinpiirtein samassa hintaluokassa on mm. Bc-racing, Eibach pro-street-s, AP Sportfahrwerke ja ST Suspension.

Onko kenelläkään kyseisistä alustoista kokemuksia?
Mikä noista kannattaa valita?

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 06:51
Kirjoittaja 1,2sorsa
Eibach ja bilstein sama tuote. Eibach tekee jouset ja bilstein iskarit.

Jätå vakiojouset talteen. Ne kun ei ole halpoja ostaa uutena

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 09:56
Kirjoittaja DEAD
Älä ainakaan bc:n tekelettä osta

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 15:41
Kirjoittaja ?!
DEAD kirjoitti: 11 Loka 2019, 09:56 Älä ainakaan bc:n tekelettä osta
No mikäs?
V1 alusta on toki perus pomppukeppipaskaa,mutta br jo ihan kohtuullinen,löysät jouset myös kuoleentuu niinkuin muillakin keskihintaisilla valmistajilla.En kyllä itsekkään perus käyttiskauppakassiin laittais,johonkin sporttisempaan/harrasteautoon laittaisin.

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 19:27
Kirjoittaja DEAD
ainakin täällä päin nuo bc:n tekeleet ei ole kestäneet jos vähänkin enemmän ajaa ja ympäri vuoden. Vuoden välein saa jousia parsia ja ollut iskarit vaihtokunnossa parissa vuodessa sama homma tuntuu d2sien kanssa olevan ja mikähän sportti se yks oli mikä oikeestaan sama kuin bc. Omalla kohalla ei tuo bcn sopivuus ja muutenkin mitoitus ollut ihan sitä mitä ois olettanut. Iskarit takaata oli ainakin liian pitkät ja sitten se alasilmä ois vaatinut sovitteen väliin ja ens töikseen olisi saanut olla jäykemmät jouset joka nurkassa. Ihan tuosta ajettavan sai mutta tuo kesto ja aika nopeasti väsyvät jouset jonka takia useasti sai korkoa arpoa uudelleen. Lähinnä takana tuo ongelma kun aika tarkka oli jousen mitasta jotta iskarit jotenkin edes toimi.
Ja mitä kavereiden kanssa jutellut niin aika moni meinas että ei enää koskaan näitä. Ja näitä sarjoja ollut opeleissa, hondissa ja sitten yhessä volskissa. Tuntuu vähän että nämä ois Datsuneissa vähän paremmin ollut toimivia ja kestäneet tai sitten eivät uskalla ääneen haukkua. Moni tosin kehunut että parasta mitä rahalla saa mutta autohan näillä käytännössä makaa aivan pohjassa ja jouset korvattu aika paljon jäykemmillä eli ei se ajettavuus ole ollut se pääasia. Ja onhan niitä tan sarjojen puolesta puhujiakin ja jos ei paremasta tiedä niin hakkaahan nekin väsyneen vanhan alustan kun melkein ilman saa. Ja kovasti maahantuoja mainosti että kilpureissa näitä käyttävät mutta mitä ite kuullut ja nähnyt niin on niitä käytetty mutta myöhemmin korvattu toisen valmistajan osilla. Tiedä sitten onko se syy ollut että tehty lähinnä sunnuntai ajelioille jotka satunnaisesti radalla käy mutta jotka tosissaan ovat rataa kiertäneet niin luopuneet näistä laitoksista.

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 20:32
Kirjoittaja 1,2sorsa
Eikös tuon bc ja d2 idea olekkin se että saa tuv paperit kelkkaan kuin kelkkaan ja jälkikäteen sitten sopivat jouset ja auton saa justiin eikä melkeen tonttiin ja niin kovaksi että tippuu hampaat suusta.

Mutta eikös tuohon B14 ja B16 alustaan sa myöskin vaihdeltua erillaisia jousia

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 11 Loka 2019, 21:15
Kirjoittaja DEAD
Nimenomaan noihin ei saa tuvin lappuja vaan maahantuojan todistuksen joka kelpaa nykyään leimalle. Ja idea minkä takia nuo hankin ja kaverit myös että saa sitä korkeutta säädettyä muutenkin kuin jousen esijännitystä muuttamalla.

