B Omega MV6 röpötys/pätkiminen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Janne.S
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:50
Paikkakunta: Turku

B Omega MV6 röpötys/pätkiminen

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

Elikkäs ostin tossa ekan ooppelin, mv6 omegan ja siinä on nyt semmonen vika päällä eli ku kaasun runttasee pohjaan vähän nopeemmin ni se rupee röpöttään/pätkimään, jos kaasun painaa hitaasti pikkuhiljaa pohjaan ni tätä ongelmaa ei tuu

kylmällä koneella ei myöskään oo ongelmaa eli vetää ihan kaasu pohjassakin

koneeseen just tehty liikkeessä jakopäänhihnan vaihto + tulpat + venttiilikoppien tiivisteet

luin foorumista että jos noista tiivisteistä ois päässy vuotamaan öljyy tulpanreikiin ni johdot on saattanu mennä rikki, noh vaihdoin tulpanjohdot ja tulpat myös ja vika ei korjaantunu, seuraavaks vissiin tarttis puola vaihtaa? vikakoodeja se ei kyl anna et pystyykö jollain testerillä kattoon onko siinä puolassa jotain vikaa vai pitääkö jostain muualta ettiä sitä?

se puolan vaihto ei vissiin oo mikään kaikkein hauskin homma?
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Tähän olisi kiva saada vastauksia itsellä sama homma omegassa.
Vaihdettu jakopäänhilut ja laitettu kone läjään ja käyntiin.
Ja kone ollut muutenkin pois, vaihdettu kannentiivisteet, venakopan tiivisteet jne. Ja auto on automaatti.
Kaasua painettaessa tekee juuri samaa kuin topicin aloittaneella. Eli hiljaa painettaessa toimii ja pohjaan länttäessa tukehtuu ja pöpöttää. Ja vaihde silmään tekee tuota et tukehtuu jos painaa kaasua kunnolla jos taas hellästi niin se vetää suhkot normaalisti.
Ja tyhjäkäynnillä auto myös nostelee ja laskee kierroksia välillä 500-600RPM

- Ilmämäärämittari mitattu ja testattu toisessa autossa, eli se toimii.
- Tulpat on uudet boschin kaks-kärkiset.
- Lambdoista ei ole tietoa onko ehjät.
- Ilmaletkut pitäisi kunnossa olla, olen kaikki katsonut läpi ettei vuoda.
- Puola ja tulpanjohdot on vanhoja, eli ei ole testattu.
- EGR on tukittu imusarjalta.
- Kaasuläpän asentotunnistin toimii, mitattu.
- Imuilman lämpöanturi toimii, mitattu
- Ja laturi lataa akulle noin 14.1V vaikka pitääkin kovaa meteliä
- Mitään vikakoodia kyseinen laitos ei anna.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Ja tähän vastaan itse mikä on vikana, eli puola on sökö. Kokeilin kyseisen omegan puolaa tohon kadettiin niin johan alkas pätkimään kaasua painettaessa, kadetin oma takas niin toimi normaalisti.

Ja laitetaan nyt vielä ton rikkinäisen puolan tiedot:

Eli mittasin ohmit.
ensiö puoli
1-4 = 0.8ohm
2-4 = 0.8ohm
3-4 = 0.8ohm

ja toisio puoli

1-4 = 11.35k ohm
3-6 = 11.09k ohm
2-5 = 10.90k ohm
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1799
Liittynyt: 07 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: B Omega MV6 röpötys/pätkiminen

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Janne.S kirjoitti:Elikkäs ostin tossa ekan ooppelin, mv6 omegan ja siinä on nyt semmonen vika päällä eli ku kaasun runttasee pohjaan vähän nopeemmin ni se rupee röpöttään/pätkimään, jos kaasun painaa hitaasti pikkuhiljaa pohjaan ni tätä ongelmaa ei tuu
?
Muita mahdollisia vikakohteita - kampiakselin asento- tai nopeudentunnistin (6238333 tai 6238126) , nakutuksentunnistin
Jos tulee vikavalo niin lukemaan vikakoodeja :-?

