Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

En ole varma mutta tuo on ainaski manueli lootalla ja yritin säätää nuita op.comilla mutta onko se sitten vielä väärin sittenkin.pitää huomenna yrittää taas säädellä nuita.tuo op.com ohjelma on vielä niin uutta itselleni.jos sulla joku linkki miten se säätö menee niin ois apu enemmän ko paikallaan. :)
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

Siis oma ooppeli on manueli ja voi olla että tuo ostamani boxi on automaatista.eli se tarvii siitä ecun säädöistä sit ilmeisesti vielä muokata.
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

Noniin sain vaihettu sen konfurigaation nyt vaihteiston osalta.eikä annasiitä enää vika koodia.nyt tuli enää u2105-00 ja silloin auto ei startannut ollenkaan ja pensa mittari laski nolliin ja ajo tietokoneen kohdalla kulutus kohdalle tuli f o sijasta ja bensa pumppu ei lähteny päälle.eikä tuolloin anta nollata edes vakoojia mutta irrottamalla akkukaapelin taas ja räpsyttämllä sitä + nappaa ni auto starttasi taas ja kaikki OK jälleen.mja putsasin joka liittimen ja annoin autolle kenkää kunnoll taas toimi ja starttasi normaalisti ainakin noin 10 putkeen yriittässa toivon mukaan toimii vielä jatkossakin.mutta mikä tuo vika oon tai tarkoittaa.kyllä se Opell nyt vittuilee taas vastaan.huohh
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

U2105 CAN-väylällä ei yhteyttä ECM:iin (Moottoriohjainlaite)
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

Eli mitä vika käytännössä tarkoittaa sitten mitä tehtävissä..koska jos auto lähtee käyntiin niin silloin toimii hienosti kaikin puolin.eikä oireita.vaan vika ilmenee sitten noin joko kolmannella käynnistyksellä tai täysin vaihtelevasti silloin tällöin ja kun vika ilmenee. Niin u2100-00 ja u2105-00 vika koodit jäävät jotain muitakin antaa mut muut antaa poistaa ja akkukaapelia irrottamalla saa taas starttaamaan tai vähän oikuttelee kyllä startatessa välillä tai tuntuu että startti lyö yli tai ääntelee oudosti rohisee.voisiko vikana ollaa vaan startti joka lyö oikosulkuun välillä.jolloin pukkaa sen takia vika koodeja ja sit taas välillä toimii.mutta se outoa kun laskee itestään pensa mittarinki nolliin virta päällä eikä kuulu että pensa pumppukaan lähtis päälle silloin.tai voisiko vika sit johtua viallisesta cim istä?prkl ku ei nyt millään tuu kuntoon täysin.tai tuo nyt ainut vika enä siinä.ku vaan tietäis.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Mikä vika siinä alkuperäisessä ECU:ssa on/oli?
Kokeile vielä vanhalla ECU:lla mitä vikakoodeja käynnistettäessä tulee ja lue sen konfiguraatio.
Konfiguroi uusi ECU samaksi kuin vanha, resetoi se ja liitä ajonestoon ja kokeile uudelleen.
Mitä ovat nekin vikakoodit selityksineen, jotka voi poistaa?

Eli pistä homma alusta alkaen järjestykseen ja vältä turhia löpinöitä, ettemme sekoa lopullisesti :D
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tuliko tuo U2100 mottorin ecusta?
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

Juu sori vaan vähän sekavista viesteistä tullu vaan Jallun kanssa pohdittu näitä asioita liikaa :) koskatuntuu nyt siltä että olen itsekin menettämässä järkeni jo pikkuhiljaa.:) ja hyvä kun kysyit mielestäni vanhalla eculla auto käyttäytyi suht samalla lailla.kuin tällä uudellakin boxilla.että tiedä nyt oliko vika edes alun perinkään ecussa.näin itselleni vaan yx korjaaja väitti kun vikoja vaan oli niin paljon ja auto myös sammuili ajosta ja sama ettei starttaillut joten tein työtä käskettyä ja vaihoin boxin :) kun vika koodejakin oli hirveesti ennen. ja nyt tälläsiä koodeja p0201 p0202 p0203 p0204 p0230 p0335 p0650 p1550 p1600 u2103 u2104 u2106 u2108 u2139 B1428 ja mainittakoon myös se että auton sammfuiluun ja huonosti käynnistymiseen ennen ja jälkeen auttoi kampiakselin asento tunnistimet vaihto.ja juu kokeilen vielä vanhalla eculla ja koitat säätää uuden saman laiseksi.kiitos ei mulla muuta moi :)l
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mitkä koodit läsnä tilassa?
Mikäs moottori täs olikaan?
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Huokaus kirjoitti: 14 Loka 2018, 09:47 ja nyt tälläsiä koodeja p0201 p0202 p0203 p0204 p0230 p0335 p0650 p1550 p1600 u2103 u2104 u2106 u2108 u2139 B1428
Joo katopa uudestaan erikseen mitä tulee vanhalla ja uudella ECU:lla. Niissähän voi olla molemmissa omat vikansa.
Kyllähän näitä voi jalluissakin tutkia johonkin pisteeseen saakka :D
Huokaus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Syys 2018, 20:25

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja Huokaus »

Elikkä auto on nyt kaikin puolin kunnossa vihdoin huoohh.. :worship: elikkä vika oli viallisessa kampiakselin asentotunnistimessa.ja yllätys yllätys startisssa :bonk: kyllä.kuulit oikein startti löi startatessa kipinöitä eli plussaa maihin (oikosulussa)vaikka kaikki kunnolla kiinni ja johdot ehjät joka taas sekoitti ecun ja antoi useampia vika koodeja. :roll: ja ei välttis alkuperäinen ecu kaan ollut välttis rikki edes.en edes kokeili koska nyt toimii niin saa olla :lol: kiitos kaikille vinkeistä. :worship: mutta joo oppisin ainakin ecun ohjelmoimaan nytten ja opcomia ja sen säätöjä.ynm.
Avatar
M lampinen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2150
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
Paikkakunta: mikkeli

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja M lampinen »

Hieno juttu ja tuli oppia samalla :)
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Jos (manuaali) auto käynnistyy työntämällä/vetämällä häiriöittä, niin hyvinkin pyörittävä starttimoottori on monesti häiriöiden lähde.
mikimiki
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Tammi 2019, 11:28

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja mikimiki »

Opel astra 04 H-kori. Olisi Ecu vaihdettu.Olisiko joku innostunut korvausta vastaan kodaamaan auton sij. Espoo
0400596659/miki
tindemus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Kesä 2007, 19:27

Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)

Viesti Kirjoittaja tindemus »

Onko jollain hajonnut/korjannut Z16XEP koneen Multec MT35E ecua? Oman auton vika diagnosoitu todennäköisesti ecuun mutta korjaus tulisi tosi kalliiksi.
Vastaa Viestiin