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 13 Loka 2019, 18:40
Kirjoittaja ?!
DEAD kirjoitti: 11 Loka 2019, 19:27 ainakin täällä päin nuo bc:n tekeleet ei ole kestäneet jos vähänkin enemmän ajaa ja ympäri vuoden. Vuoden välein saa jousia parsia ja ollut iskarit vaihtokunnossa parissa vuodessa sama homma tuntuu d2sien kanssa olevan ja mikähän sportti se yks oli mikä oikeestaan sama kuin bc. Omalla kohalla ei tuo bcn sopivuus ja muutenkin mitoitus ollut ihan sitä mitä ois olettanut. Iskarit takaata oli ainakin liian pitkät ja sitten se alasilmä ois vaatinut sovitteen väliin ja ens töikseen olisi saanut olla jäykemmät jouset joka nurkassa. Ihan tuosta ajettavan sai mutta tuo kesto ja aika nopeasti väsyvät jouset jonka takia useasti sai korkoa arpoa uudelleen. Lähinnä takana tuo ongelma kun aika tarkka oli jousen mitasta jotta iskarit jotenkin edes toimi.
Ja mitä kavereiden kanssa jutellut niin aika moni meinas että ei enää koskaan näitä. Ja näitä sarjoja ollut opeleissa, hondissa ja sitten yhessä volskissa. Tuntuu vähän että nämä ois Datsuneissa vähän paremmin ollut toimivia ja kestäneet tai sitten eivät uskalla ääneen haukkua. Moni tosin kehunut että parasta mitä rahalla saa mutta autohan näillä käytännössä makaa aivan pohjassa ja jouset korvattu aika paljon jäykemmillä eli ei se ajettavuus ole ollut se pääasia. Ja onhan niitä tan sarjojen puolesta puhujiakin ja jos ei paremasta tiedä niin hakkaahan nekin väsyneen vanhan alustan kun melkein ilman saa. Ja kovasti maahantuoja mainosti että kilpureissa näitä käyttävät mutta mitä ite kuullut ja nähnyt niin on niitä käytetty mutta myöhemmin korvattu toisen valmistajan osilla. Tiedä sitten onko se syy ollut että tehty lähinnä sunnuntai ajelioille jotka satunnaisesti radalla käy mutta jotka tosissaan ovat rataa kiertäneet niin luopuneet näistä laitoksista.
Juu,noissa on todella merkittävä ero onko V1(kuraa) vai BR malliltaan,ulkonäöllisesti ne perusjampalle näyttää samalta.
Ja varmasti tuommonen keskihintainen katualusta ei toimi kilvanajossa,siinä hommassa lähes aina lisäsäiliöllinen alusta(semmoinenkin löytyy bc valikoimasta).

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 13 Loka 2019, 19:01
Kirjoittaja DEAD
Br ol tuo oma ja käsittääkseni myös nuo hondamiehillä olleet

Re: Opel corsa d nurburgring bilstein

Lähetetty: 13 Loka 2019, 21:30
Kirjoittaja Teppo
Tuo Bilstein B14 on varmasti hyvä ja laadukas vaihtoehto sekä mukava elikkä ei pintakova toinen hyvä vaihtoehto on hiukan edullisempana BC Racing BR mikä meillä on omassa OPC Corsassa ollut nyt tämän kesän reilu 10tkm ja on selkeästi mukavampi ajolleen mitä OPC oma alusta toki tästä ei nyt ole muuta kun tämä 10tkm ja 5 kuukauden kestotesti mutta muuten BC alustat toimineet hyvin kun ne vaan on säädetty oikein. Edellisellä omalla BC setillä ajettiin OPC merivassa reilu 30tkm parissa vuodessa eikä siinäkään ollut ongelmia mutta näissä tärkeä että iskarin perus mitta säädetty oikein kun pohjaa muuten liian herkästi ja rikkoo vaimentimen mitä olen näitä työn puolesta seurannut.