Opel Vectra 2.2 -02 kone kolisee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
pete-01
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Marras 2007, 12:32

Viesti Kirjoittaja pete-01 »

Magneetissa ton verran.

Hinta-arvio on:
- Työ ~435€
- Sarja ~365€
Yhteensä noin ~800€
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

yones kirjoitti:määräaikais huollot 120 asti ok, sen jälkeen vain öljynvaihdot teettetty muut tehty itse
ihan mielenkiinnosta,paljonko sulla ollut öljynvaihtoväli ja mitä öljyä käyttänyt?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Onko muuten tuossa jakopään kopassa joitain tiivisteitä (voisin olettaa et on) jos sitä vilkaisis miltä siellä näyttää.. Sais senkin selville sitten kerralla.. Ja johan tuosta vois vaihattaa (yleensä tulee kyllä ite vaihettua mut jos tällä kertaa veis opelille) kohta öljytkin niin samalla vois mainita et kuuntelisivat vähä ja ottaisivat selville ruotsin maahantuojan kannan. Edellisellä omistajalla ollu öljynvaihtoväli 7000km niin oiskohan jo tiedostanu tämän että näissä tällainen tyyppivika..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

pete-01 kirjoitti:Magneetissa ton verran.

Hinta-arvio on:
- Työ ~435€
- Sarja ~365€
Yhteensä noin ~800€
Ovat laskeneet tuohon sarjaan varmaan venttiilikannentiivisteenkin. On tuokin halvempa, kuin maksaa kokonaan tai puolet venttiiliremontista.
__________________________
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Jartsa kirjoitti:
yones kirjoitti:määräaikais huollot 120 asti ok, sen jälkeen vain öljynvaihdot teettetty muut tehty itse
ihan mielenkiinnosta,paljonko sulla ollut öljynvaihtoväli ja mitä öljyä käyttänyt?
Öljynvaihtoväli on ollut noin 15 ja koneessa ollut mobilin parasta öljyä.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

jos ei oo ollu longlife öljyä niin kannattais vaihtaa noin 7000km välein ja mikään 5W-50 ei tuola pysy sisällä.0w-40 olis paras laatu tohon koneeseen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Jartsa kirjoitti:jos ei oo ollu longlife öljyä niin kannattais vaihtaa noin 7000km välein ja mikään 5W-50 ei tuola pysy sisällä.0w-40 olis paras laatu tohon koneeseen.
on ollu longlifeä
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

noniin ja nyt sitten korjaamolta ilmoitettiin että kone on solmussa venttileitä myöten. ...tu
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Nyt maahantuoja ilmoitti että ei ota mitään kantaa asiaan, ei kuulemma kuulu heille kun on käytettynä ostettu auto. Antoi myös ymmärtää että jakoketju osineen ei ole ikuinen vaikkei sitä huolto-ohjelmaan ole sisällytetty. no ei oo ikuinen ei ......ttu. Sysäsivät vastuun myyjäliikkeelle. Auto on ostettu 10/2004.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

yones kirjoitti:Nyt maahantuoja ilmoitti että ei ota mitään kantaa asiaan, ei kuulemma kuulu heille kun on käytettynä ostettu auto. Antoi myös ymmärtää että jakoketju osineen ei ole ikuinen vaikkei sitä huolto-ohjelmaan ole sisällytetty. no ei oo ikuinen ei ......ttu.
Samaahan voi sanoa vaikkapa laturista, startista yms., ei ne liikkuvat osat todellakaan ole ikuisia vaikka kaikki sanovatkin, että GM:n pitäisi automaattisesti moinen remontti maksaa.
Ota itse kansi irti, hommaa osat ja vie koneistamolle niin saat halvimmalla tehtyä. Eipä tuo varmaakaan kaipaa kuin venttiiliremonttia. Tietty purkureilöta kannattaa metsästää kokonaista konetta, kunhan ennen käynnistämistä vaihdat/vaihdatat sen jakopään muutossarjan.
__________________________
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

yones kirjoitti:Konetta avattu tänään ja näyttäisi kuulemma siltä että nokkaketjun hydraulinen kiristäjä on sanonut sopimuksen irti. puristukset kunnossa kaikissa pytyissä ja venttiilitkin siis ehjät.
yones kirjoitti:noniin ja nyt sitten korjaamolta ilmoitettiin että kone on solmussa venttileitä myöten. ...tu
Miten ne on ensin ehjät sitten solmussa? Särkivätkö itse? :)

Valmistajan virhevastuu ei pääty auton omistajanvaihdokseen, eli jos syy on viallisissa osissa niin valmistajalla eli tässä tapauksessa valmistajan edustajalla -> maahantuojalla on vastuu. Toisaalta, se on kuluttajan vastuulla osoittaa että syy oli osissa, mikä taas ei ole kovin helppoa.
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Tein Metroauton kanssa fiftyfifty diilin. Auto korjattavan siis siellä nyt
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eli GM maksaa 50% osista ja töistä. Ihan hyvä ettei itse tarvi kaikkea maksaa. :)
__________________________
Avatar
AussiVectra
'Senator'
'Senator'
Viestit: 764
Liittynyt: 01 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Sydney, Australia

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Kiinnostava aihe, en ole kuullut 2.2 koneesta muuta kun rapinaa...hah. mikas se ketjujuttu oikeen on, kertokaas vahan tarkemmin kun ma en hiffaa. Ittella 2003 mallin astra G hatch, 45 tonnia lasissa. Muuten siinakaan ei pysy 5-40W mineraalit sisalla, nyt laitettiin syntioljyt, saas nahda kuinka menee. (tekivat 30 tonnin paikkeilla vanttiiliremontin takkuuna kun poltti liikaa ogee)

Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
yones
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:17

Viesti Kirjoittaja yones »

Noniin, nyt on sitten auto korjattu v....t ison laskun kera. Onko normaalia että moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä (varmaan muulloinkin) sellainen hiljainen metallinen nakutus?
Vastaa Viestiin