Calibran katsastusongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Jolle
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 118
Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja Jolle »

shamrock kirjoitti:Juup, lukemat on miltei tasan samat mitä mulla oli Astrassa jossa katti täysin tyhjä. Tosin tuo jäännöshappi sulla on tyhjäkäynnillä aika reilu mutta se ei maailmaa kaada.
Samaa mieltä,korjaa putki ja vaihda katti,lambda kun on aivan paikallaan niin muutkin pitäs sen jälkeen olla :peukku:
Ascona C 2.0 Gt 16v
Ascona C 2.0 Sprint
Ascona C 1.8 Cabriolet
Vectra A 2.0 Let
Firebird Trans Am 6.6
Zetor 5545
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja harza »

Niin siis katti on vaihdettu ja tutkittu siis silmämääräisesti, jotta ei ole palanut paskaksi. Katti mikä nyt paikallaan on vain muutaman sata kilsaa ajettu. Ja putki ei vuoda... Päästöjä mittailtu korjaamolla ja katsastusasemalla, ja molemmissa paikoissa on porukka ollu ihmeissään että mikä tätä vaivaa... :bonk: Viimeksi inssi katto lambdaa ja tuumas että ei nuo tarvike vehkeet toimi, no miten on? Onko muilla ollu tarvike lambdan kanssa ongelmia?
Kone oireilee myös siten että käynti tuntuu jotenkin raskaalta ja nihkeältä, ja harvakseltaan hyvin vähän tupsahtaa...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja harza »

Jolle kirjoitti:
harza kirjoitti:Pistetääs tähän samaan, eli tämmöset arvot tulee yhdesta c20xe moottorista.
co 0.39/0.84
hc 250/189
lambda 1.41
02 6.53/6.96
Vaihdettuja/tutkittuja palikoita:

Katti tutkittu ehjä on, lambda uusi tarvike, lämpötila anturi uusi tarvike, ei vuotoja yms. ja bensanpaineet katottu on ok, ja paine pysyy päällä.
Happi koholla ja sekottaa lambdan jostain syystä,jos ei kerta imuvuotoja niin onko tossa egr:rää?Se vois sekottaa?Nää on aina vähän näitä arvailuja :roll:

Juu ei ole egr:ää xe koneessa, hyvä arvailuja saa antaa lisää. :D
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
htn76
'Senator'
'Senator'
Viestit: 310
Liittynyt: 07 Maalis 2008, 18:47
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja htn76 »

harza kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
harza kirjoitti:Pistetääs tähän samaan, eli tämmöset arvot tulee yhdesta c20xe moottorista.
co 0.39/0.84
hc 250/189
lambda 1.41
02 6.53/6.96
Vaihdettuja/tutkittuja palikoita:

Katti tutkittu ehjä on, lambda uusi tarvike, lämpötila anturi uusi tarvike, ei vuotoja yms. ja bensanpaineet katottu on ok, ja paine pysyy päällä.
Happi koholla ja sekottaa lambdan jostain syystä,jos ei kerta imuvuotoja niin onko tossa egr:rää?Se vois sekottaa?Nää on aina vähän näitä arvailuja :roll:

Juu ei ole egr:ää xe koneessa, hyvä arvailuja saa antaa lisää. :D
katista ei voi silmämääräisesti sanoa mitään, vaikka näyttäisi ehjältä voi olla paska olen saanut itse todeta muutamaan otteeseen.
raskas käynti vois viitata lambdaan , multa sais halvalla lambdan ja katin 1/2v vanhat jolla katastettu 700km sitte 2000 vectra... laita yv:tä jos kiinnostaa..
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja harza »

htn76 kirjoitti:
harza kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
harza kirjoitti:Pistetääs tähän samaan, eli tämmöset arvot tulee yhdesta c20xe moottorista.
co 0.39/0.84
hc 250/189
lambda 1.41
02 6.53/6.96
Vaihdettuja/tutkittuja palikoita:

Katti tutkittu ehjä on, lambda uusi tarvike, lämpötila anturi uusi tarvike, ei vuotoja yms. ja bensanpaineet katottu on ok, ja paine pysyy päällä.
Happi koholla ja sekottaa lambdan jostain syystä,jos ei kerta imuvuotoja niin onko tossa egr:rää?Se vois sekottaa?Nää on aina vähän näitä arvailuja :roll:

Juu ei ole egr:ää xe koneessa, hyvä arvailuja saa antaa lisää. :D
katista ei voi silmämääräisesti sanoa mitään, vaikka näyttäisi ehjältä voi olla paska olen saanut itse todeta muutamaan otteeseen.
raskas käynti vois viitata lambdaan , multa sais halvalla lambdan ja katin 1/2v vanhat jolla katastettu 700km sitte 2000 vectra... laita yv:tä jos kiinnostaa..
Johan mä tuohon kirjoitin että, nyt paikallaan katti eri autosta jolla on siis ajettu maks 500km. Lambda uusi. Ja se katti joka oli paikallaan, on alta vuoden vanha... Onko siis jollakulla ollut ropleemia noiden tarvike lambdojen kanssa?
Ja kyllä siitä katista jotakin voi sanoa silmämääräisesti, jos siitä on sisuskalut sulanu, niin ei varmaan pelitä. :wink:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mä laitoin tarvike lambdan veccuun ja se kesti reilun viikon,huomasi siitä ku kulutus nous perkeleesti,sitten mittasin yleismittarilla lambdan toimintaa ni sehän oli täysin mykkä.
Alkuperäisosa tilalle ja johan rupes toimimaan ja ei sen jälkeen ollu mitn ongelmaa enää.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja harza »

Tollasta olen kans noista kuullu... Pitäs vaan keritä tosissaan syventyä ton vehkeen kans, ja mittailla. Jako pitäs kans tarkistaa, kun se on nyt merkkien mukaan laitettu...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: Calibran katsastusongelma

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Mulla oli hc 300-400 C20LET koneessa kun imunokan jako heitti yhellä hampaalla. Yks hyvä taktiikka on ajaa tankki melkein tyhjäks ja kaataa fortea tankii purkki tai kaks :D Muutama auto menny näin läpi. Nii ja Ferrari bensaa tankkiin eli -99
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Vastaa Viestiin