Tuo puola onkin kivassa paikassa ja helppo vaihtaa ja lisäksi on halpa varaosa (Omega on myös tarkka oikeanlaatuisista tulpanjohdoista).
Janne.S
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Kesä 2007, 19:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Janne.S »

johdot ostin turusta tosta varaosamafiasta mikä myy ooppeliin kaikenlaista osaa ni varaosatiskin äijä ainakin sano että näitä on myyty paljon ja ovat toimivat jotkut tarvikkeet siis oli, en kyllä muista minkä merkkiset olivat

vikakoodit on käyty lukemassa ja ei ilmota muuta ku kampiakselin tunnistin vian ja selvitin täältä foorumilta että se vikakoodi tulee aina ku sammuttaa auton ja laittaa uusiks käyntiin

mikään vikakoodia ei myöskään tullut kun kokeiltiin painaa vapaalla kaasua niin että röpöttää, kaveri (asentaja) sano että jos puolassa on vika ni se ei välttämättä näy vikakoodina tässä

eli oiskohan se todennäkösin nyt se puola sitten

mites ton puolan vaihto käytännössä onnistuu? sanovat tuolta korjaamolta että alakautta pitäs vaihtaa mutta eikös siellä oo laatikko sit tiellä? tulpanjohtojen vaihto oli kans aika mielenkiintonen, 4 tuntii vierähti ku mietti mitä kaikkee joutuu purkaan pois edestä jne
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

Snowman kirjoitti:Ja laitetaan nyt vielä ton rikkinäisen puolan tiedot:

Eli mittasin ohmit.
ensiö puoli
1-4 = 0.8ohm
2-4 = 0.8ohm
3-4 = 0.8ohm

ja toisio puoli

1-4 = 11.35k ohm
3-6 = 11.09k ohm
2-5 = 10.90k ohm
Nuohan näyttäisivät olevan melkein kuten Autodatakin ilmoittaa mutta ilmeisesti rasituksessa lyö läpi jostain?
Autodata näyttää ensiöpuolelle 0,45-0,65 Ohm ja toisio 11-16k Ohm
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Yläkautta on helpompi. purat vaan ensin koko pyyhin systeemin eestä pois ni sit mahtuu jopa työskentelemään. ja tosiaanki se on hankalassa paikassa. Kävi itellä sillo mielessä et jos jotenki jatkas vähän johtoja ja ostas pidemmät tulpanjohdot ni vois sijoittaa sen puol ihan jonnekki muualle.

edit: Niin ja omassa ompussa ilmeni sama vika sillo ku tulpanjohdot ja puola oli sökönä. vedättäessä pätki ja röpötti eikä voimaa ollu yhtää. loppujen lopuks se rupes pätkimään tyhjäkäynnilläki. Ilmeisesti poikki palanut tulpanjohto polti sitte sen puolan.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Meni noin 30min niin puola oli käsis :) Helpottaa kummasti kun on konepelli pois ja ne muovit siitä koneen takaa. Ja ne koneen johdot kun ottaa vähän sivuun siitä päältä niin tulee tilaa ja melkein kaikki liittimet irti siitä koneen takaa. Pyyhkijöiden juttuja ei tarvi irrottaa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Opelmies1997
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Loka 2018, 21:32

Re: B Omega MV6 röpötys/pätkiminen

Viesti Kirjoittaja Opelmies1997 »

Noniin laittelen tänne kun vika aika samallainen. Eli omega B vm97 ja 3litranen mv6 automaatti. Muuten toimii hienosti, mutta tyhjäkäynti röpöttää ja sammuilee joskus, kaikki perusviat on korjattu. Öljyvuodot venttiilikopista, tulpat, johdot, puola ja bensapumppukin tk-moottorikin ehjä eikä mitään apua. Röpöttäminen ei lopu muutenkun kaasua painamalla. Imuvuotoja ei ole ja ehjä ilmamassamittarikin. Ja tankkiin laitettu lisäaine puhdistamaan suuttimetkin. Ja kaasuläpän tunnistinkin toimii auto
on luettu testerilläkin mutta mitään ei löydy. Tälläinen pieni mysteeri :-?
Vastaa Viestiin