Calibra ohjaus tuunaus
Calibra ohjaus tuunaus
Tietääkö joku että onko tuolla steering rackissä (mikä lie suomalainen termi ) semmoiset luultavasti nailoniset puslat/prikat joita kaventamalla/lyhentämällä/poistamalla etupyörät saisi kääntymään vakiota enemmän?
Tai joku parempi helppo keino tuon tavoitteen saavuttamiseksi?
Tai joku parempi helppo keino tuon tavoitteen saavuttamiseksi?
Re: Calibra ohjaus tuunaus
No jos tuota ei kukaan tiedä niin olisiko kellään jakaa räjäytuskuvaa tosta räkistä?
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Ohjausvaihde/hammastanko?
Takavetoisiin lisätään ns. drifting prikat/holkit joilla kääntyvyyttä lisätään.
Etuvetoisissa keulaa käännetään yleensä sillä etuvedolla, vai jtn tynnyrikiertoako suunnittelet?
Takavetoisiin lisätään ns. drifting prikat/holkit joilla kääntyvyyttä lisätään.
Etuvetoisissa keulaa käännetään yleensä sillä etuvedolla, vai jtn tynnyrikiertoako suunnittelet?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Ei nyt ihan drifting pyörien kääntyvyyttä haeta kun se vaatis uutta osaa ja €€€ mutta minäpä yritän etsiä erään videon jossa tuo hakusessa oleva proseduuri näytettiin
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Elikkä osan nimi joka hakusessa on "steering rack limiter", kohdasta 2:36 eteenpäin löytyy, vihreä nylon prikka.
Re: Calibra ohjaus tuunaus
No ei ainakaan noin yksinkertaista ratkaisua löydy. Raidetangot ei tule hammastangon päästä ulos, vaan kiinnittyvät siihen keskikohdasta.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Eli se tärkein kysymys oli että löytyykö sieltä tuollaisia nylon puslia?
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Ei
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Calibra ohjaus tuunaus
ok kiitoksia.
Olisko sitten muuta heleppoa halpaa tapaa saada etupyöriin enempi kääntymiskulmaa poislukien isompi osienvaihto?
Muistaakseni calikan kääntöympyrä on 11.5m eli pyörät ei käänny kovinkaan paljon. Tuolla rallissa olisi luisussa avuksi jos kääntyisivät enemmän.
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Iskaritolpista leikkaa kääntövarret irti, lyhentää ne ja hitsaa takaisin kiinni. En kyllä tiedä paljonko niitä tohtii lyhentää.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Voi siitä tietysti jtn apujakin olla,mutta etuvedossa ei sitä pyörienkääntyvyyttä tarvitakkaan paljoa kun se keula kääntyy vetopäällä sinne mihin pyörät näyttää.ErikFinn kirjoitti: ↑06 Loka 2019, 13:05ok kiitoksia.
Olisko sitten muuta heleppoa halpaa tapaa saada etupyöriin enempi kääntymiskulmaa poislukien isompi osienvaihto?
Muistaakseni calikan kääntöympyrä on 11.5m eli pyörät ei käänny kovinkaan paljon. Tuolla rallissa olisi luisussa avuksi jos kääntyisivät enemmän.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Ennemmin herkistelee jarrut ja treenaa vasemman jalan jarrutusta. Siitä on paljon enemmän hyötyä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Jäällä vakionastoilla tiukassa neulansilmässä kun auto vaan ei käänny ja puskee niin käkkärillä kun vetää takapyörät lukkoon ja auto sivuluisuun ja kaasulla/vastaohjauksella kääntyy suht hyvin. Ei välttämättä nopein tapa mutta tämä auton leveä sivuluisu voi peittää takanaolevan ohitusyrityksen. Siksi enempi kääntyvät etupyörät olisi hyvä, jottei lähde lapasesta niin helposti.?! kirjoitti: ↑07 Loka 2019, 13:08Voi siitä tietysti jtn apujakin olla,mutta etuvedossa ei sitä pyörienkääntyvyyttä tarvitakkaan paljoa kun se keula kääntyy vetopäällä sinne mihin pyörät näyttää.ErikFinn kirjoitti: ↑06 Loka 2019, 13:05ok kiitoksia.
Olisko sitten muuta heleppoa halpaa tapaa saada etupyöriin enempi kääntymiskulmaa poislukien isompi osienvaihto?
Muistaakseni calikan kääntöympyrä on 11.5m eli pyörät ei käänny kovinkaan paljon. Tuolla rallissa olisi luisussa avuksi jos kääntyisivät enemmän.
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Re: Calibra ohjaus tuunaus
Ottaa vauhdin pois ennen mutkaa ja hissuttelee sisäkurvia pitkin. Ei sieltä ulkoa kukaan tule ohi. Leveä sivuluisu taas ei vaadi kovin kummosta kopsautusta spinnaukseen. Silloin tulee koko loppu jono ohi.ErikFinn kirjoitti: ↑07 Loka 2019, 13:21 Jäällä vakionastoilla tiukassa neulansilmässä kun auto vaan ei käänny ja puskee niin käkkärillä kun vetää takapyörät lukkoon ja auto sivuluisuun ja kaasulla/vastaohjauksella kääntyy suht hyvin. Ei välttämättä nopein tapa mutta tämä auton leveä sivuluisu voi peittää takanaolevan ohitusyrityksen.
JEEEEEEEEEEEEE!