Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Sandeholic
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Loka 2010, 13:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja Sandeholic »

Korjaukselle tuli hintaa vain 640e. Vaihdettiin tulpat samalla.
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

Sandeholic kirjoitti:Korjaukselle tuli hintaa vain 640e. Vaihdettiin tulpat samalla.
Mitäs ne fiksas?
suonisa
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Syys 2008, 07:59

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja suonisa »

mulla 2003 vm 3.2 Vectra ja huohotinputki jäätyy joka talvi kovilla pakkasilla ja heittää öljyt pakosarjan päälle etummaisesta venttiilikopasta. Moottorista tulevan hönkä tiivistyy vedeksi etummaisen venttiilikopan päällä huohotinletkun mutkaan. Mitä kovempi pakkanen, sitä enemmän vettä tiivistyy ajon aikana ajoviiman johdosta. Huohotinputken eristäminen auttaisi tähän ongelmaan. Eli silloin ei vesi tiivisty vaan menee imusarjaan saakka. Itse tein väliaikaisen ratkaisun vetämällä kokonaan uuden letkun suoraan moottorin takaa huohottajalta auton alle ja tulppasin imusarjan yhteen.
Avatar
-Kime-
OCF Member 2015
Viestit: 698
Liittynyt: 27 Syys 2005, 19:40
Paikkakunta: Klamila
Viesti:

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja -Kime- »

Mä tein saman tempun.. Ainut vaan että jätin letkun vaan 25cm pitkäks ja kiinnitin sen lämppärin letkuun niin kestää ainakin lämpösenä :D

Tarkotus ois viel jossain vaihees modaa vastuslanka mitä käytetään volkkareis tonne letkun sisään.
Sarjassamme miten tässä näin kävi

Opel Vectra C GTS 3.2 V6 (harraste räpellys)
Opel Insignia -09 2.0 cdti (käyttis)
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 11 Helmi 2008, 23:50
Paikkakunta: Siuntio

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja Vsq »

suonisa kirjoitti:mulla 2003 vm 3.2 Vectra ja huohotinputki jäätyy joka talvi kovilla pakkasilla ja heittää öljyt pakosarjan päälle etummaisesta venttiilikopasta. Moottorista tulevan hönkä tiivistyy vedeksi etummaisen venttiilikopan päällä huohotinletkun mutkaan. Mitä kovempi pakkanen, sitä enemmän vettä tiivistyy ajon aikana ajoviiman johdosta. Huohotinputken eristäminen auttaisi tähän ongelmaan. Eli silloin ei vesi tiivisty vaan menee imusarjaan saakka. Itse tein väliaikaisen ratkaisun vetämällä kokonaan uuden letkun suoraan moottorin takaa huohottajalta auton alle ja tulppasin imusarjan yhteen.
Oletko tukkinut keulan (maski + etupuskurin reiät)? Vois auttaa ongelmaan ja nopeuttaisi myös koneen lämpenemistä...
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Avatar
HraBeigeV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 502
Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja HraBeigeV6 »

suonisa kirjoitti:mulla 2003 vm 3.2 Vectra ja huohotinputki jäätyy joka talvi kovilla pakkasilla ja heittää öljyt pakosarjan päälle etummaisesta venttiilikopasta. Moottorista tulevan hönkä tiivistyy vedeksi etummaisen venttiilikopan päällä huohotinletkun mutkaan. Mitä kovempi pakkanen, sitä enemmän vettä tiivistyy ajon aikana ajoviiman johdosta. Huohotinputken eristäminen auttaisi tähän ongelmaan. Eli silloin ei vesi tiivisty vaan menee imusarjaan saakka. Itse tein väliaikaisen ratkaisun vetämällä kokonaan uuden letkun suoraan moottorin takaa huohottajalta auton alle ja tulppasin imusarjan yhteen.
Jos sulla on joka talvi jäätynyt ja öljyt lentänyt ulos ni kait sä olet tehnyt jonku fiksin, että näin ei pääse tapahtumaan. Monesti se on kuitenkin hinauskeikka pajalle tai omalle pihalle. Vuoraa se letku, putsaa/putsauta letkut, nakkaa pahvia etumaskiin mutta varmista, että kone saa ilmaa.
Tomba-80
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 444
Liittynyt: 20 Maalis 2008, 17:49

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja Tomba-80 »

Täältäkin löytyy kyseisellä koneella oleva vectra, kuinka paljon tuota keulaa kannattaa tukkia? Itsellä tällä hetkellä koko keula ummessa eli maski ja puskurin aukko ummessa+tietenkin etummainen huohotinputki eristetty. Flekti käy aika tiuhaan kun on koko nokka ummessa, lämmöt keikkuu siinä 85-90°c.
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
Tomba-80
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 444
Liittynyt: 20 Maalis 2008, 17:49

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja Tomba-80 »

Rupes tuntumaan siltä että liioittelin tuon nokan tukkimisen suhteen, avasin tuota puskurin aukon suojaa molemmista päistä 10cm. Ois kiva kuulla että miten paljon ketäkin on tukkinut kyseisellä moottorilla varustetun signumin/vectran keulaa.
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
Jonnari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 339
Liittynyt: 18 Loka 2010, 22:10
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Vectra C 3.2 huohotinputki jäätynyt

Viesti Kirjoittaja Jonnari »

Mulla on konepellissä nyt orkkismaski paikallaan ja sen takana mustasta muovilevystä tehty peitelevy joka tukkii koko röörin. Viimetalven kovimmilla pakkasilla oli samasta kamasta puskurin aukko melkein kokonaan ummessa, sen 7-10cm molemmista reunoista auki. Lisäksi taittelin alumiinista jatkon tuohon etummaiseen peitekoppaan ja vedin sen poppareilla siihen muutamasta kohtaa kiinni, kesäksi nappaan sen(kin) aina veke. Tiedä sitten auttaako, yhden kerran ennen noita pukkasi etummaisen kopan välistä öljyt pakosarjalle, meinasin että palaa koko keksintö..
Vastaa Viestiin